שיתוף
תגובות
חדשות » סין ירתה טילים על מצר טייוואן: "מוכנים למלחמה, אבל לא רוצים בה"
רוחות מלחמה
לאחר ביקור פלוסי, הצבא הסיני פתח בתמרונים חסרי תקדים סביב האי שעליו טוענת בייג'ינג לבעלות
נשיא סין | צילום: Kaliva, שאטרסטוק

ממשלת סין מפגינה כוח, והבוקר (חמישי) בשעה 7:00 (לפי שעון ישראל) פתח צבא סין בתרגיל באש חיה מסביב לטיוואן. במהלך התרגיל שעשוי להימשך בסוף השבוע, חדרו עשרות כלי טיס ושיט סיניים למרחב האווירי והימי של טיוואן 

הרקע למתיחות בין שתי המדינות הוא ביקורה של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי בטיוואן  השבוע. עם נחיתתה של פלוסי בטאיפיי ביום שלישי, זומן שגריר ארה"ב לשיחת נזיפה במשרד החוץ הסיני, ובה הודיעה ממשלת סין כי תעצור את יבוא מוצרי המזון  מהאי. החשש הוא שמעבר להפגנת הכוח הצבאית, תנסה סין לפגוע באופן דרמטי בכלכלה הטיוואנית הניזונה מהכלכלה הסינית. 

כלי התקשורת הממלכתיים בסין דיווחו  כי "פיקוד צבא השחרור העממי של סין ביצע ירי ארטילרי חי ארוך טווח במיצר טייוואן, תקף מטרות בצד המזרחי שלו והשיג את המטרה הרצויה".

משרד ההגנה בבירה טאיפיי הודיע כי עשרות כלי טיס וכלי שיט סיניים חצו את קו האמצע במיצר טייוואן, שנחשב לגורם המפריד בין ריבונות שתי המדינות.

ממשלת טייוואן טוענת כי התוקפנות הסינית מפרה את החוקים הבין לאומיים, וכי הפלישה לטריטוריה הטוויאנית מאיימת על החופש האווירי והימי של המדינה. ממשלת טיוואן נמסר כי "סין מבצעת תרגיל נרחב בנתיבי השיט והתעופה העמוסים ביותר בעולם התנהגות לא אחראית ולא לגיטימית".

בסין לעומת זאת, הצדיקו את הצעדים, ובמשרד החוץ הסיני טענו ש"התרגיל  הוא עונש סביר ולגיטימי לניסיונות ההכרה בעצמאותה של טייוואן".שר החוץ של סין וואנגיי כינה את ביקורה של פלוסי בטייוואן כ"פארסה מוחלטת", והוסיף כי "כל אלו שפוגעים ומעליבים את סין  ייענשו".

שר החוץ הסיני האשים את פלוסי ואמר "הביקור הפרובוקטיבי של פלוסי תוכנן על ידי ארה"ב מבעוד מועד. למרות זאת, סין עשתה צעדים דיפלומטיים אדירים, אבל לעולם לא ניתן שמישהו יפגע באינטרסים הפנימיים שלנו. הפעולה הזאת של ארה"ב היא שגעון חסר אחריות ולא הגיוני".

נשיאת טיוואן צאי כתבה הבוקר בטוויטר כי צבא טייוואן נחוש לשמור בכל מחיר על הדמוקרטיה במדינה, "שאותה השגנו במאמץ רב".

בעקבות המתיחות עם סין, משרד התחבורה של טייוואן הודיע אתמול כי הוא מקיים התייעצויות ודיונים עם ממשלות יפן והפיליפינים כדי לבדוק אופציה לנתיבי טיסה חלופיים כדי להבטיח מרחב אווירי בטוח. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים