שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » בורסה ושוק ההון » הביטקוין צונח מתחת ל-30 אלף דולר
צניחה חופשית
סין קראה לשורה של מוסדות פיננסים מובילים במדינה שלא לקבל תשלום במטבעות הקריפטו, בתגובה הדוג' צנח ב25 %, הביטקוין צנח מתחת ל-30 אלף דולר מזה כחצי שנה
סין מחריפה צעדים והביטקוין צולל | צילום: Wit Olszewski, שאטרסטוק

הביטקוין רושם יום נוסף של ירידות – וצולל אל מתחת ל-30 אלף דולר, שובר שיא שלילי של מינואר, ובכך הוא משלים מחיקה של ערכו יותר מ50% מהשיא שלו שעמד על 65 אלף דולר. האת'ריום מאבד היום 3% והריפל נופל ב-13%. שווי שוק הקריפטו נחתך אתמול ב-300 מיליון דולר.

כידוע, הרשויות בסין מחריפות את הצעדים נגד שוק המטבעות הקריפטו וקראו לשורה של מוסדות פיננסים מובילים במדינה ביניהם בנקים מרכזיים,  שירות התשלומים  Alipay  ועוד, בדרישה שלא לקבל תשלומים במטבע, ואף באיום בסנקציות למפירי ההוראה.

בנוסף, מכרות ביטקוין רבים באזור סצ'ואן נסגרו בתחילת השבוע לאחר שהרשויות במחוז שבדרום מערב סין הורו על עצירת כריית הקריפטו.

יותר מ-90% מפעילות כריית הקריפטו בסין הושבתה על פי ההערכות, המהלך מגיע בעקבות התפתחויות דומות במחוזות מונגוליה הפנימית ויונאן, וקריאות של בייג'ינג להפסיק את כריית הקריפטו עקב החששות שהוא צורך כמויות אנרגיה עצומות.

היום גם הדוג'קוין נופל ב-20%, אחרי שאתמול צנח בשיעור של 25%. והוא נסחר היום תמורת 18 סנט – בשיא שלו לפני חודש וחצי נסחר תמורת 69 סנט.

אלי מיזרוח, מנכ"ל Silver Castle, שהשתתף היום בפאנל 'מאנרגיה ירוקה ועד קריפטו' תחת 'כנס המוסדיים בשוק ההון של כלכליסט', דווקא אופטימי בנושא עתיד שוק הקריפטו. לדבריו, "ללא ספק רואים שחלק גדול מהדלק שמתמרץ את אימוץ הביטקוין מקורו במשקיעי הריטייל. זאת למרות שיש גם חשיפה גדלה והולכת של משקיעים כשירים ואמידים מאוד, שהם בדרך כלל מבוגרים יותר. בקרב המוסדיים, אני חושב שזה גורף. זה לא מופיע בשיעור ניכר בתיקים, אבל אני לא מכיר מנהל השקעות שלא מתעניין בזה. הם מחפשים חשיפה".

מנגד, יש מי שמאמין בשוק הקריפטו ורואה בירידות החדות הללו, הזדמנות לקנות במחיר "מבצע", כך למשל חברת מיקרוסטדג'י ממשיכה להאמין במטבע הביטקוין, ורכשה היום עוד כ- 13000 ביטקוין, נוסף על הקיימים באחזקתה. החברה השלימה לצורך כך את מכירת האג"ח תמורת 500 מיליון דולר לרכישת הביטקוין. בנוסף, החברה גם מתכננת למכור מניות תמורת מיליארד דולר למטרת רכישת 30,000 מטבעות נוספים . בסך הכולל מיקרודסטדג'י מחזיקה כיום כ 105,000 מטבעות ביטקוין.

כל האמור והמובא לעיל אינו המלצה לשום פעולה כל שהיא

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים