שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ברע"מ בוחנים אפשרות להתנגד לפיזור הכנסת
בחירות בפתח
לקראת פיצול ב'משותפת'? ברע"מ חוששים כי כל ממשלה אחרת שתקום אחרי הבחירות, תסתום את הגולל על הרפורמות לטובת ערביי ישראל שהחלו לקדם בכנסת הנוכחית
ח"כ מנסור עבאס | צילום: דוברות הכנסת

דריכות בקרב חברי 'הרשימה המשותפת' לקראת ההצבעה מחר על פיזור הכנסת, לאחר שמתברר כי 'רע"מ' עדיין לא גיבשה עמדה בשאלה כיצד להצביע.

מתברר, כי יו"ר 'רע"מ' ח"כ מנסור עבאס לא לבד, כשהבוקר מצטרף אליו הבא אחריו ברשימה, ח"כ ווליד טאהא, שלראשונה מעניק תמיכה פומבית ברוח החדשה שמנסה עבאס להכניס לפוליטיקה הישראלית בשאלת עמדתם של ערביי ישראל בנושאים שעל הפרק.

בהודעה מטעם ח"כ טאהא נכתב, כי "כל צעד וכל החלטה פוליטית של נציג או מפלגה ערבית בכנסת חייבים להתבסס על האינטרסים של הציבור הערבי שלנו ועל הנושאים הבוערים העיקריים והדחופים שלו, ולא להיות מזוהים עם שיקולים אישיים ומפלגתיים של יאיר לפיד, נתניהו, ליברמן, יעלון, גנץ ואחרים".

כשהוא מצדד בעמדתו של עבאס הוא מוסיף, כי "כל ממשלה שתבוא לאחר הבחירות, תסתום את הגולל על כל אפשרות להשפעה ותמרון עבור הציבור הערבי שלנו, ונחזור למעגל הקבצנות".

"אנחנו לא בכיס הימין ואנחנו לא בכיס של אחרים, אנחנו בכיס החברה הערבית שלנו בלבד!", הוסיף.

בראיון שהעניק אתמול, סירב ח"כ מנסור עבאס להודיע כי יקבל את דין 'הרשימה המשותפת' ורמז כי כבר היו לכך תקדימים בעבר (כאשר בל"ד סירבה להמליץ על בני גנץ לראשות ממשלה בניגוד להחלטת רוב חברי הרשימה). לדבריו, בניגוד לנוהג לתמוך באופן אוטומטי בעד כל הצבעה להפלת ממשלה, יש לבחון כל מקרה לגופו.

את עמדתו הציג באופן הבא: "החידוש שלי הוא שאני לא בכיס של אף אחד. היינו תמיד בכיס של השמאל ואני אומר שאני לא נמצא שם בכיס של השמאל, אבל גם לא עובר לכיס של הימין. לכן אני בעמדה שאנחנו מייצגי חברה ערבית שיש לה מעמד מיוחד בתוך מדינת ישראל. חייבת להיות אופוזיציה מיוחדת. לא אופוזיציה שמתנהגת כמו אופוזיציה רגילה שתמיד רוצה להפיל את הממשלה ולהכשיל כל החלטה. אנחנו צריכים להתנהל בצורה חכמה כדי שנוכל להשיג הישגים לטובת חברה הערבית. זאת המציאות הפוליטית בישראל".

הבוקר צייץ הכתב הפוליטי עמית סגל, כי רע"מ שוקלת שלא לתמוך בפיזור הכנסת בהצבעה שתובא מחר במליאה.

כזכור, בשבוע שעבר הביע יו"ר 'השימה המשותפת' ח״כ איימן עודה אכזבה מהצהרותיו של יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס והתריע מפני ניסיון של נתניהו לחבל בין מרכיבי המפלגה, "יש לנו בעיות רציניות מאוד. אותו נתניהו שהצליח לפלג את כולם, עכשיו הגיע תור הרשימה המשותפת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים