שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » סיפורם של 7 אנשי השב"כ המצטיינים
בבית הנשיא
טרם הטקס נפגשו המצטיינים עם נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש השב"כ לשיחה סגורה ולאחריה, בטקס בהשתתפות משפחות המצטיינים, הוענקו תעודות ההצטיינות
טקס מצטייני שב"כ בבית הנשיא נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג ראש הממשלה נפתלי בנט ראש השב"כ נדב ארגמן | צילום: קובי גדעון/ לע״מ

בטקס חגיגי שנערך בבית הנשיא הוענקו תעודות הצטיינות ל-14 עובדות ועובדי שירות הביטחון הכללי, על ידי נשיא המדינה יצחק הרצוג. הטקס נערך היום, במעמד ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן.

טרם הטקס נפגשו המצטיינים עם נשיא המדינה, ראש הממשלה וראש השב"כ לשיחה סגורה ולאחריה, בטקס בהשתתפות משפחות המצטיינים, הוענקו תעודות ההצטיינות. המצטיינים הינם עובדים ותיקים וצעירים בתפקידים שונים ומגוונים אשר מבצעים את תפקידם בשב"כ בצורה יוצאת דופן תוך מימוש ייעוד וערכי הארגון.

בין המצטיינים היו:
י', דסקאית במרחב ישראל וחו"ל, נשואה ואם לשלושה. י' טיפלה ביעד משותף בין קהילייתי שהושתת על שת"פ ייחודי ויוצא דופן בין השירות לארגוני מודיעין בארץ ובעולם. במהלך שיתוף הפעולה הביאה למימוש מהלכי מודיעין פורצי דרך שהובילו לסיכול איום משמעותי מול מדינת ישראל.

א', לוחם ביחידת המבצעים, נשוי ואב לשלושה. א' לקח חלק במספר מבצעים נועזים, רגישים וייחודים בשטח אויב, ועל כך זכה לעיטור יוצא דופן. לא' השפעה ניכרת על ההישגים של יחידת המבצעים של הארגון זאת תוך שילוביות עם גורמים עמיתים, דבקות במטרה, יכולות חשיבה וניתוח, ודוגמא אישית רחבה המשפיעה על סביבתו.

צ', מומחה תוכן בעולם האבטחה, נשוי ואב לשלושה. צ' הוביל מהלכים חוצי ארגונים ונתן מענה מבצעי משמעותי לאיומים על עולם אבטחת הספנות. צ' גיבש פתרון טכנולוגי להתמודדות עם איומים מורכבים בזירות רחוקות, הוביל שינויים פורצי דרך בכל הקשור לאבטחת המעברים הפנימיים והבין לאומיים של מדינת ישראל.

ש', דסקאית במרחב ירושלים יהודה ושומרון. אם לשניים. הובילה טיפול מודיעיני לסיכול תשתית טרור רחבה של ארגון החזית העממית ברמאללה- בנימין. פעילותה זו הובילה לחשיפה וסיכול של עשרות כוונות פיגוע בשלל מתווים, לפגיעה משמעותית ביכולת המימון והשיקום של הארגון וביכולתו להוציא לפועל פעילות טרור מול ישראל.

ר', עובד בשירות כ-25 שנים, נשוי ואב לארבעה. מוקד ידע קהילייתי לנושא של טכנולוגיה למבצעים. ר' משמש כמהנדס בתחום ייחודי וממודר. למעלה משני עשורים לקח חלק בתכנון ובניית כלים סיכוליים, והיה לשותף פעיל ודומיננטי בעשרות מבצעי סיכול. לצד זאת פיתח ר' טכנולוגיות חדשות ורעיונות למוצרים טכנו-מבצעיים שוברי שגרה, פתרונות אשר מומשו במבצעי הארגון החשאיים ביותר.

ת', נשוי ואב לשישה. מפעיל סוכנים באגף לסיכול ריגול. אחראי לגיוס והפעלה של סוכנים ביעדים מורכבים אשר באמצעותם מתקבל מודיעין איכותי ובעל ערכיות גבוהה עבור קהיליית המודיעין.

בנוסף, פרס מפעל חיים הוענק לא', נשוי ואב לשלושה. א' אחראי על הרווחה הארגונית, ומשיא ערך ייחודי לארגון, לעובדים ולבני משפחותיהם "בניין הרוח". א' מבצע את תפקידו הרגיש והייחודי מתוך תחושת שליחות אמיתית, מבצע את עבודתו בממלכתיות ומתוך חיבור ערכי, שורשי ועמוק ליעוד השירות. פורש לאחר 27 שנות שירות במסגרתן פעל במסירות וללא רבב לטובת ביטחון המדינה ורווחת עובדי הארגון.

הנשיא פתח את נאומו בברכות למצטיינים ולמצטיינות: "אתם המצוינים שבמצוינים. מצטיינים של שירות ביטחון כללי מצוין. חוד החנית שלנו. אם תרצו "השפיץ של השפיץ". הפילוסוף היווני אריסטו היה זה שאמר ש"אנחנו תוצר של מה שאנחנו עושים שוב ושוב". ולכן "מצוינות היא לא מעשה, אלא הרגל".

"אתם, הפכתם את ההצטיינות להרגל ולאורח חיים. אתם משקיעים יום יום ושעה שעה מאמצים בשמירה על בטחון אזרחי מדינת ישראל. בזכותכם, יש לנו שירות ביטחון כללי מקצועי, אפקטיבי, שמסכל איומים באופן קבוע ושיטתי. מקדים את אויבנו ומרחיק את מבקשי רעתנו. בעשייה שלכם אתם מצילים חיי אזרחים רבים, ואנחנו, כל אזרחי ישראל, חבים לכם חוב גדול, ותודה גדולה".

הנשיא הוסיף ואמר: "מכובדיי, ההישגים של השב"כ במלחמה בטרור, הם אות ההצטיינות האמתי, הצלת חיי אזרחי מדינת ישראל, ומניעת אסונות בקנה מידה שקשה לתאר. ויחד עם זאת, כשקראתי על העשייה שלכם – המצטיינים, שבגינה אתם זוכים היום באות ההצטיינות, כמעט נעתקה נשימתי. האימפקט והתרומה של מהלכים כאלה לא תסולא בפז".

"אכן, יש ביניכם שפועלים בשטח ויש שמאחורי צג המחשב. כולכם שחקני נשמה. כולכם עובדים במסירות ובנחישות. ותמיד תחת כלל הברזל: "מגן ולא יראה". הרחק מעין הציבור. מפגינים תעוזה, מקוריות. בימים האלה, כשכולם מדברים עכשיו על הסרט החדש של ג'יימס בונד, אתם לא צריכים לראות את ג'יימס בונד. ג'יימס בונד יכול ללמוד מכם".

"מכובדיי, על כתפי שירות הביטחון הכללי מונחת אולי הרגישה שבמשימות. אתם מופקדים על שמירת ביטחון המדינה אבל גם על "סדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו". זו משימה קשה. בימים שבהם הניכור מעמיק יום יום, בין אנשים ובין קבוצות, כאשר כל אחד, כל קבוצה וכל צד מתבצר בעמדותיו ובהשקפותיו, והממלכתיות ניגפת בפני הקיטוב – היא הופכת להיות משימה חשובה קשה עוד יותר".

"במשימה הזו של השמירה על סדרי המשטר הדמוקרטי עלינו להיות זהירים, עלינו להקפיד שלא להתערב יתר על המידה חלילה, אבל גם אסור לנו להפסיד. גם במשימה הזאת, כמו בכל משימה, אתם השליחים שלנו. תחת בקרה, תחת פיקוח של נבחרי הציבור, אבל גם באמון מלא, ובמתן גיבוי הכרחי וחשוב. עלינו על כולנו לעשות הכול כדי שתצליחו במשימה הזו".

בתום דבריו הודה הנשיא לראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן, שמסיים בימים הקרובים את תפקידו. "אני בטוח שתמשיך לעשות למען עם ישראל ומדינת ישראל גם בעתיד. אני מאחל הצלחה לר' ראש שירות הביטחון הכללי החדש. אתגרים רבים עומדים לפניך. אנחנו סומכים עליך," אמר.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הוסיף: "אני רוצה להודות לשב"כ, ששוב נרתם למשימה לאומית – המאבק באלימות המשתוללת בחברה הערבית. חשוב לומר שמעורבות השב"כ תהיה מוגבלת לתחומים שלא יוצרים מתח עם ייעודו בחוק, ומביאים לידי ביטוי את יתרונו היחסי. אחת הגדולות של שירות הביטחון הכללי היא שתמיד אתם מתייצבים ואומרים: "הנני". אין משהו שמעל או מתחת לכבודכם. תמיד אתם נרתמים למשימה. אם זה בקורונה, אם זה עכשיו במשימה לאומית חדשה – אתם נרתמים ומתייצבים".

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן אמר: "המצוינות הינה ערך מרכזי ומוביל אצלנו. אנו נדרשים לתפקד בסביבה מורכבת, מול איומים משתנים, ומול גורמים עוינים, ורמת התחכום שלהם רק עולה ומשתפרת. המערכה שאנו מתמודדים בה היא מלחמה שלא נגמרת, שרובה מתבצעת רחוק מאין רואה. זו מלחמה שאסור לנו להפסיד בה: מה שמוטל על הכף הוא ביטחון המדינה ואזרחיה והגנה על הדמוקרטיה הישראלית. זוהי מערכה מאתגרת מאוד, המחייבת אותנו לרמה הגבוהה ביותר של חוכמה, חדשנות, אומץ, נחישות ויוזמה. אין דרך להשיג זאת, ללא האנשים הטובים ביותר. המצטיינים שאנו מוקירים היום, הם הטובים שבטובים. בשמי, בשם השירות ובשם מדינת ישראל: תודה על כל מה שאתם!".

א', נציג המצטיינים הוסיף: "אנו מגיעים ממגזרים שונים ומתחומי עיסוק שונים, אבל לכולנו יש משהו משותף. זה לא הDNA הביולוגי שלנו, אלא ה-DNA השירותי המאוד מיוחד של הארגון שלנו. אותו DNA שמאפיין את עובדי שירות להיות בעלי תחושת שליחות שאין כדוגמתה. אותו DNA שמאפיין את היחידות בשירות לחתור למגע, לפענח ולסכל, גם שהדבר מסוכן, ובלבד שייעוד השירות יממוש- סיכול מבעוד מועד. כשרוב עם ישראל מבלה בסופי שבוע וחגים, עובדי השירות לא ינוחו ולא ישקטו עד שאחרון מבין ששת המחבלים ייתפס ויוחזר לכלא. מבצעים גלי מעצרים מסוכנים, כתף אל כתף עם לוחמי הימ"מ ביהודה ושומרון, כדי לסכל תשתיות חמאס. ברגעים כאלה הלב מתמלא גאווה אדירה כעובד שירות וכאזרח המדינה."

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים