שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סמוטריץ׳ בנסיעת בזק לקהילות היהודיות בתפוצות
על רקע השינויים בממשלה
על רקע שינויים מרחיקי לכת בנושאים הנוגעים לכלל העם היהודי, ובפרט בסוגיית הגיור, המריא הבוקר ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ לביקור באירופה לסדרת פגישות
בצלאל סמוטריץ | צילום: ערוץ כנסת

יו״ר מפלגת הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ המריא הבוקר (ד') לביקור דחוף בקהילות היהודיות באירופה, שם יפגש בימים הקרובים עם רבנים ומנהיגים בכירים בקהילות היהודיות באירופה לדיון באתגרי הקהילות היהודיות בתקופת הקורונה, בזהות היהודית ובקשר עם מדינת ישראל.

ברקע נסיעת הבזק, השינויים הדרמטיים שמקדמת הממשלה בסוגיות הנוגעות לזהותה היהודית של מדינה בדגש על רפורמת הגיור, והשלכותיה על העולם היהודי כולו, הרפורמה בגיור והשפעותיה על המאבק בהתבוללות מעוררת חשש בקהילות היהודיות באירופה.

בנייר עמדה שנשלח מאת וועד רבני אירופה לשר לשירותי דת, מתן כהנא, העלו הרבנים את חששם מכך שפריצת סכר בישראל תשפיע על מעמד הקהילות ובתי הדין הרשמיים בתפוצות ויפגע במאמציהם למניעת ההתבוללות.

הגיור איננו רק עניין פנים ישראלי אלא כזה הנוגע לעולם היהודי כולו ולכן על שינויים בו להיעשות בהידברות וחשיבה משותפת עם יהדות התפוצות.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ שעומד בקשר קבוע עם דמויות מגוונות בתפוצות יוצא לאירופה בראש ובראשונה כדי להיות אוזן קשבת וללמוד את נקודת המבט של הקהילות על סוגיות העומדות על הפרק בישראל ובעם היהודי כולו ולהביא את קולם אל שולחן מקבלי ההחלטות בישראל.

יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳: "מאז כניסתי לכנסת כאשר נחשפתי לעומק לחשיבות הקריטית של הקשר שבין ישראל לקהילות היהודיות בתפוצות אני משתדל להיות אוזן קשבת לצרכים ולדאגות של יהדות התפוצות בכל פעילותי בארץ, אני יוצא בעיקר כדי לשמוע ולוודא שקולן של הקהילות בתפוצות נשמע.

לאחר שנחשפתי אל עוצמת החשש מהשינויים בנושאי הגיור שיניתי ממנהגי למעט ביציאה מהארץ והחלטתי לצאת לביקור בזק בקהילות אירופה. אני יוצא עם דבריו הנפלאים של ראש הממשלה המנוח מנחם בגין: ״חומת העיר העתיקה אינה גבול ירושלים, הירדן אינו גבול ארצנו והים אינו גבול עמנו״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים