שיתוף
תגובות
חדשות » סמוטריץ' בצעדה בשומרון: "אין לי ציפיות מהממשלה הזו, שנכנעה לאיסלאם"
עולים לחומש
אלפים עלו היום למאחז שהפך לסמל ביהודה ושומרון, ובין היתר השתתפה בו גם חברת הכנסת סילמן שפרשה מהקואליציה: "ירושת הארץ – רק בזכות התורה הקדושה".
בצלאל סמוטריץ | צילום: באדיבות המצלם

אלפי בני אדם עלו היום (שלישי) למאחז חומש בדרישה מהממשלה "להסיר את המצור" עליו ולאשר את הישיבה שנמצאת בו. כוחות גדולים אבטחו את הצעדה, שאותה הוביל ראש מועצת שומרון יוסי דגן. כמו כן, השתתפו בה גם חברי כנסת – ובהם בצלאל סמוטריץ', יו"ר הציונות הדתית, חבר הכנסת איתמר בן גביר וחברת הכנסת עידית סילמן מימינה, שלאחרונה הודיעה על פרישתה מהקואליציה. בזמן הצעדה התקיימו עימותים בין כוחות הביטחון לפלסטינים בכפרים הסמוכים.

בצעדה השתתפו גם ראש ישיבת חומש והמשפחות השכולות של חומש, ובהן אתיה – אלמנתו של יהודה דימנטמן שנרצח בפיגוע ירי מחוץ למאחז. אתיה אמרה כי "אני גאה לראות את כל עם ישראל עולה לחומש. קוראים לנו מתנחלים קיצוניים, אבל ארץ ישראל שייכם לעם ישראל, ומי שחושב שזה לא נכון אז יש המון ארצות בעולם והוא מוזמן לעבור לארץ אחרת. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. אנחנו לא מתנחלים ולא קיצונים, אנחנו בסך הכול חוזרים הביתה".
מאז רצח דימנטמן, הפכה הישיבה בחומש למעין סמל למאבק ההתנחלויות – כשכמעט כל הגורמים במועצת יש"ע מיישרים קו ומזדהים עם הפעילות למענה. מבחינת המתנחלים, חומש נושאת בתוכה את הפצעים מההתנתקות – ובשונה מחבל עזה נמצאת לכאורה בהישג יד, אפשר להגיע למקום ו"לגעת" בשאריות הבתים שפונו ב-2005.

לצורך קיום הצעדה הצבא סגר את הכבישים והכניסות לכפרים הפלסטיניים הסמוכים. לדברי אתיה, "היום כולם עולים לכאן ברגל – אבל מחר בבוקר יהיה פה שוב מחסום. הממשלה הזו אומרת בכך שהארץ הזו לא שייכת לנו, אלא למנסור עבאס. בפסח הזה נפתלי בנט צריך לבחור באיזה צד הוא נמצא – בצד של ארץ ישראל ושל עם ישראל, או לחזור למצרים. אנחנו עולים עכשיו לחומס, ובעזרת המשך נמשיך לעלות לשא-נור, לגוש קטיף ולסיני, לכל גבולות הארץ המובטחת שהם שלנו".

מלבד אתיה, צעדו גם בני משפחות שכולות נוספות מהמאחז: משפחתו של שולי הר-מלך ומשפחתו של עידו זולדן. ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לממשלה: "האלפים הרבים הגיעו לכאן כדי להעביר מסר – הסירו את ידיכם מחלוצי חומש. יש לבנות את חומש ושא-נור מחדש, היום".

חברת הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר כי "אין לי ציפיות מהממשלה הזו, שנכנעה לאיסלאם. מי שמצר את צעדי הגיבורים מחומש – אין לנו שיח איתו". חברת הכנסת עידית סילמן אמרה כי "זה מרגש להיות כאן. הגעתי בהזמנת אתיה, שכתבה לי שמי שהתורה חיה ונוכחת אצלו בבית – לא מוותר על האמת שלו. אני רוצה להגיד לכל המורים והרבנים וההורים, יש משהו גדול יותר, והביטחון שלנו הוא בבורא עולם. זו רשת הביטחון שלנו, האמת שלנו ובזכותה אנחנו כאן. ירושת הארץ היא רק בזכות התורה הקדושה. בזכות יהודה דימנטמן ותורתו אנחנו כאן".
משלום עכשיו נמסר, מנגד: "צעדת המתנחלים למאחז הלא חוקי חומש היא מופת של הפקרות. במקום לאכוף את חוק ההתנתקות, האוסר כניסה לחומש, שר הביטחון נכנע לעבריינים ועוד דואג להם לאבטחה צמודה. בלתי נתפס איך בזמן שכוחות הביטחון עושים לילות כימים במהלך החג, מתאפשרת הפרובוקציה המיותרת הזאת מבית מדרשם של הפירומנים סמוטריץ ויוסי דגן, בניגוד לעמדת מערכת הביטחון. קיום הצעדה מעביר מסר ברור שאלימות מתנחלים משתלמת. הגיע הזמן ששר הביטחון יתעשת ויורה לפנות עוד היום את חומש, כמו גם את יתר המאחזים הלא חוקיים מהם יוצאים רוב אירועי אלימות מתנחלים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים