שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' לא עובר את אחוז החסימה – סקר
אחרי הפיצול
על פי הסקר, גם עם כמעט כל מפלגות השמאל מתאחדות, הן לא עוקפות את הליכוד. בכל האפשרויות בסקר: הרשימה המשותפת 10, ש"ס ויהדות התורה 8, ישראל ביתנו 7
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

70 ימים לבחירות וכשלושה שבועות לסגירת הרשימות לכנסת ה-24, איחוד בין בנט לסער מקטין את כוחם ואיחוד בין כל מפלגות המרכז-שמאל יוצר רשימה שאמנם נושפת בעורפו של הליכוד, אך לא משנה את תמונת הגושים – כך עולה מנתוני סקר שפורסם ב'חדשות 12'.

סקר המנדטים: הליכוד בראשות בנימין נתניהו 29, תקווה חדשה בראשות גדעון סער 16, ימינה בראשות נפתלי בנט 13, יש עתיד בראשות יאיר לפיד 13, הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה 10, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 8, ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן 7, הישראלים בראשות רון חולדאי 6, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 5, כחול לבן בראשות בני גנץ 5.

לא עברו את אחוז החסימה: המפלגה הכלכלית החדשה בראשות פרופ' ירון זליכה 2.7%, הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ'2.5%, מפלגת העבודה 1.1%, הבית היהודי 0.7%, תל"ם בראשות משה (בוגי) יעלון 0.7%, עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר 0.7%, תנופה בראשות עפר שלח 0.3%, גשר בראשות אורלי לוי-אבקסיס 0.1%.

הסקר בדק גם את האפשרות ש'תקווה חדשה' של גדעון סער ו'ימינה' של נפתלי בנט היו רצות ברשימה אחת, ויתר המפלגות ללא שינוי: הליכוד עולה במנדט ל-30, תקווה חדשה וימינה 25, יש עתיד-תל"ם עולה בשתי מנדטים ל-15, מרצ עולה במנדט ל-6. הרשימה המשותפת, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו, הישראלים וכחול לבן – ללא שינוי.

במקרה וכמעט כל מפלגות המרכז-שמאל (יש עתיד, הישראלים, כחול לבן, תל"ם, תנופה, העבודה והכלכלית החדשה) היו רצות ברשימה אחת מאוחדת כשהעומד בראשה יקבע בהמשך, הן מקבלות 28 מנדטים בלבד, לעומת 30 מנדטים לליכוד. תקווה חדשה יורדת במקרה כזה בשלושה מנדטים ל-13, ימינה יורדת במנדט ל-12, מרצ יורדת במנדט ל-4. הרשימה המשותפת, ש"ס, יהדות התורה וישראל ביתנו – ללא שינוי.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה מוביל בנימין נתניהו עם 33%, גדעון סער 13%, יאיר לפיד 12%, נפתלי בנט 10%, רון חולדאי 8%, אף אחד מהם 14%, לא יודע 10%.

29% מהעונים בסקר השיבו שכבר התחסנו, 30% מוכנים להתחסן מייד, 25% השיבו שיסכימו רק אחרי שאחרים יתחסנו ויוכח שאין תופעות לוואי 25%, 9% אמרו שלא יסכימו להתחסן, 7% לא יודע.

כיצד אתה מעריך את תפקוד הממשלה בטיפול במשבר הקורונה, נשאלו הנסקרים: טוב מאד 8%, די טוב 29%, סה"כ טוב 37%. די רע 29%, רע מאד 30%, סה"כ רע 59%. לא יודע 4%.

הסקר נערך ע"י מכון מדגם בראשות מנו גבע בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה בקרב 508 נשאלים טעות דגימה 4.4%-+. מועד איסוף הנתונים: 12 בינואר 2021

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים