שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' נגד העברת הסמכויות מאביטן לדרעי
שלטון המשפטנים
לאחר שהממשלה אישרה העברת סמכויות מהמשרד לשירותי דת לאחריותו של השר דרעי, ב'ימינה' יוצאים נגד המשנה ליועמ"ש דינה זילבר שהנפיקה חוות דעת משפטית בנושא
בצלאל סמוטריץ' במליאת הכנסת | צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

לאחר שאתמול אישרה ועדת השרים העברת סמכויות מהמשרד לשירותי דת בנושאים הקשורים לרשויות המקומיות בתחום הכשרות, לידיו של שר הפנים, יוצא חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מ'ימינה' נגד המהלך ודורש מהשרים לחזור בהם מהעברת האישור.

כזכור, עם מינויו של הרב יעקב אביטן לתפקיד השר לשרותי דת, צצו ועלו קריאות להגבלת סמכויותיו במגוון תחומים לאחר שהתעוררה זיקה וחשש לניגוד עניינים בין עיסוקיו הציבוריים מהתקופה שקדמה למינויו לתפקיד שר. חוות דעת משפטית של המשנה ליועמ"ש הגב' דינה זילבר שהונפקה בענין, קבעה כי על תחומים אלו לעבור לאחריות שר אחר בממשלה.

זילבר קבעה, כי הנושאים בהם אינו מורשה אביטן לעסוק נוגעים למספר תחומים ובהם סמכויות בסוגיית קבורה אזרחית בתחומי המועצה האזורית חוף אשקלון, באר טוביה ומרחבים, וכן במועצות הדתיות באותן רשויות. עוד קבעה זילבר, כי גם טיפול בנושאי חקיקה בתחום שירותי ההשגחה יועברו לאחריותו של שר אחר בממשלה.

אתמול בישיבתה השבועית, אישרה הממשלה את העברת הסמכויות המתבקשות מהמשרד לשירותי דת לאחריותו של יו"ר המפלגה ושר הפנים אריה דרעי.

המהלך עורר את זעמה של 'ימינה', המובילה את המאבק נגד שלטון הפקידים. ח"כ בצלאל סמוטריץ' פנה הבוקר במכתב לשרי הממשלה בדרישה לעצור את העברת סמכויות השר לשירותי דת בנושאי כשרות לשר הפנים, אשר אושרה אתמול בממשלה.

"ניתן להניח שהצבעתם אתמול בעד ההחלטה באופן אוטומטי ומבלי לתת דעתכם לשערורייה שעומדת מאחוריה, וזאת משום ששני השרים שבעניינם היא עוסקת 'הסכימו' לה", כתב סמוטריץ' לשרים. "אני קורא לכם להגיש ערר על ההחלטה, לדרוש לקבל את חוות הדעת המשפטית שביסוד טענת ניגודי העניינים של השר אביטן, וככל שיתברר שהיא אכן מופרכת כפי שאני מעריך לסרב לאשר את ההעברה", דברי סמוטריץ'.

לדבריו, שרי הממשלה לא יכולים יכולים להיות אדישים להתנהלות זו. "מחר תהיו אתם מי שכנגדם תטען טענת ניגודי עניינים כדי להרחיקכם ולמנוע מכם לקדם מדיניות שאנשי משרד המשפטים לא אוהבים".

עוד הוסיף, כי "זו אינה חכמה לצעוק כנגד השתלטות המשפטנים על הממשלה ואז להיות חותמת גומי שלהם ולשתף איתם פעולה בהשתלטות הזו".

במכתב ששיגר ליו"ר הכנסת יריב לוין טוען סמוטריץ', כי חוות הדעת של זילבר לא צורפה להחלטת הממשלה ועל כן לא ניתן לדעת מה עומד בבסיס טענת ניגוד העניינים האמורה. עוד נטען במכתב, כי מבדיקה שערך עולה שהטענה על ניגוד עניינים של הרב אביטן מתבססת על הוצאתו לחל"ת מתפקידו כרב מועצה המתעתד לשוב לתפקידו עם סיום כהונתו כשר, חלק מסמכויותיו כרב הם הסדרת נושא הכשרות בתחומי המועצה שבאחריותו ומשום כך נטענה טענת ניגוד העניניים.

לדברי סמוטריץ', "ככל שהטענה נכונה הרי שמדובר בשערורייה שמבטאת פעם נוספת את השתלטות המשפטנים על קבלת ההחלטות במדינת ישראל ודחיקת רגליהם של נבחרי הציבור. עובדת היותו של הרב אביטן רב העוסק בכשרות הוא מה שהופך אותו למבין בתחום, וממילא למי שצריך לעסוק בענין, הוא אינו מתפרנס מכך באופן אישי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים