שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סמוטריץ' פנה ליועמ"שית בעקבות שחרור המתפרעים
שחרור סיטונאי
יו״ר הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ בפנייה ליועמשית על השחרור הסיטונאי של המתפרעים בהר הבית: "התערבות פוליטית אסורה בהליכים פליליים"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: אתר הכנסת

יו״ר מפלגת הציונות הדתית, ח״כ בצלאל סמוטריץ׳, בפנייה ליועמ"שית על השחרור הסיטונאי של המתפרעים בהר הבית. מי נתן את ההוראה והאם ישנה כוונה להמשיך את ההליכים הפליליים נגד המתפרעים?

  • היום, א' חול המועד פסח, פורסם בכלי התקשורת כי מאות מהמתפרעים הערבים שנעצרו על ידי המשטרה במהלך ההתפרעויות ביום שישי בהר הבית בחשד לעבירות חמורות שונות שוחררו במסגרת "הסכמות מדיניות" שגובשו בתיווך מצרי. שמו של בנו של נשיא מצרים הוזכר אף הוא בעניין.
  • המתפרעים נעצרו על ידי משטרת ישראל בהתאם לדין הפלילי ולחוק המעצרים ועל בסיס מעורבותם בעבירות פליליות וביטחוניות חמורות כדוגמת התפרעות, תקיפה, יידוי אבנים, ירי זיקוקים, תקיפת שוטרים, התקהלות בלתי חוקית, הסתה לטרור ולאלימות, ועוד ועוד.
  • שחרורם הסיטונאי בהוראה מדינית מהווה לכאורה התערבות פוליטית אסורה בהליכים פליליים. עצמאות שיקול הדעת של גורמי האכיפה בהליכים פליליים, בדגש על מניעת התערבות פוליטית בהם, היא ממושכלות היסוד של הדין הפלילי הישראלי.
  • שחרורם הסיטונאי של הפורעים והחזרתם לרחובות ירושלים פגע אנושות בעקרון יסוד זה, פגע בהרתעה של שלטון החוק ואף בעקרון השוויון בפני החוק. אני מתקשה להעלות בזיכרוני קבוצת עבריינים או אף עבריין בודד ששוחרר בהוראה מדינית או פוליטית (זאת, במובחן מעסקאות שחרור מחבלים שהורשעו שנעשות בהליך מדיני סדור).
  • אבקש לדעת אלו גורמים היו מעורבים בהחלטה על השחרור מקרב הדרג המדיני, מקרב משטרת ישראל, ומקרב הפרקליטות, מוסד הייעוץ המשפטי לממשלה ומשרד המשפטים.
  • עוד אבקש לדעת האם העצורים נחקרו בטרם שוחררו במטרה לאסוף ראיות ולהעמידם לדין בהמשך. האם התיקים בגינם נסגרו או שההליכים המשפטיים נגדם ימשכו. ככל שישנה כוונה להמשיך את ההליכים המשפטיים נגדם אבקש לדעת איך הדבר עולה בקנה אחד עם שחרורם בטרם מוצתה החקירה בעניין כל אחד ואחד מהם בכדי לגבש את התשתית הראייתית הנדרשת להעמדתם לדין.
  • ככל שאין כוונה להמשיך את ההליכים הפליליים נגדם, אבקש לדעת מדוע ובאיזו סמכות הם נעצרו מלכתחילה.
  • אבקש להחיש את המענה לפנייתי זו בשל דחיפותה ובשל העובדה כי ההתפרעויות בירושלים ובהר הבית נמשכות.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים