שיתוף
תגובות
משפט » סנגורי נתניהו מבקשים דחייה בדיונים במשפט
אחרי החגים?
בתביעה מציעים לדחות את הדיונים בשבועיים, ואילו ההגנה מבקשת שבועיים נוספים, מה שעלול להביא לדחייה ממושכת – יחד עם פגרת בתי המשפט והחגים
תגיות:
ראש הממשלה בנימין נתניהו באולם בית המשפט | צילום: רובי קסטרו - פול

הסנגורים של יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו ושל שאול אלוביץ' מבקשים לדחות את הדיונים במשפט בשל העברת החומרים החדשים הצפויה מהפרקליטות. לדברי ההגנה, ייתכן שהדחייה המדוברת תידרש עד אחרי החגים – שכן הפרקליטות תעביר את החומרים רק בעוד שבועיים, ולאחר מכן יידרשו להגנה שבועיים נוספים ללמוד את החומרים, ואז תחל פגרת בית המשפט.

בפרקליטות מתנגדים לבקשה, ומבקשים הפסקת של שבועיים במשפט, או המשך חקירה של העד הבא, ולאחר סיום חקירתו חזרה להמשך החקירה הנגדית של ישועה. התובעת יהודית תירוש פירטה שתי אפשרויות שמקובלת על התביעה – הראשונה היא הפסקה בת שבועיים בדיונים, אשר אחריה ייחקר ע"י הפרקליטות העד אבי ברגר, הקשור לרגולציה. האפשרות הנוספת היא שברגר יעלה לאחר ישועה (בשבוע הבא), ואז מועד העברת החומרים יידחה.

לדבריה של עו"ד תירוש, "מדובר על כ-220 אלף מיילים" שייבחנו מחדש במכשירו של ישועה. היא הבהירה כי החומרים מתייחסים לפוליטיקאים, דוברים ובכירים נוספים. בנוסף, היא ציינה כי התביעה מוכנה לקבל בקשות מטעם ההגנה לבחינת גורמים נוספים בחומרי החקירה החדשים ושיתבצע חיפוש על בסיס מילות מפתח מוסכמות.

סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור: "רגולציה זו טריטוריה שונה לגמרי. בחודשים האחרונים עסקנו אך ורק בסיקור, כי ידענו שנגיע לפגרה ואז יהיה זמן לעבור על הרגולציה. עובדים שבעה ימים בשבוע. אין כרגע עד אחר. חברתי אומרת שבעוד שבועיים נשמע את ברגר. אי אפשר מעשית בתוך שבועיים, מדובר באלפי מוצגים. ישועה צריך להשלים את עדותו על סמך החומר הקיים, ועדי "וואלה!" צריך לשמוע על סמך החומרים".

השופטים הציעו להשלים היום את החקירה של ישועה, ומסרו כי יודיעו על ההחלטה בנוגע להמשך ניהול המשפט. היום אמורה חקירתו הנגדית של ישועה בידי סנגורו של נתניהו עו"ד בן-צור להגיע לסיומה. לאחריה צפוי ישועה לעבור חקירה נוספת על ידי הפרקליטות ובהמשך להיחקר על החומרים החדשים שיתקבלו.

מטעמו של נתניהו נמסר כי "אחרי שניסתה להסתיר מאות אלפי פרטי מידע מההגנה, הפרקליטות מבקשת פרק זמן של לכל הפחות שבועיים כדי להכין את החומרים ולהעבירם להגנה. ההגנה מבקשת את את אותו פרק הזמן כדי ללמוד את החומרים החדשים ולהכין חקירה נגדית".

"פרק הזמן שייקח לפרקליטות להכין את החומרים שנמנעו מלמסור כבר לפני חודשים, בצירוף הדרישה המתבקשת של ההגנה ללמוד את החומרים החדשים ולהיערך לחקירה נגדית, מביא את לוחות הזמנים לפגרת בית המשפט. הפושים שעלו בחלק מכלי התקשורת שטענו ל״דרישה של פרקליטי נתניהו לדחות את המשפט עד אחרי הפגרה" היא מסגור מעוות ומטעה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים