שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » סנוואר ניצח בסבב הבחירות הרביעי בעזה
מהפך
מנהיג חמאס בעזה ניצח בחירות לראשות הארגון, לאחר שזכה ל-167 מתוך 320 הקולות, וימשיך בתפקידו, לאחר שאמש נפוצו דיווחים על ניצחון מפתיע למתחרהו, ניזאר עוודאללה
תגיות:
יחיא סנוואר | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

הדרמה בחמאס: מנהיג הארגון הנוכחי ברצועה יחיא סנוואר ניצח את יריבו ניזאר עוודאלה בסיבוב הרביעי. התקשורת הפלסטינית דיווחה אתמול (שלישי) שסינוואר הודח ומי שניצוח אותו היה ניזאר עוודאלה. דובר חמאס הגיב לפרסום וטען שהבחירות עדיין נמשכות.

בשלושת סבבי ההצבעה הקודמים אתמול איש מהמועמדים לא הצליח להשיג רוב מוחלט הדרוש לניצחון של 161 מבין 320 חברי מועצת השורא. בשני הסבבים הראשונים הגיע סינוואר למקום הראשון, ובסבב השלישי שנערך אתמול חסר לו קול אחד בלבד כדי לגבור על יריבו העיקרי ניזאר עוודאללה בקרב הצמוד, ולכן נאלצו בחמאס ללכת לסיבוב רביעי.

על פי דיווח ברשת אל-קודס, סינוואר קיבל קיבל 167 קולות מתוך 280 בסיבוב המכריע. הוא לא יוכל להתמודד על כהונה נוספת בעוד ארבע שנים, אלא יידרש להמתין ארבע שנים נוספות. הנהגת חמאס בעזה היא החשובה ביותר בארגון, שמקיים גם בחירות על ראשות הלשכה המדינית שלו, שבה מכהן כעת אסמאעיל הנייה.

מנהיג חמאס איסמעיל הנייה התייחס לתוצאות הבחירות ברצועה, ואמר כי "התנועה רשמה נקודת ציון גדולה בהיסטוריה. הבחירות משקפות את מקום התנועה במפה הפוליטית הפלסטינית. הבחירות אמיתיות ובהתאם למנגנון פנימי ותחת פיקוח של ועדות בחירות ופיקוח. זה מוכיח את הרצינות של חמאס להתמודד בבחירות הקרובות למועצה המחוקקת, לנשיאות ולמועצה הלאומית הפלסטינית".

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הניה הודה למתמודדים בהצהרה לתקשורת, בירך את סנואר על זכייתו בקדנציה נוספת והדגיש את מחויבות התנועה לקיום הבחירות. "בבחירות התנועה משתתפים עשרות אלפים על פי התקנות ובפיקוח ועדת הבחירות – אלו בחירות אמיתיות ולא למראית עין", כך לדבריו.

גם עודאללה מסר הצהרה לאחר שהפסיד בבחירות: "מברך את סנואר על ניצחונו בבחירות התנועה ועל האמון שנטעו בו. עומדים לצדו בכל מקום להשגת מטרות התנועה שלנו. מתפללים לאל שיעזור לו להנהיג ולהוביל את התנועה להשגת מטרותיה. המנצחים האמיתיים הם פלסטין וחמאס".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים