שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער: "אמנה את שאשא-ביטון לשרת חינוך"
מחלק שלל
יו"ר תקווה חדשה: "הממשלה הנוכחית ניהלה את החינוך כאילו הוא חלטורה, באילתורים. ככה מתייחסת להורים ולילדים ממשלה שרואה באזרחי ישראל נתינים"
גדעון סער בהצהרה על הקמת תקווה חדשה | צילום: מתוך השידור החי

היום (ראשון) השיקו יו"ר מפלגת תקווה חדשה גדעון סער ויו"ר ועדת הקורונה ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון את תכנית החירום של המפלגה בתחום החינוך, להתמודדות המיידית הנדרשת עם השלכות משבר הקורונה וצמצום הנזקים שנגרמו לתלמידים בשנה האחרונה.

התכנית מבוססת על 6 צעדים עיקריים ומתמקדת בצמצום פערים חינוכיים ולימודיים ומתן תמיכה רגשית וחברתית לתלמידים שנפגעו קשות מהשנה האחרונה, שיכללו בין היתר לימודים בחופש הגדול, שיעורי תגבור לתלמידים בשעה שבתי הספר סגורים, העברת סמכויות ניהול למנהלי בתי הספר, צמצום פערי קרוא וכתוב לכיתות הנמוכות ועוד.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער: "לצערי במשבר הקורונה, הממשלה שנכשלה באכיפה בנתב"ג ובשמירה על העסקים נכשלה בחינוך ובהגנה על הילדים. חינוך אמור להיות מבוסס על תכנון וראיה ארוכת טווח על בסיס תפיסות מגובשות. הממשלה הנוכחית ניהלה את החינוך כאילו הוא חלטורה- באלתורים. ככה מתייחסת להורים ולילדים ממשלה שרואה באזרחי ישראל נתינים".

סער הודיע כי "בממשלה בראשות תקווה חדשה תיק החינוך ישאר בידינו. מי שתהיה שרת החינוך היא ד״ר יפעת שאשא ביטון, ד״ר לחינוך. אני יודע שהחינוך אצלה יהיה בידיים אמונות, היא תהיה שרת חינוך מצוינת שתראה את הילדים שלנו". עוד הבהיר סער כי התוכנית והחזון המלאים בתחום החינוך שגיבשה המפלגה יוצגו בקרוב לציבור.

ח״כ ד״ר יפעת שאשא ביטון במסיבת העיתונאים יחד עם גדעון סער בעניין החינוך: "אנחנו נמצאים במציאות שבה קרוב לשנה התלמידים שלנו נמצאים מחוץ לשגרה ולמערכת, בעיקר כיתות ה׳ עד י׳ שכמעט ולא פקדו את בתי הספר בשנה האחרונה. מה שמצער הוא שגם הבוקר הזה אין תכנית פעולה סדורה. אני מניחה שיש לכם דז׳ה וו ליציאה מהסגר הקודם והסגר הראשון כשהדברים לא היו ברורים כאשר לצערי היום אנחנו נמצאים באותה נקודה בדיוק. אנחנו מציעים ברמה הפרקטית להחזיר את מערכת החינוך בצורה הדרגתית ומבוקרת. מתחילים עם הגיל הרך ממשיכים עם י׳ עד יב׳ ובאמצע לא שוכחים את הילדים בכיתות ה׳ עד י׳. אנחנו מציעים לעשות את זה תוך התייחסות לאזורים הירוקים והצהובים ובכוונה אנחנו מדגישים אזורים כי אנחנו יודעים שיש ערים גדולות מאוד כמו תל אביב, מודיעין וראשון לציון שבהם יש אזורים נרחבים שהם ירוקים כלומר, חלק גדול מהיישוב שהוא ירוק ולכן צריך לתת לראשי הרשויות לנהל את האירוע, הם מכירים את התושבים ואת מערכת החינוך יודעים כיצד לנהל זאת".

"בתוך כל זה אנחנו מבקשים להציע שורה של צעדי חירום כדי להחזיר בצורה נכונה את התלמידים והצוות למערכת החינוך", אמר ביטון והציע:

  1. הפכית בית הספר לבית חינוך- תוך בניית תשתית רגשית וחברתית לילדים שמגיעים לאחר תקופה ארוכה ללא מסגרת. אנשי החינוך שבנינו יודעים שאחרי שנה כל כך מורכבת של חוסר שגרה וילדים שחוו מצוקות ומתחים של הורים ללא פרנסה אנחנו צריכים לעזור להם לחזור למערכת ולהחזיר את את המיומניות החברתיות הבסיסיות.
  2. לתת למנהלים לנהל- לתת להם אוטונומיה . זה נכון לשגרה אבל זה נכון גם בשעה הזו. כל מנהל בית ספר יודע לראות את הילדים שלו והצוותים שלו ויודע כמה שעות הוא יוכל להעניק לטובת תכנית רגשית וכמה לטובת תכנית לימודים.
  3. צמצום פערים- בעיקר בכיתות א׳ עד ג׳. בעיקר קרוא וכתוב ולכן אחנו מבקשים להקדיש את מירב המאמץ לצמצום הפער בקריאה וכתיבה וביתר הגילים בלימודי הליבה.
  1. לא לוותר על אף ילד- ניתן שיעורי תגבור לילדים בכל הארץ, נאפשר למידה בקבוצה של חמישה ילדים באמצעות תכנית פרח ובאמצעות סטודנטים. נבנה מערך שבו הילד יפגוש מבוגר שיוכל ללוות אותו בתקופה המורכבת הזו.
  2. המורים בחזית העשייה, נגייס מורים בתגמול נוסף בחודשי הקיץ כדי שיוכלו לתגבר בלימודי הליבה ובלימודי קרוא וכתוב וגם ילוו את הילדים שזקוקים למעטפת לקראת שנת הלימודים הבאה.
  3. תלמידי יב שנמצאים היום רגע לפני בגרות וגם כיתות יא וגם כיתה יב של שנה עברה נפגעו- אנחנו מתחייבים להם כגשר לאקדמיה לאפשר לכל תלמיד עם תעודת בגרות את הכניסה לאקדמיה בשנה הראשונה. יחד עם המוסדות האקדמיים נקבע ציון כדי להמשיך לשנה הבאה בתואר. תלמידים שלא יקבלו את תעודת הבגרות יוכלו לקבל מהמדינה מכינה קדם אקדמית מסובסדת עד שלוש שנים לאחא השחרור מצה״ל. אנחנו רוצים שלילדים האלה יהיה הזמנות אמיתית להשתלב באקדמיה.

עוד הוסיפה כי "בתוך כל הדבר הזה שנקרא צעדי חירום שמדבר על מה קורה מחר בבוקר כשמחזירים את מערכת החינוך אני רוצה לשים שוב את הדגש על כך שאנחנו צריכים לתת מיומנויות רגשיות לילדים שחוו המון מתח. אם לא תהיה תשתית רגשית חברתית אמיתית בתוך בית הספר לא תהיה למידה מיטבית. כדי לאפשר את צמצום הפערים נהיה חייבים לתת את המעטפת הזו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים