שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "סער בחר להתייצב נגד שבת והחרדים"
ליצמן תוקף
יו"ר אגודת ישראל נגד סער "עכשיו, כאשר הוא סבור שפעילות אנטי חרדית ונגד שבת קודש תקושש לו כמה קולות, הוא בוחר לחבור לעוייני הדת, נגד השבת"
תגיות:
יעקב ליצמן | צילום: אתר הכנסת

שר השיכון ח"כ הרב יעקב ליצמן אמר הבוקר ל'המודיע' כי "גדעון סער שינה כיוון בצורה חמורה, ומאיש שהציג עמו כמקורב למסורת ישראל ולשבת, בחר להתייצב נגד שבת קודש והציבור החרדי. הוא מציג עמדות רשמיות המאיימות על שמירת השבת במרחב הציבורי".

ליצמן נדרש לדברים שהשמיע סער, ולפרסומים רשמיים של מפלגת תקווה חדשה בראשותו, בהם נאמר: "נשאיר את תל אביב פתוחה בשבת ולא נאפשר כפייה דתית". שר השיכון הדגיש כי אלו הצהרות חמורות הפוגעות בשומרי השבת וכי מדובר בעמדות המסכנות את שמירת השבת במרחב הציבורי.
 
שר השיכון התייחס גם לדברים נוספים שאמר גדעון סער, כי הוא "מתנגד לסגירת מרכולים בשבת, כי אני לא מאמין בכפייה דתית. הרשויות המקומיות שמחוקקות חוקי עזר קובעות מה האיזון הנכון, והוא לא זהה בתל אביב ובבני ברק. אלעד לא דומה לרמת גן", דברי גדעון סער.

"בהיותו שר הפנים, הצהיר סער הצהרות שנשמעו כחיוביות לענין שמירת השבת. אולם גם אז, למעשה הוא נעצר ונסוג. אך גם אם השבת לא קודמה על ידו, עדיין לא התייצב בגלוי נגד השבת. עכשיו, כאשר הוא סבור שפעילות אנטי חרדית ונגד שבת קודש תקושש לו כמה קולות, הוא בוחר לחבור לעוייני הדת, נגד השבת", אמר ליצמן.

שר השיכון הבהיר כי "הנציגות החרדית ובראשם יהדות התורה תעמוד איתנה למנוע יישום הצהרות אלה, שעלולות להביא לפריצה בחומות שבת קדשנו, בניגוד לסטטוס קוו שנקבע לאורך השנים. חשוב שיידע מר סער, כי לא תצלח דרכו בפגיעה בשבת, שהיא בבת עינו של עם ישראל וסלע קיומו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים