שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » פשרת מיכאלי ושקד; הסכם לפיצול היועמ"ש
ברגע האחרון
שקד תכהן ראשונה ברוטציה, מיכאלי אחרי שנתיים. בשנתיים הראשונות יהיה ח"כ מהמפלגה נציג הכנסת בוועדה. בתמורה, העבודה תקבל את ראשות ועדת החוקה ועוד תפקיד סגן שר
יו"ר ימינה, נפתלי בנט, ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד | צילום: באדיבות המצלם

זמן קצר לפני ה'דד-ליין' נפתרה המחלוקת בין ימינה למפלגת העבודה סביב סוגיית מינוי הממשלה לוועדה למינוי שופטים. יו"ר העבודה מרב מיכאלי הודיעה כי הסכימה לפשרה לפיה איילת שקד מימינה תכהן כשרה בוועדה – עם קדימות ברוטציה. בתמורה, המפלגה תקבל את יו"ר ועגת חוקה, תפקיד סגן שר, וח"כ בוועדה לכל הקדנציה.

מפלגת העבודה תקבל סך הכל: ראשות ועדת חוקה, ראשות ועדת הבריאות, העבודה והרווחה, נציג מפלגת העבודה בוועדה למינוי שופטים לאורך כל הקדנציה, שרה ברוטציה בקדנציה השניה בוועדה למינוי שופטים, סגן שר (טרם הוחלט איזה), שני חברי קבינט ביטחוני, 3 שרים – תחבורה, בט"פ, תפוצות.

מיכאלי נשאה הצהרה לאחר חתימת ההסכמים ואמרה: "לאורך כל קמפיין הבחירות האחרון וגם בחודשיים שעבור מאז הבטחתי שהעבודה תעשה כל מאמץ גדי להביא להקמת ממשלה שתחליף את נתניהו. היו ימים לא פשוטים. היום הצלחנו. עשינו היסטוריה. אלה רגעים שבהם מנהיגים צריכים לקבל החלטה נאבקתי עד הרגע האחרון ומצאתי את עצמי נאבקת לבד ובסופו של דבר הסכמתי למצב שבו יש כל הזמן נוכחות של העבודה".

עוד סוכם: יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, יכהן כשר המשפטים בשנתיים הראשונות – ולאחר מכן, תיכנס לתפקיד איילת שקד מימינה, שתכהן בשנתיים הראשונות כשרת הפנים. לאחר שסער יפנה את מקומו במשרד המשפטים, הוא ייכנס למשרד החוץ – במקומו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, שאמור לכהן בשנתיים הראשונות כראש הממשלה החליפי ושר החוץ. יו"ר ימינה, נפתלי בנט, שיכהן בשנתיים הראשונות כראש הממשלה, צפוי לעבור למשרד הפנים בשנתיים האחרונות – ולכהן במקביל כראש הממשלה החליפי, זאת בזמן שלפיד הוא ראש הממשלה. בתוך כך, מסתמן כי יועז הנדל מ"תקווה חדשה" יהיה שר התקשורת בממשלת בנט-לפיד.

בתוך כך תקווה חדשה, יש עתיד וימינה חתמו על הסכם קואליציוני. במסגרת ההסכם סוכם על שורה של רפורמות והישגים כלכליים-חברתיים. במסגרת ההסכם סוכם על שורה של רפורמות והישגים כלכליים-חברתיים.

בין היתר סיכמו הצדדים על: פיצול תפקיד היועמ"ש, רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט, העברת האחריות על המעונות והחינוך על הגיל הרך למשרד החינוך ויצירת רצף פדגוגי, הקמץ אוניברסיטה בגליל, אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור כולל כמות משמעותית של דירות עם מחירי בר-השגה, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C, חיזוק והרחבת אתרי מורשת.

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ימונה לשר המשפטים ולאחר שנתיים שר החוץ, וחברת מפלגתו יפעת שאשא-ביטון תהיה שרת החינוך והשכלה גבוהה, זאב אלקין שר שיכון, ושר ירושלים ומורשת, יועז הנדל יהיה שר התקשורת.

שר הביטחון בני גנץ (כחול לבן) אמר עם המראתו לוושינגטון: "אני יוצא עכשיו לארה"ב לנסיעה קצרה אבל מאוד חשובה כדי לדאוג לביטחון ישראל. אני משוכנע שאני אוכל לדאוג שם לביטחון ישראל, כדי שכאן נוכל להקים ממשלת שינוי שבה נחזור ונדאג לאחדות בחברה הישראלית, לריפוי בחברה הישראלית ולביטחון מדינת ישראל על כל אזרחיה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים