שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער התגאה וסמוטריץ עקץ: "אתה לא אומר אמת"
חוק יסוד
מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה, בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: זכויות בהליך הפלילי. סער בירך וטען כי מדובר בבשורה. ח"כ סמוטריץ' צינן את ההתלהבות
בצלאל סמוטריץ' וגדעון סער | צילום: סער: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת. סמוטריץ: דוד וייל

מליאת הכנסת אישרה במהלך הלילה, בקריאה ראשונה את הצעת חוק-יסוד: זכויות בהליך הפלילי. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 34 חברי כנסת ו-25 התנגדו. ההצעה תעבור לוועדת הכנסת

מטרת הצעת חוק יסוד זו היא לעגן באופן מפורש ומפורט, בחוק יסוד, את זכויות היסוד בהליך הפלילי ובכלל זה בחקירה הפלילית, במעצר ובמשפט הפלילי, אשר מפרטות את זכויות היסוד לכבוד ולחירות ונובעות מהן.

שר המשפטים גדעון סער הגיב: "רגעים מרגשים ומשמחים: 30 שנה לא חוקקה הכנסת חוק יסוד המבצר את זכויות אזרחיה. הלילה זה קרה. קצת לפני 2 בלילה אישרה הכנסת בקריאה 1 את הצעת חוק יסוד: זכויות במשפט הפלילי שהבאתי בפניה. הזכות להליך הוגן, חזקת החפות, הזכות לייצוג ועוד – תהיינה בקרוב זכויות חוקתיות הכתובות עלי ספר".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב לדבריו של סער: "אתה לא אומר אמת גדעון. החוק בנוסח שהבאת אתמול מרע את המצב הקיים בכל הנוגע לזכויות בהליך הפלילי. אימצת את הדוקטרינה של השופט עמית על "תכליות ההליך הפלילי" והלכת אחורה משמעותית בהרבה מאוד סעיפים מטיוטת חוק זכויות במשפט שהוכנה בשנת 1994".

"המשכת בו את ההפיכה השיפוטית של ברק, גם במה שנוגע לסמכות בג"ץ לפסול חקיקה של הכנסת וגם במה שנוגע לאמורפיות לשון החוק וליחסיות הזכויות המוגנות בו מול תפיסות וערכים ששופטים בודים מליבם. במקום זכויות מוחלטות וברורות הבאת שלל מושגי שסתום שיפורשו על ידי בתי המשפט כמו פלסטלינה ויותאמו לתוצאה הרצויה על ידם בכל מקרה ומקרה".

"אם החוק לא יתוקן בצורה דרמטית בוועדת החוקה הוא יקח את מדינת ישראל אחורה בכל מה שנוגע לזכויות חשודים, נחקרים ונאשמים במדינת ישראל. לצערי זו כבר שיטה בממשלה הזו – הפרחת כותרות פייק למהלכים הפוכים לחלוטין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים