שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער: "מי שמנהל שת"פ עם המשותפת זה הליכוד"
ישתף פעולה?
בראיון מיוחד תוקף שר המשפטים את מפלגתו לשעבר: "שלחו הצעות גם אליי" • פרישת סילמן? "התרעתי" • הרפורמות במערכת המשפט? "עכשיו השופטים מחויבים לשקיפות"
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו וח״כ גדעון סער | צילום: נעם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נהוג לומר על מהלכים פוליטיים דרמטיים שהם קרו בהפתעה, אבל שר המשפטים גדעון סער טוען שעל המהלך הפוליטי הדרמטי ביותר שקרה כאן לאחרונה – פרישתה של יו"ר הקואליציה עידית סילמן – הוא ידע מראש ואף הזהיר מפניה.

בראיון ליהודה שלזינגר בישראל היום, אומר סער: "לא הופתעתי. שוחחתי עם רה"מ בנט כמה פעמים בשבוע שקדם להודעה שלה. אמרתי לו בצורה ברורה ביותר: 'תדע לך שיש מגעים רציניים ביותר בין הליכוד לח"כ סילמן'".

סער מעביר ביקורת על סילמן: "אני מבין שלפי הפרסומים הובטחו לסילמן תפקידים מסוימים בכנסת ובממשלה הבאה, ולכן תסלח לי שאינני יכול להתייחס לכך כאל הארה אידיאולוגית".

לדבריו, "היא נאחזת בכיסא. אני אוהב בהירות ויושר. אם אכן, כפי שפורסם, הובטחו לה דברים ברשימת הליכוד לכנסת ותפקיד בממשלה הבאה – זה לא תקין, לא מכובד ולא אידיאולוגי".

ומה לגבי תקווה חדשה? סער בטוח שאף אחד מאנשיו לא יערוק. "אני יודע מה קורה. הליכוד שולח שליחים לכולם, גם אלי. הציעו הצעות מאוד נדיבות".

לדבריו, "בלחץ ובאיומים שמופעלים על ח"כים מימינה יש היבטים פליליים. אם באים אנשים מסוימים, קוראים 'בוגד' ומאיימים בכל מיני איומים על אותו ח"כ או על משפחתו או סביבתו הקרובה, זה חמור ביותר ולעיתים בעל היבטים פליליים".

על סיכויי ההישרדות של הממשלה אומר יו"ר תקווה חדשה: "היה קשה גם קודם, ויהיה קשה מאוד לקיים את זה עכשיו. יהיה צורך במאמץ לקיים ממשלה מתפקדת. אני מקווה שהמאמץ הזה יצלח. זה לא בלתי אפשרי, אבל זה גם לא בטוח".

על האפשרות להישען על הרשימה המשותפת אומר סער: "הליכוד אחראי לכל ההישגים הפרלמנטריים של הרשימה המשותפת בכנסת הזאת – בית חולים בסכנין וחוק פטור לארנונה למבני דת. מי שמנהל שיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת זה הליכוד. באופן כללי, מקובל ונהוג בכל הכנסות לשתף פעולה עם שני תנאים: לא כחלק מהקואליציה ולא על חשבון העקרונות שלנו".

סער הוא שר משפטים רפורמיסטי. רבות מהרפורמות שביקש להעביר כבר קרמו עור וגידים, דוגמת הליך שימוע למועמדים לשפיטה" "מדובר בדבר ענק. הוא מיוסד על העבודה שאנו וגם השופטים עושים בשביל הציבור ומחויבים בשקיפות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים