שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער מתהפך ותומך בפתיחת מרכולים בשבת
פליק-פלאק
בעת כהונתו כשר הפנים יו"ר תקווה חדשה כיום מנע פתיחת סופרמרקטים קטנים בתל אביב • בסוף השבוע האחרון הצהיר במפגש עם תושבים שהוא מתנגד לכך: "לא לכפייה דתית"
תגיות:
גדעון סער | צילום: עודד קרני

בעת ששימש שר הפנים ב־2014, פסל גדעון סער סעיפים בחוק העזר של עיריית תל אביב, ומנע את פתיחת המרכולים בעיר במהלך השבת. אך בימים אלה, בעת מפגשי בחירות, הוא מציג עמדה הפוכה ומספק הבטחות בתחום דת ומדינה שקשה לראות כיצד הן יתיישבו עם עמדות החרדים.

ב'ישראל היום' נחשף כי בסוף השבוע שעבר ערך סער מפגש זום עם תושבים מרמת גן, פתח תקווה והסביבה, ונשאל אם הוא תומך בהדתה ובסגירת מרכולים בשבת. סער השיב כי "התשובה קצרה וברורה – לא. אני לא מאמין בכפייה דתית. אני מאמין שהרשויות המקומיות שמחוקקות חוקי עזר קובעות מה האיזון הנכון, והוא לא זהה בתל אביב ובבני ברק. אלעד לא דומה לרמת גן".

סער הוסיף כי "צריך לתת לרשויות המקומיות מידה של אוטונומיה לפי האופי הקהילתי, לקבוע החלטות שנוגעות לפתיחת עסקים בשבת. זה חלק ברור מהמצע שלנו והתחייבות שלנו. אנחנו מתנגדים לכפייה דתית ונאפשר חיים חופשיים לכל אזרחי מדינת ישראל על פי אמונתם ואורח חייהם".

לפי הדיווח של גדעון סער, ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שנכח במפגש, חיזק את דברי סער. "לא הייתי עומד פה אפילו רגע אחד אם לא הייתי יודע שגדעון סער תומך ב'חיה ותן לחיות'", אמר. "מי שרוצה הולך לבית כנסת בשבת ומי שרוצה הולך לפארק הלאומי או לספארי. אם הייתי חושב שיש שמץ של איום לכפות משהו אחר על העיר שלנו – לא הייתי ניצב פה".

סגן השר אורי מקלב אמר בתגובה לדברי סער כי "תקווה חדשה מנסה לצייר עצמה במרכז השיח, כאילו שהם הולכים להרכיב את הממשלה. לצערנו, הם ממחזרים ויכוחים ישנים על 'מרכולים – כן או לא' ומנסים לשפר את המיקומים שלהם, כך שלא נראה שמישהו ייכנס איתם למשא ומתן קואליציוני. איך שלא נהפוך את זה, מכל התרחישים הפוליטיים ברורה תחזית אחת: סער לא יהיה ראש הממשלה. זה או ביבי או לפיד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים