שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער פירסם את התזכיר – בליכוד עקצו
הגבלת כהונה
על פי תזכיר החוק, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ שעומד נגדו כתב אישום
חה"כ גדעון סער | צילום: ערוץ כנסת

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער פירסם את תזכיר החוק המתקן את חוק-יסוד: הממשלה, ומונע את הטלת תפקיד הרכבת הממשלה על נאשם בפלילים. יצויין כי תחולת החוק תהיה רק החל מהכנסת ה-25.

ע"פ ההצעה ח"כ שתלוי ועומד נגדו כתב אישום לא יהיה כשיר להרכיב את הממשלה אם הואשם בעבירה שהעונש הקבוע לה הוא למעלה משלוש שנות מאסר. עם זאת, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית יוכל, להתיר את הטלת המנדט על אותו ח"כ במידה ויקבע כי בנסיבות העניין אין עם העבירה קלון.

לפיכך, ח"כ שיש נגדו כתב אישום בעבירה שעונשה למעלה מ3 שנות מאסר, ויש עמה קלון – לא יוכל: לקבל את מלאכת הרכבת הממשלה מנשיא המדינה. לא ייכלל בהצעה להבעת אמון בממשלה חדשה ולא יושבע כראש הממשלה החלופי.

שר המשפטים גדעון סער: "חובתנו לקבוע הסדרים משטריים טובים יותר לעתיד, המבצרים את ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. עלינו מוטלת החובה למנוע הישנות המצב אותו חוותה מדינת ישראל עד לא מכבר".

שר החוץ יאיר לפיד: "הצעת החוק של שר המשפטים, גדעון סער המגבילה הטלת תפקיד להרכבת ממשלה על נאשם בפלילים, היא כמעט מובנת מאליה. לא יכול להיות שאסור שיהיו כתבי אישום לנהג, למאבטח, לצוות הרפואי ולעובדי הבית של ראש הממשלה, אבל לראש הממשלה יהיו כתבי אישום. נאשם בפלילים לא יכול להיות ראש ממשלה במדינה מתוקנת. דוגמא אישית, טוהר מידות ויושרה הם אבני יסוד במנהיגות".

הליכוד: "גדעון סער שמגרד מלמטה את אחוז החסימה בכל הסקרים, מציע חוק אנטי דמוקרטי נוסח איראן שמבקש לפסול את מי שמקבל בסקרים 35 מנדטים וזוכה לתמיכה של מיליוני אזרחים כנציגם לראשות הממשלה. מביך".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "תזכיר החוק שפרסם הערב גדעון סער וימנע ממי שהוגש נגדו כתב אישום לכהן כראש ממשלה הוא אנטי דמוקרטי בעליל. הוא מפקיד את ידיה של הדמוקרטיה הישראלית בידי החלטה שרירותית של פקיד לא נבחר ומעניק כח בלתי קונבנציונלי בידי היועמ"ש מול נבחרי הציבור, מעבר לכח המופרז שהוא נטל לעצמו כבר היום".

‏"סער יודע את זה מצויין ואמר את זה בעצמו לא פעם. שנאתו לנתניהו מקלקלת את השורה ומביאה אותו לסיכול ממוקד של הדמוקרטיה הישראלית. אם החוק הזה חלילה יעבור (תוך עוד סיבוב פרסה ורמיסת הבטחה בוטה של ימינה) נבטל אותו מיד כשנחזור בע"ה לשלטון. רק העם יקבע מי ינהיג אותו ויעמוד בראשות הממשלה".

ח"כ שלמה קרעי: "הממשלה הזו עושה הרבה דברים רעים, אבל זה, כמעט השיא. שר משפטים ללא מנדט, קובע שבחירת העם תהיה כפופה להחלטה של פקיד אחד, בכיר ככל שיהיה, מושחת ככל שיהיה. האתרוג וצמר הגפן. המחנה שרוממות הדמוקרטיה בגרונו, רומס אותה עד דק וחותר ללא הפסקה תחת אושיות המדינה היהודית והדמוקרטית שלנו".

ח"כ שמחה רוטמן: "תזכיר החוק החדש שהפיץ גדעון סער הוא בושה לו ובושה למדינה. מי שלא סומך על 61 ח"כים שיבחרו את המועמד הטוב ביותר, ומנסה לתת לפקיד להחליט עבורם מי יכול להיות ראש ממשלה ומי לא, מעיד על עצמו שאין לו אמון בעם, בנבחרי העם ובהליך הדמוקרטי. זה לא מזכיר תקופות אפלות. זו תקופה אפלה".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. האיש הזה אפוף שינאה וקינאה. הוא מקנא בביבי. ומחפש למנוע את בחירתו לראשות הממשלה. בעזרת השם לא יצליח לו. קנאתו מעוורת אותו הוא לא דואג לחוק. הוא דואג לעצמו אולי… יצליח לו כשביבי לא יהיה בתמונה. שייתבייש לו. בקושי עובר את אחוז החסימה. אם הוא לא יהיה ראש ממשלה. אז?גם ביבי לא יהיה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים