שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סער שוחח עם נכדו של שר התורה
למען נתניהו
הרב יעקב קנייבסקי שוחח היום עם יו"ר תקווה חדשה במסגרת מאמצים של נתניהו לקבל הסכמה של סער להצטרף לממשלה בראשותו. מגעים לתיאום פגישה בין סער לנכד הרב כשלו
הרב יעקב קנייבסקי וגדעון סער | צילום: אתר הכנסת ועזרא טרבלסי

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער שוחח מוקדם יותר היום (ראשון) עם הרב יעקב קנייבסקי, נכדו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, לקראת סבב ההמלצות בבית נשיא המדינה ראובן ריבלין שיחל מחר, ושבסיומו יחליט הנשיא על מי להטיל את המנדט להרכבת ממשלה.

לפי הדיווחים, ביהדות התורה לוחצים על גדעון סער להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, ואף התקיימו מגעים כדי לתאם פגישה בינו לבין אנשי הבית של הגר"ח קנייבסקי, אך הניסיונות לתיאום פגישה כשלו ונכון לרגע זה טרם דווח על התקדמות במגעים בין המפלגות לגבי סיכומים כלשהם עם סער.

ביהדות התורה מנסים להגיע לסיכומים עם סער לגבי הצטרפותו לממשלה עם הליכוד, כדי לא להגיע לסיטואציה של הישענות על ממשלה בתמיכת מפלגת רע"מ. יהדות התורה מתואמת עם נתניהו לגבי המגעים הללו, כשמצד שני הם עדיין שומרים על האופציה של ממשלה בתמיכת רע"מ, בהתאם להוראת מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי.

בתגובה לדיווחים הללו, הכחישו במפלגת תקווה חדשה כי התקיימה היום שיחה בין גדעון סער לנכדו של שר התורה. כך דווח ב'מעריב'.

כזכור, לפני מספר ימים דווח כי מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי שליט"א אישר לסיעת דגל התורה להסכים להקמת ממשלה בסיוע מפלגת רע"מ. על פי הדיווחים, מרן הסביר כי ממשלת ימין מסורתית עם המפלגה הערבתית-דתית עדיפה על הסכנה בהקמת ממשלת שמאל חילונית אנטי דתית.

על פי הציטוטים שפורסמו בשם מרן, מבחינת השמירה על המסורת – עדיף ללכת עם הנציגים הערבים מאשר עם נציגי מפלגות השמאל. הרב אמר כי בדומה לחרדים, לערבים חשובה השמירה על המסורת, שלא כולם יהיו חילוניים – ושעמדותיהם קרובות גם בנושאי הגיוס, הכבוד לדת וערכי המשפחה.

"מבחינת יידישקייט עדיף ללכת עם הנציגים מהציבור הערבי, מאשר עם הנציגים מהשמאל", צוטט מרן, והוסיף: "גם להם חשוב הצביון של המדינה והם לא רוצים לקדם כור היתוך ולעשות את כולם חילונים", ציין. "גם בנושאי הגיוס, הכבוד לדת וערכי המשפחה הם הרבה יותר קרובים אלינו".

סיעת דגל התורה התכנסה מוקדם יותר בשבוע שעבר ומסרה כי "אנו עושים כל מאמץ שלא נלך למערכת בחירות חמישית שזה אסון לכלכלה, אסון להתנהלות של ישראל שיגרום לחוסר יציבות משווע. אנו עושים כל מאמץ כדי להקים קואליציה עם גוש הימין והמסורתיים, נביא את תמונת המצב המלאה בפני גדולי התורה ונקבל את הוראתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים