שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ספינה בבעלות ישראלית הותקפה באמירויות
דיווח בלבנון ואיראן
רשת המקורבת לחיזבאללה דיווחה כי כלי שיט בבעלות ישראלית הותקף סמוך לנמל פוג'יירה • באיראן דיווחו שבוצע מעקב של 48 שעות אחרי הספינה
תגיות:
הספינה HYPERION RAY שבבעלות רמי אונגר | צילום: Marjan Stropnik

רשת 'אל מיאדין' המקורבת לחיזבאללה דיווחה היום (שלישי) כי אונייה בבעלות ישראלית הותקפה בקרבת נמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. מהפרסומים עולה כי מדובר בספינה בשם Hyperion השייכת לחברת PCC הישראלית.

על פי אתר העוקב אחר תנועות כלי שיט, מדובר בספינה שנושאת כלי רכב בשם "Hyperion Ray" שנצפתה לאחרונה מול חופי האמירויות. כרגע כלי השיט נמצא מול נמל פוגיירה אחרי שהגיע לשם מנמל בכוויית. הספינה שטה כבר שש שנים תחת דגל איי הבהאמה.

הספינה, בבעלותו של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, נפגעה מירי טיל – והנזק שנגרם לה מוגדר קל. בעקבות הפגיעה, היא אולצה להיכנס לשטח הנמל באיחוד האמירויות ולבצע בקרת נזקים.

ב'ווינט' צוין כי הספינה שטה תחת דגל שאינו ישראלי, והוחכרה על ידי חברה אחרת. בזמן הפגיעה היא לא הייתה בנמל, אלא שייטה באזור ומחוצה לו, בים הערבי. הפגיעה הייתה קלה מאוד. כנראה שאפילו לא נפער חור, אלא פגיעה כלשהי בדופן הספינה מעל קו המים.

לפי גורמים מדיניים שצוטטו ב'וואלה', הספינה הותקפה על ידי מל"ט או טיל, ונגרם לה נזק קל בלבד. על הספינה התנוסס דגל זר, וכך גם הצוות שהפעיל אותה. הם העריכו כי היא הותקפה על ידי איראן כחלק מהמתיחות הגוברת בין המדינות. הספינה הפליגה בנתיב סחר בינלאומי והתקיפה באה בניגוד לכל האמנות הבינלאומיות.

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב בשיחות סגורות כי הדעות בשלב הזה חלוקות האם זו התגובה לתקיפת אוניית 'סביז' האיראנית או לחבלה שמיוחסת למוסד הישראלי בנתנז. גורם ביטחוני הוסיף: "נערכנו לתגובה איראנית, היו התרעות על התקפת מטוס לא מאויש נגד ספינה".

כלי תקשורת המקורבים למשטר האיראני דיווחו כי הפגיעה בספינה התרחשה לאחר מעקב שבוצע אחריה במשך 48 שעות – מאז שהספינה יצאה מנמל אל-אחמדי בכוויית ועד שהגיעה לאזור פוג'יירה. התקיפה אירעה "ברגע הנכון" מבחינת התוקפים.

מטעם החברה שהספינה בבעלותה נמסר כי "באונייה 'הייפריון ריי' אין שום נזק והיא מפליגה במהירות מלאה במסלולה המקורי".

בסוף חודש פברואר נפגעה ספינה אחרת השייכת לחברה, הליוס ריי, במפרץ עומאן. אונגר אמר אז על הפגיעה כי "יש בספינה חורים, אולי מירי טיל או ממוקשים. טרם ברור אם מקור הפיצוץ היא המתיחות בין איראן לארה"ב".

לפי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, בהם וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס, ישראל תקפה ספינות משא ומיכליות איראניות בים האדום ובים התיכון מאז 2019, במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה. לאחרונה, כך נראה, איראן החלה להגיב עם התרחבות נתיבי השיט של ספינות בבעלות ישראלית לאור הרחבת היחסים העסקיים עם מדינות במפרץ בעקבות הסכמי הנורמליזציה.

בישראל ובנציגויות הרשמיות בחו"ל נמצאים בכוננות מוגברת מחשש לתגובה איראנית לפגיעה במתקן להעשרת אורניות בנתנז. איראן מאיימת על ישראל כבר תקופה ארוכה בתגובה על פעולות שמיוחסות לה. בשבוע האחרון שלוש תקיפות נגד טהראן יוחסו לישראל – בלי עמימות ממשית. תקיפה בסוריה, פגיעה בספינה ששייכת למשמרות המהפכה ליד אפריקה והפיצוץ בנתנז.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. הגיע הזמן לעשות סוף לבריונות האיראנית ,ישראל וארצות הברית ואירופה ,לשתף פעולה לשיתוק כל איראן.בים באויר וביבשה.האיראנים פחדנים.ויודעים שאנחנו מסוגלים להגיע לכל מקום שנירצה באיראן.גם לחמינאי.הם גם יודעים שלנו יש מה שלהם אין.אז לנו יש יתרונות ,וזה ……הברבריות של איראן.אי ציות לאמנות בינלאומיות,לחוקים.עד כאן מנוולים,שומר ישראל חי וקיים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים