שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ספינה בבעלות ישראלית נפגעה באוקיינוס ההודי
דיווח בלבנון
על פי דיווח ברשת אל-מיאדין, המקורבת לאיראן, "נשק בלתי ידוע" פגע בספינה, שהפליגה מנמל ג'דה לכיוון האמירויות. ההערכה בישראל והמרמזים: פעולת נקמה איראנית
תגיות:
הספינה CSAV TYNDALL | צילום: Etienne Verberckmoes מתוך marinetraffic.com

ספינת מטען בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר הותקפה היום בצפון האוקיינוס ההודי. ברשת הלבנונית 'אל-מיאדין' המקורבת לאיראן דווח כי שריפה פרצה בכלי השיט, שנפגע מכלי נשק לא ידוע בדרכו לאיחוד האמירויות הערביות.

מדובר בספינת משא בשם SCAV TYNDALL בבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר. הספינה שטה תחת דגל ליבריה, ושייכת לחברת אחזקות בשם ZODIAC MARITIME. למרות הפגיעה, לא אירע נזק משמעותי, והיא המשיכה בדרכה ועגנה בדובאי.

בדיווח הלבנוני נרמז כי ייתכן שמדובר בתגובה איראנית לתקיפה בכרג' ב-23 ביוני. התקיפה שהתרחשה בפאתי טהרן בוצעה על ידי רחפן, סוג של כלי טיס המכונה קוודקופטר בעל ארבעה מדחפים, שהמריא אל המפעל מאדמת איראן עצמה – כך על פי כלי תקשורת אירניים וגורמים המעורים בהתרחשות.

בישראל לא מגיבים רשמית לדיווח. הספינה לא רשומה כישראלית, אלא בבעלות איש עסקים ישראלי והצוות הוא ככל הידוע הוא צוות זר. בשלב זה לא ידוע על נפגעים. במערכת הביטחון מעריכים כי איראן היא זו שעומדת מאחורי הפעולה, זאת כחלק ממאמציה לגרום נזק לכלי שיט ישראליים במזרח התיכון.

התקיפה הנוכחית התרחשה אחרי שבמשך כחודשיים וחצי לא דווח על תקריות כלשהן במלחמת הצללים הימית שלפי דיווחים מתנהלת בין ישראל לאיראן. לפני חודש עלתה באש ספינת חיל הים האיראני, אך כלל לא ברור אם מדובר היה בתקלה או מתקפה מכוונת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים