שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » ספינה בבעלות ישראלית נפגעה מירי איראני
סמוך להודו
האונייה ועליה צוות זר, הייתה בדרכה מטנזניה להודו, ובמהלך המסלול, כשעברה בין הודו לאיראן – פגע בה טיל שגרם לה נזק. זו התקיפה השנייה של כלי שיט השייך לישראלים
תגיות:
האונייה הישראלית שנפגעה. ארכיון | צילום: סטיבן ווטקינס, מארין טראפיק

אוניית משא הנמצאת בבעלות ישראלית חלקית נפגעה היום (חמישי) מטיל איראני. כאמור, האונייה הייתה בדרכה מטנזניה להודו, והיא נפגעה מהטיל כשעברה בים הערבי, סמוך לתימן. עוד דווח כי הפגיעה גרמה לאונייה נזק קל.

על פי דיווח מחברת הספנות הישראלית 'צים', שמה של הספינה הוא "לורי" והיא נושאת דגל של מדינה סקנדינבית. צוותה של הספינה גם הוא מורכב מסקנדינבים. האוניה בבעלות חברת xt הישראלית, אך נמצאת בחכירה יבשה לחברת מרץ הסקנדינבית וצוות הספינה הוא כאמור סקנדינבי.

דבר האירוע דווח למערכת הביטחון וגם לאודי אנג'ל, בעלי החברה XT Management שהמטה שלה ממוקם בחיפה. ההחלטה שהתקבלה היא שהאונייה תמשיך לשוט בנתיב להודו ושם תיערך בקרת נזקים. במערכת הביטחון בוחנים את המשמעויות של האירוע ומעריכים שהאיראנים מתכוונים לפתוח בחזית ימית נגד ישראל על ידי פגיעה באוניות ישראליות.

ההערכה היא שמדובר ב"נקמה מקומית" על הפגיעה בספינת "שארה קורד" האיראנית לפני כשבועיים סמוך לחופי סוריה, שאותה ייחסה טהרן לישראל. אותה ספינה הותקפה כמה ימים לאחר שפיצוץ אירע בספינה ישראלית במפרץ עומאן, שבכירים ישראלים העריכו שאיראן אחראית לו.

הספינה, שארה קורד, היתה בדרכה לאחת ממדינות אירופה כשהותקפה. על פי ההודעה, נזק קל נגרם לצידי הספינה ולציוד, ולא היו נפגעים. כבר אתמול פורסמו בחשבון טלגרם שמקורב לחיל הים האיראני תמונות שלכאורה מציגות שריפה בסיפון כלי השיט. לפי הפרסום, הספינה הותקפה בטילים.

לפני כשבועיים, דווח ב"וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל תקפה בשנה האחרונה יותר מ-12 מכליות נפט אירניות המיועדות לסוריה. הסיבה לגל התקיפות – החשש כי הרווח הכלכלי שיושג כתוצאה ממכירת הנפט יגיע לידיים קיצוניות באזור, במיוחד אל ארגוני הלוחמה בציר השיעי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים