שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ספינת ענק של הצי האיראני נשרפה וטבעה
דיווח באיראן
שריפה פרצה בכלי אימונים של חיל הים האיראני בעגן במפרץ. לפי הדיווח, כל אנשי הצוות הצליחו לרדת בבטחה בעוד פעולות הכיבוי נמשכות על סיפון הספינה
תגיות:
ספינה של משמרות המהפכה עולה באש | צילום: טוויטר

הספינה הגדולה ביותר בצי האיראני עלתה באש וטבעה במפרץ עומאן – כך דווח הלילה (רביעי) בסוכנויות הידיעות באיראן. אנשי הצוות הצליחו להתפנות בבטחה מהספינה. בטלוויזיה הרשמית דווח כי פעולות הכיבוי נמשכו כשהספינה הייתה בסמוך לנמל ג'אסק הנמצא בדרום איראן. הגורם לתקרית טרם התברר.

השרפה פרצה בסביבות השעה 2:25 בלילה, כך על פי הטלוויזיה הממלכתית באיראן. הספינה טבעה סמוך לנמל ג'אסק האירני, כ-1,270 ק"מ דרומית-מזרחית לטהרן. בתמונות של האירוע שהופצו ברשתות החברתיות נראים מלחים לבושים באפודי הצלה שמפנים את הספינה בזמן שהיא בוערת.

בתקשורת האיראנית לא נטען כי מדובר במתקפה והאירוע מוצג בשעה זו כתאונה. הספינה משמשת כבסיס קדמי לכוחות מיוחדים, ספינות מנוע ולשיגור מל"טים. עוד דווח בתקשורת האיראנית כי אין נפגעים בתקרית.

הטלוויזיה הממלכתית באיראן תיארה את הספינה שעלתה באש, "חארג'", כספינת אימונים, אם כי הספינה פעלה במשך עשרות שנים בשירות הצי האיראני כסוג של ספינת-אם המספקת שירותים ומעבירה ציוד ואספקה לספינות אחרות של הצי בלב בים.

מצר הורמוז, הסמוך למיקום השריפה, מקשר בין מפרץ עומאן למפרץ הפרסי ודרכו עוברות מכליות המעבירות כ-20% מהיקף הנפט המופק בעולם – ממדינות המפרץ לעולם כולו. בשנה שעברה בתאונת אימונים שיגרה ספינת צבא איראנית בשוגג טיל אל ספינה איראנית אחרת. מן הירי הזה נהרגו אז 19 חיילים ונפצעו 15.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים