שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "חשש שהפוליטיקה משפיעה על הביטחון"
ראש אמ"ן לשעבר
האלוף במיל' עמוס ידלין: "לאור הצטברות שרשרת פעולות מול מטרות איראניות המיוחסות בתקשורת הזרה לישראל, וההדלפות הלא אחראיות מכאן, יש לצפות לתגובה"
תגיות:
עמוס ידלין | צילום: INSS

ראש המכון למחקרי ביטחון לאומי האלוף במילואים עמוס ידלין טוען כי "גם בראייה זהירה, מתעורר ספק אם איננו עדים לעיתוי פוליטי המשפיע על יצירת משבר ביטחוני יזום כדי להקל על נתניהו להקים ממשלה נוספת בראשותו. לא אלה השיקולים שצריכים לעמוד מאחורי החלטות גורליות שכאלה".

לדברי ראש אמ"ן לשעבר, "בשנים שבהן השתתפתי בדיוני הפורום שדן באישור פעולות ישראל בארץ אויב עמדו לפנינו תמיד שלושה שיקולים מרכזיים: ההישג הצפוי, תגובת האויב והפוטנציאל להסלמה, והשלכות ליחסי ישראל עם בעלת הברית החיונית שלה".

"48 שעות אחרי הפיצוץ במערכת החשמל באתר ההעשרה בנתאנז ברור שהתקיפה איננה סוף פסוק לתכנית הגרעין, בניגוד לתקיפת הכורים בעיראק ובסוריה. מול הפרויקט האיראני המבוזר והמתמשך מתנהלת מערכה ארוכה של מבצעים המעכבים ומשבשים אותה, ובכך דוחים את הגעת איראן לסף הגרעיני".

"לאור הצטברות שרשרת פעולות מול מטרות איראניות המיוחסות בתקשורת הזרה לישראל , וההדלפות הלא אחראיות מכאן, יש לצפות לתגובה כוחנית איראנית, אך היא תהיה מדודה, מתוך רצון לשלוט בהסלמה. חשוב להערך לקראתה ולסיכולה בכלל המימדים וברחבי העולם".

"במקביל צפוי שאיראן תעשה צעדים מתריסים בתחום הגרעין: הצבת סרכזות מתקדמות, העשרה גבוהה, הגבלות על הפיקוח, והרחבת פעילות באתרים המוכרים. בהקשרי המו"מ סביר שאיראן תקשיח עמדות או אף תגבר ידם של בכירי משמרות המהפכה הקוראים לא לחזור להסכם 2015".

"גם אם ארצות הברית עודכנה מראש על הפעולה, אולם העיתוי שנבחר אינו מועיל לבניית אמון עם ממשל בידן, אמון החיוני לתיאום עמדות ולהבטחת אינטרסי ישראל: בדיוק כאשר מזכיר ההגנה אוסטין מתארח בארץ ובעיצומם של מאמצים מצד וושינגטון לחדש השיחות עם איראן".

"פעולות מבצעיות רגישות, עם משמעויות מדיניות, וביטחוניות, הכרוכות בפוטנציאל הסלמה, חייבות באישור הממשלה. הממשלה יכולה להסמיך את הקבינט להחליט, והקבינט את רה"מ ואת שר הביטחון. כלל התהליכים הללו לא התרחשו וההחלטות מתקבלות תוך מידור כל הגופים המוסמכים. פיקוח הכנסת כבר מזמן לא קיים".

"המערכה הרב מימדית ורב זירתית מול איראן בעיצומה ועוד לפנינו. ספק אם לישראל יש אסטרטגיה כוללת ועדכנית לניהול המערכה בעידן הנשיא בידן , וללא ספק, בצל המשבר הפוליטי, הדיונים החיוניים בכך לא התקיימו", דברי ידלין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים