שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סקרים: סער ממשיך לזנק, לפיד ובנט צונחים
מומנטום או מגמה?
סקרי 'מעריב' ו'ישראל היום' שמתפרסמים הבוקר: הצטרפותו של אייזנקוט למפלגתו של סער משפיעה בעיקר על מפלגות המרכז ולא על הליכוד • כחול לבן עם 6-7 מנדטים בלבד
גדעון סער בהצהרה על הקמת תקווה חדשה | צילום: מתוך השידור החי

סקרי דעת הקהל שמתפרסמים הבוקר, יום שישי, ממשיכים לצדד בעד העמדה ולפיה מספר המנדטים הגבוה שמציגה המפלגה החדשה בראשות גדעון סער איננה מבטאת עוד 'מומנטום' אלא במגמה שרק הולכת וצוברת תאוצה.

על פי סקר 'מעריב' שערך מנחם לזר (פאנלס פוליטיקס), לו הבחירות היו נערכות היום מפת המנדטים היתה כדלהלן: הליכוד 27, גדעון סער 16, ימינה 16, יש עתיד 13, הרשימה המשותפת 12, ש"ס 9, ישראל ביתנו 8, יהדות התורה 7, כחול לבן 7, מרצ 5.

הצטרפותם של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט וח"כ יפעת שאשא ביטון לרשימת סער תהפוך אותה לשנייה בגודלה בכנסת, עם 21 מנדטים.

בתרחיש כזה, הליכוד עדיין מובילה עם 27 מנדטים, ימינה מאבדת מנדט ויורדת ל-15 מנדטים, יש עתיד-תלם מאבדת 2 מנדטים ויורדת ל-11, הרשימה המשותפת ללא שינוי, כחול לבן יורדת גם היא במנדט ל-6, ש"ס 9, יהדות התורה 7, מרצ – 5.

סקר 'ישראל היום' שנערך על ידי הפרופ' יצחק כץ ממכון 'מאגר מוחות' מצא, כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד יורדת ל-28 מנדטים, מפלגתו של גדעון סער זוכה ב-20 מנדטים, כחול לבן עם 7 מנדטים בלבד, ימינה בראשות נפתלי בנט שכיכבה עד כה בכל הסקרים וכבשה את המקום השני כשהיא נעה על ציר ה-20 מנדטים נפגעת גם היא קשות ומקבלת 12 מנדטים בלבד, יש עתיד-תלם יורדת נפגעת גם היא מהופעתו של סער ברשימה עצמאית ויורדת ל-12 מנדטים בלבד.

שאר המפלגות ללא שינוי, למעט ישראל ביתנו שיורדת גם היא במנדט: ש"ס 9, יהדות התורה 7, מרצ 6, ישראל ביתנו 6, הרשימה המשותפת 13 מנדטים.

בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה זוכה בנימין נתניהו לאמון מרבי של 38%, אחריו גדעון סער עם 18%, יאיר לפיד 15%, נפתלי בנט 13%, בני גנץ 8%, רון חולדאי 6%, גדי איזנקוט 2%.

המשיבים נשאלו גם האם הם בעד או נגד הקדמת הבחירות, ורובם (46%) תמכו בהקדמת הבחירות, 37% התנגדו ו-17% אמרו כי הם לא יודעים.

בשיחה עם עמית סגל ב'ידיעות' התייחס לפיד לחשש מפני כרסום מנדטים על ידי מפלגתו החדשה של סער ואמר כי "היום הכי טוב בפוליטיקה הוא היום הראשון. סער הוא ימינה מביבי, לא איש מרכז. איש הגון? כן. בחור לעבוד איתו? בוודאי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים