שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » חולדאי לא מצליח להציב אלטרנטיבה שלטונית
סקרי בחירות
שלושת ערוצי החדשות פרסמו הערב סקרי מנדטים לקראת הבחירות הקרובות • חולדאי וניסנקורן לא מהווים אלטרנטיבה שלטונית • גנץ מתקרב לאחוז החסימה
משכן הכנסת | צילום: Kyrylo Glivin, שאטרסטוק

שלושת ערוצי החדשות המרכזיים פרסמו היום סקרי מנדטים לקראת הבחירות הקרובות. הפעם הכלילו בסקר גם את מפלגת 'הישראלים' שנוסדה אמש על ידי ראש עיריית תל אביב רון חולדאי יחד עם אבי ניסנקורן, שר המשפטים מטעם כחול לבן שפוטר היום עקב פרישתו מהרשימה.

לפי הסקר בכאן חדשות, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד הייתה זוכה ב-28 מנדטים, תקווה חדשה – 18, ימינה – 14, יש עתיד-תל"ם – 13, הרשימה המשותפת – 11, ש"ס – 8, הישראלים – 8, יהדות התורה – 7, ישראל ביתנו – 5, כחול לבן -4 ומרצ – 4.

לפי הסקר בחדשות רשת, הליכוד הייתה זוכה ל-29 מנדטים, תקווה חדשה – 17, ימינה – 12, יש עתיד-תל"ם – 11, הרשימה המשותפת – 10, הישראלים – 9, ש"ס – 8, יהדות התורה – 8, ישראל ביתנו – 6, כחול לבן – 5 ומרצ – 5.

לפי הסקר בחדשות קשת, הליכוד הייתה זוכה ב-28 מנדטים, תקווה חדשה – 17, יש עתיד-תל"ם – 13, ימינה – 12, הרשימה המשותפת – 11, ש"ס – 8, יהדות התורה – 8, הישראלים – 8, ישראל ביתנו – 6, מרצ – 5, וכחול לבן – 4 .

לפי התוצאות בכלל סקרי הערב, מפלגתו החדשה של עפר שלח, מי שהיה מספר 2 ברשימת יש עתיד עד לפני שבוע, לא הייתה עוברת את אחוז החסימה. כך גם המפלגות גשר, העבודה, הבית היהודי ועוצמה יהודית.

בשאלת ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ניצח בפער מול שאר היריבים, אך לפי סקר חדשות רשת, יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מפתיע וזוכה ב-32%, פער של 2% בלבד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו שזוכה ב- 34%.

עוד נתון מעניין עלה מהסקרים. אם רון חולדאי היה מצטרף ליאיר לפיד לרשימה מאוחדת, האיחוד לא היה מביא לתזוזה גדולה במפת המנדטים; שניהם ביחד היו מקבלים מספר מנדטים סביר ביחס לגודלם. מה כן, שהאיחוד היה מוריד את מפלגתו של גדעון סער למקום השלישי ברשימת המפלגות הגדולות.

בסקר כאן חדשות בדקו גם כמה מנדטים היה מקבל יו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ', במידה והיה פורש ממפלגת ימינה ומתאחד לרשימה אחת עם יו"ר עוצמה יהודית בן גביר. מהלך כזה היה מוריד מנפתלי בנט 2 מנדטים אבל היה משאיר את סמוטריץ' ואת בן גביר מתחת לאחוז החסימה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים