שיתוף
תגובות
חדשות » סקר: המתווך בנט מתחזק בשני מנדטים
התיווך השתלם
המתווך בנט זוכה למעט אהדה ציבורית, ובסקר- מפלגתו מתחזקת בשני מנדטים. נתניהו מתחזק במנדט ועולה ל 34 מנדטים. 13% מהנשאלים: להכניס לישראל כל פליט שירצה בכך
תגיות: ,
נפתלי בנט במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

סקר חדש שמתפרסם הערב מצביע דווקא על האבסורד השורר במערכת הפוליטית בישראל. שני הכוכבים שלו הם נפתלי בנט ובנימין נתניהו. בנט מקבל את שכר התיווך, ועולה לשבעה מנדטים. נתניהו מתחזק ל 34 מנדטים. ראש ממשלה עם 7 מנדטים, המפלגה הגדולה ביותר בישראל עם 34 – באופוזיציה. זוהי פרצופה של השיטה הפוליטית העקומה בישראל.

הנתונים:

התיווך של בנט מתורגם למנדטים: על פי סקר שהוצג ב "חדשות 12" הערב, ראש הממשלה נפתלי בנט מתחזק בשני מנדטים מ-5 ל-7. יש עתיד של לפיד יורדת מ-18 מנדטים ל-17 וכחול לבן של גנץ מ-9 ל-7. השינוי היחיד בקרב מפלגות האופוזיציה לעומת הסקר הקודם נרשם בליכוד בראשות נתניהו – שמתחזק במנדט מ-33 ל-34. שאר המפלגות ללא שינוי לעומת הסקר הקודם.

41% מהציבור סבור שראש הממשלה נפתלי בנט היה צריך לקחת על עצמו את התיווך בין רוסיה לאוקראינה – כך עולה מסקר שערך עבור חדשות 12 מכון מדגם.

העמדה כלפי השאלה שונה מאוד בקרב מצביעי מפלגות הקואליציה והאופוזיציה:

כשנשאלו האם נכון היה על בנט לקחת על עצמו את תפקיד המתווך במלחמה באוקראינה, השיבו -60% ממצביעי הקואליציה שהשתתפו בסקר השיבו שכן, רק 23% ממצביעי האופוזיציה השיבו את אותה התשובה. 62% ממצביעי האופוזיציה ענו על הסקר שבנט לא היה צריך לקחת על עצמו את תפקיד המתווך.

בשאלה כיצד מדינת ישראל צריכה להגיב כלפי הפליטים שמגיעים מאוקראינה:

קרוב לרבע מהמשיבים השיבו שישראל צריכה לעמוד במכסה שקבעה הממשלה ולהכניס 5,000 איש שאינם זכאי חוק השבות ושאין להם קרובים בישראל. 25% ענו שישראל צריכה להכניס רק את זה חוק השבות – 39% ממצביעי מפלגות האופוזיציה בחרו באופציה הזו לעומת 11% בלבד ממצביעי מפלגות הקואליציה. 24% מהמשיבים ענו שישראל צריכה להכניס יותר פליטים ממה שנקבע בהחלטת הממשלה, ורק 13% ענו שישראל צריכה להכניס פליטים ללא הגבלה.

53% מהמשיבים טענו שהעמדה הישראלית הנוכחית שמזדהה עם אוקראינה אך לא מגנה את רוסיה היא הנכונה מבחינת ישראל. 25% מהנשאלים ענו שישראל צריכה להזדהות יותר עם אוקראינה, מרביתם מצביעי מפלגות הקואליציה. רק 6% השיבו שישראל צריכה להזדהות פחות עם אוקראינה, ו-16% לא הביעו עמדה בנושא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים