שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » סקר: נתניהו עם רוב בליכוד – אך ללא ממשלה
הפלונטר הפוליטי
37% מהמשתתפים בסקר מעדיפים ממשלה בראשות נתניהו עם החרדים. 29% מהמשיבים תומכים בנתניהו לנשיאות. יש לנתניהו ממשלה עם בנט ללא צורך ברע"מ
תגיות: ,
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער ויאיר לפיד | צילום: דוברויות

לפי סקר שנערך ע"י חדשות 12 עולה כי יציאה לסיבוב חמישי לא יפתור את הפלונטר הפוליטי. לו הבחירות היו מתקיימות היום: הליכוד בראשות נתניהו שומרת על כוחה וזוכה ל-30 מנדטים, בדומה לבחירות האחרונות. יש עתיד בראשות לפיד עולה בכוחה ומקבלת 19 מנדטים, שניים יותר ממה שקיבלה במערכת הבחירות האחרונה. ש"ס בראשות דרעי נחלשת לעומת הסיבוב האחרון ומקבלת 7 מנדטים.

מפלגת העבודה בראשות מיכאלי עולה במנדט ומקבלת 8 מנדטים. ימינה, ויהדות התורה שומרות על כוחם ומקבלות כל אחת 7 מנדטים. כחול לבן נחלשת במנדט ומקבלת 7 מנדטים. מפלגות הרשימה המשותפת והציונות הדתית שומרות על כוחם עם 6 מנדטים. מפלגות תקווה חדשה ומרצ, יורדות במנדט ומקבלות 5 מנדטים כל אחת. רע"ם שומרת על כוחה עם 4 מנדטים.

לפי תוצאות הסקר גוש מרכז-שמאל מקבל 47 מנדטים ואילו גוש הימין מקבל 52 מנדטים. לצד אלו, ימינה עדיין עם 7 מנדטים ורע"ם שנחשבת ללשון המאזניים בבחירות האחרונות מקבלת 4 מנדטים.

על פי סקר שערכו ברדיו 103 לו הבחירות נערכות היום. גוש הימין: הליכוד שומרת על כוחה וזוכה ב-30 מנדטים. יהדות התורה עולה במנדט ומקבלת 8 מנדטים, ש"ס מאבדת מנדט ויורדת ל-8. הציונות הדתית שומרת על כוחה עם 6 מנדטים.

בגוש נגד נתניהו: יש עתיד מתחזקת ב-3 מנדטים ועולה ל-20, כחול לבן יורדת במנדט ומקבלת 7. מפלגת העבודה שומרת על כוחה עם 7 מנדטים. הרשימה המשותפת נשארת על 6, ישראל ביתנו יורדת ב 2 מנדטים ומקבלת 5 מנדטים, מרצ יורדת במנדט ומקבלת 5, תקווה חדשה יורדת ב-2 מנדטים, ומקבלת 4, רע"ם מתחזקת במנדט ועולה ל-5.

גוש הימין זוכה ב-52 מנדטים לעומת 54 לגוש מתנגדי נתניהו. במקרה כזה, נתניהו יכול להקים ממשלה עם ימינה שמקבלת בסקר 9 מנדטים, בלי שיצטרך להישען על רע"ם. לעומת גוש רק לא ביבי שצריך מלבד ימינה, להישען גם על הרשימה המשותפת או רע"ם כדי להרכיב ממשלה.

עוד מתוצאות הסקר בחדשות 12: 37% מהמשתתפים במדגם מעדיפים ממשלה בראשות נתניהו עם החרדים, ימינה והציונות הדתית בתמיכה או הימנעות של רע"ם, 29% מעדיפים ממשלה ברוטציה בין לפיד ובנט כשלפיד ראשון עם מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ בתמיכה או הימנעות של רע"ם. לעומת זאת, 11% מעדיפים ממשלה ברוטציה בין בנט ולפיד כשבנט ראשון עם מפלגות כחול לבן, ישראל ביתנו, תקווה חדשה, העבודה ומרצ בתמיכה או הימנעות של רע"ם.

תמיכה או הימנעות של רע"ם או בחירות חמישיות: 54% מעדיפים שתקום ממשלה בתמיכה או הימנעות של רע"ם מאשר הליכה לבחירות חמישיות. 25% בעד סיבוב חמישי, בעוד ש-21% השיבו כי הם לא יודעים.

לשאלת מי האשם העיקרי במקרה של בחירות חמישיות: 43% מהמשתתפים בסקר רואים בנתניהו אשם מרכזי. 15% מכלל העונים מאמינים שבנט יהיה האשם לכך, 12% השיבו שסער, 6% סמוטריץ', 5% טענו שמישהו אחר ו-12% טענו שהם לא יודעים.

בנושא המו"מ בין בנט לנתניהו: 30% מכלל המדגם השיבו כי הם סבורים שבנט צודק, 24% טענו שהם מאמינים לנתניהו, 38% השיבו כי לאף אחד מהם ו-8% לא יודעים.

מי המועמד מהליכוד הראוי להחלפת נתניהו בראשות הליכוד, ניר ברקת עם 26%. 10% ציינו את גלעד ארדן, 8% השיבו אדלשטיין, 5% ישראל כ"ץ, 3% אמרו יריב לוין ו-1% הצביע למירי רגב כמתאימה להחליפו.

בתשובה האם נתניהו מתאים לתפקיד נשיא המדינה הבא: 11% ענו כי הם תומכים מאוד בבחירה בו, 18% די תומכים, 29% מהמדגם בסך הכול תומכים, 10% די לא תומכים, 43% מאוד לא תומכים, 53% סה"כ לא תומכים ו-18% לא יודעים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים