שיתוף
תגובות
חדשות » סקר: רוב הציבור צופה תיקו פוליטי אחרי הבחירות
בחירות 2022
מנתונים שעולים בסקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה עולה כי 52% מהציבור סבור שלימין סיכוי גבוה להשיג רוב בכנסת | 58% מהציבור חושבים שאף אחד מהגושים לא יצליח
קלפי | צילום: John Theodor, שאטרסטוק

המכון הישראלי לדמוקרטיה פרסם הבוקר (רביעי) את מדד הקול הישראלי מהנתונים עולה כי 58% מהציבור סבור שאף אחד מהגושים לא יצליח להרכיב ממשלה יציבה לאחר הבחירות. כמו כן, מעל 50% מהמשיבים סבורים כי לגוש הימין סיכוי גבוה יותר להקים ממשלה, לעומת 9% בלבד המאמינים כי לגוש המרכז-שמאל סיכוי גבוה יותר. 13% מעריכים כי לשני הגושים יש אותו סיכוי להרכיב ממשלה.

עם זאת, הפילוח בין מצביעי האופוזיציה לקואליציה מראה כי בעוד 72% ממצביעי הקואליציה סבורים שהסיכוי להקים ממשלה לאחר הבחירות נמוך, בקרב מצביעי מפלגות האופוזיציה סבורים כך 40%, לעומת 50% שחושבים שניתן יהיה להקים ממשלה יציבה.

ככול הנראה, ההסבר לכך שרוב הציבור צופה כי התיקו יימשך, זאת לאור ממצא נוסף בסקר, 62.5% חושבים שיצביעו עבור אותה מפלגה שהצביעו עבורה בבחירות הקודמות. בראש, עומדים מצביעי המפלגות החרדיות, כאשר 94% ממצביעי יהדות התורה ימשיכו להצביע לה גם בבחירות הקרובות, ובקרב מצביעי ש"ס, המספר עומד על 91%. הליכוד 86% והציונות הדתית 79%, בתחתית נמצאים מצביעי ימינה עם 32.5%, תקווה חדשה 41%, העבודה 53%, ורע"מ 54%.

בהשוואה לסקר שנערך בחודש מאי האחרון, חל עליה חדה בקרב מצביעי תקווה חדשה, שעלו ב-23% החודש בביטחון המצביעים שיצביעו שוב לאותה מפלגה. שיעור עלייה זהה נרשם גם בקרב מצביעי ישראל ביתנו. את הירידה הגדולה ביותר בקרב ביטחון המצביעים, ספגה החודש סיעת רע"מ שירדה מ-77% ל-54% בלבד.

הסקר נערך כאמור על ידי פרופ' תמר הרמן וד"ר אור ענבי ממרכז ויטרבי לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה, ומבוסס על מדגם ארצי מייצג (755 מרואיינים) של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם היא 3.6%. מידת הביטחון בנתונים לגבי מפלגות קטנות היא קטנה יותר בגלל הייצוג הקטן יותר שלהן במדגם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים