שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » 76.7% מהרופאים הישראלים יתחסנו לקורונה
סקר חדש
סקר שנערך על ידי זרוע המחקר של Medic Insight מגלה כי 76.7% מהרופאים יסכימו להתחסן • רק 144 רופאים (23.3%) השיבו שלא יסכימו להתחסן עד שהוא לא יוכח כבטיחותי
החיסון לקורונה | צילום: PalSand, שאטרסטוק

בחודש האחרון דיווחו 3 חברות העוסקות במחקר בתחום החיסון לקורונה (פייזר, מודרנה ואסטרהזניקה) כי הן הגיעו אל השלביים הסופיים במחקר בהצלחה של עד 95% יעילות, וכי נמצא בידם החיסון נגד הקורונה. החברות כעת מחכות לאישור הנדרש של ה-FDA האמריקני, בכדי שיוכלו להתחיל להפיץ את הנוסחה ברחבי העולם.

בין החברות היו שהודיעו כי החיסונים צפויים להגיע לישראל כבר בחודשים הקרובים, כאשר בישראל החליטו כי הראשונים להתחסן הם הצוותים הרפואיים העומדים בחזית המאבק למלחמה בקורונה, ולאחר מכן יוכלו כל אזרחי ישראל להתחסן בהתאם למלאים שצפויים להגיע.

לקראת בואם של החיסונים עלה חשש מסוים בקרב אזרחים ואנשי רפואה בדבר קבלת החיסון, האם קבלת החיסון הינו בטיחותי דיו או שמא יש לחכות כדי לחקור וללמוד את השפעתו ורק לאחר מכן להתחסן.

כזכור, אף קמה סערה סביב ההתבטאות של שר הבריאות אדלשטיין שאמר כי המשרד בראשותו יפעל בנושא "חקיקת חוק חובת התחסנות" – דבר אשר יצר סערה והוברר בסופו של דבר כי אין מדובר בחובה אלא ב"חוק לעידוד התחסנות".

בסקר שערך זרוע המחקר של Medic Insight בקרב רופאים ומטופלים, נשאלו הרופאים האם הם ימליצו למטופליהם להתחסן, ואם לאו, עליהם לנמק בצורה אנונימית את סיבת הסירוב. כמו כן, שאלו עורכי הסקר מטופלים האם הם יגשו לקבל את החיסון או שמא הם ימנעו בשל חשש מתופעות הלוואי.

477 ממשתתפי הסקר, המהווים 76.7% מהנשאלים, השיבו כי יסכימו להתחסן. לעומתם, 144, המהווים 23.3% מהנשאלים, השיבו שלא יסכימו.

235 – 49.3% ממשתתפי הסקר שענו כי יסכימו להתחסן – אמרו כי אין להם העדפה לאחד מהחיסונים השונים. אולם, 113 רופאים, המהווים 23.7% מהנסקרים, השיבו כי עדיף להתחסן בתרכיב של "אסטרהזניקה" שפותח במעבדות אוניברסיטת אוקספורד הבריטית ומבוסס על טכנולוגיה מוכרת בתרכיבי חיסון.

91 רופאים, שמהווים 19.10% מהנשאלים, העדיפו דווקא את התרכיב של 'מודרנה', ואילו 8% בלבד מהרופאים (38 במספר) ענו כי יעדיפו את זה של 'פייזר'. התרכיב של חברת מודרנה, כמו של 'פייזר', מבוסס על טכנולוגיה חדשנית לחלוטין בעולם תרכיבי החיסונים שבה נעשה שימוש מקורי ב-mRNA של הנגיף.

464 ממשתתפי הסקר, שהם 74.6% מהנשאלים, ענו כי ימליצו למטופליהם להתחסן כאשר התרכיבים יקבלו את כל האישורים הנדרשים כמקובל ויעמדו בביקורת מומחים של ה-FDA ורשויות אירופאיות מקבילות. בין המשיבים ב"כן" ניתן גם נימוק שימליצו בהתאם להמלצות משרד הבריאות בישראל, שהודיע כי כאשר יגיעו תרכיבי החיסון לישראל, הם ייבחנו על ידי מומחיו בטרם יחל בהפצתם.

כרבע מהרופאים שהשתתפו בסקר, 158 במספר, המהווים 25.4% מהנשאלים, השיבו שלא ימליצו כלל להתחסן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים