שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עבאס צפוי להצביע בעד ממשלת בנט-לפיד
מסתמן
עבאס הציב שורת דרישות אזרחיות לתמיכתו בממשלה, כמו תקציבים ותכניות למלחמה בפשיעה ובבנייה הלא חוקית במגזר הערבי, ופתרונות ליישובים הלא חוקיים בנגב
עבאס נבחר ליו"ר הוועדה לענייני החברה הערבית | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

התקדמות משמעותית במשא ומתן הקואליציוני בין יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט לבין יו"ר רע"מ מנסור עבאס – כך דווח ב'ווינט'. היום (ראשון) נועדו בנט ועבאס במשרדו של בנט ברעננה. זו הייתה פגישה שנייה בשבועיים האחרונים שבמסגרתה שוחחו השניים על הדרך שבה ניתן להקים ממשלה בתמיכת רע"מ.

לקראת פגישת לפיד, בנט ועבאס מחר, דיווחו הצדדים על התקדמות משמעותית בשיחות. לדבריהם, גם עבאס מעוניין להקים ממשלה בזמן קצר ככל הניתן. על פי מה שעולה מהשיחות, רע"מ של עבאס תתמוך באופן אקטיבי בהקמת הממשלה, כלומר – תצביע בעד הקמתה ולא תימנע, אף שלא תהיה חלק ממנה. בתמורה יקבל עבאס את רשימת הדרישות שהעביר במשא ומתן עם הליכוד בזמן שהמנדט היה בידי בנימין נתניהו.

ב'חדשות 12' דווח כי מחר תתקיים פגישת בנט-לפיד-עבאס, לקראת סגירה אפשרית של ההבנות ביניהם. נראה שהמהומות בירושלים בימים האחרונים רק הרחיקו את עבאס מנתניהו, שממשלתו נתפסת כאחראית למה שקורה שם. יו"ר רע"ם צפוי לקבל מענה לדרישות השונות שהציב ובהן הדרישה למאבק בפשיעה בחברה הערבית ולתקציבים למגזר.

גורם בכיר ברע״מ שצוטט ב'ישראל היום' אישר כי הושגה התקדמות משמעותית במהלך הפגישה, שנמשכה כשלוש שעות. רע"מ דרשה את ראשות הוועדה למלחמה בפשיעה, ראשות ועדה נוספת, את תפקיד סגן יו״ר הכנסת. מדובר באותה רשימת דרישות שהוגשה גם לנתניהו.

גורם ברע"ם מסר ל'וואלה' לפני הפגישה כי עבאס היה צפוי להציג את דרישותיו בפני בנט, וכי המפלגה רוצה "להצביע בעד או נגד הקמת ממשלה", בעת שזאת תעלה להצבעה במליאת הכנסת. לפי אותו גורם, למרות שזאת העדפתו של יו"ר ימינה, "הימנעות בהצבעה לא רלוונטית כרגע".

לפי הגורמים, עבאס הציב שורת דרישות אזרחיות לתמיכתו בממשלה, כמו תקציבים ותכניות למלחמה בפשיעה ובבנייה הלא חוקית במגזר הערבי, ופתרונות ליישובים הלא חוקיים בנגב. טרם סוכמו כל הפרטים, אך ישנה אופטימיות לגבי שיתוף הפעולה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים