שיתוף
תגובות
לאישה » טיפים » עבודה מהבית? כמה נורא ואיזה כיף!
פינת עבודה
היו ימים שרק עצמאיות היו עובדות מהבית. אבל הקורונה ששיבשה את חיינו, לימדה אותנו על העובדה הזו שאפשר לעבוד מהבית, וזה עשוי לעיתים להיות נח יותר ויעיל יותר
עבודה מהבית | צילום: Africa Studio

היו ימים שרק עצמאיות היו עובדות מהבית. ובגלל שגם ככה העבודה שלהן היתה בלתי נתפסת, סטייל: 'רגע, אז באיזה תאריך נכנסת לך המשכורת?' (– אין משכורת, חביבתי). ' אז איך את יודעת כמה תרוויחי?' (– אני באמת לא תמיד יודעת). 'ומה, אין לך ימי מחלה? (- לא יקירה, הכל על חשבוני, מותק), אף אחד לא דיבר על זה יותר מדי.

אבל הקורונה ששיבשה את חיינו, לימדה אותנו על העובדה הזו שאפשר לעבוד מהבית, וזה עשוי לעיתים להיות נח יותר, יעיל יותר וחסכני יותר לחברה בה אנחנו עובדות.

אז חלקינו שוגרנו הביתה באדיבות, במתכונת מלאה או חלקית, והתחיל ללמוד משהו מעולם הקונפליקטים של העצמאים.

ואולי על הקונפליקט הגדול מכולם: ניהול עצמי.

בלי בוסית שחופרת, חברות צוות שמתקתקות לידך, ואווירה של משרד, קשה לפעמים להכנס לשוואנג של עבודה. במיוחד אם ברקע יש הר כביסה ממתינה לקיפול, רצפה משובצת משחקים שזקוקים לסדר, ושעון מתקתק שמראה על שעת ארוחת הצהריים הקרבה.

מה עושים?

אז הנה כמה טיפים יעילים, חלקם מבוססים מחקרית, חלקם מבוססים ניסיון חיים. רגע לפני שאלת קופצת אליהם, חשוב לדעת שאין פתרון אחד שמתאים לכולם, ועוד יותר מזה – ומה שנכון לנו היום לא בהכרח יהיה נכון עוד תקופה, ייתכן שהיום קריטי עבורך להפריד בין שעות הבית לבין שעות העבודה, אבל בתקופה אחרת תגלי שמתאים לך לעשות כל שעה וחצי הפסקת רענון קטנה, אותה תנצלי לארגון לבית. חשוב לזהות איפה את נתקעת ובורחת המוטיבציה או האנרגיה, ומה עשוי לעזור לך בנקודה הזו בדיוק :

  • נסי להפריד לחלוטין את אזורי העבודה והמגורים בבית. מחקרים מוכיחים שזה עוזר למח לזהות באיזה מצב הוא אמור להיות עכשיו ואיזה הרגלים להפעיל. אם אין לך חדר מיותר, יחדי לכך פינה מסוימת בסלון או במסדרון, ועצבי אותה בהתאם: תלי לוח קטן לפתקונים ותזכורות, השאירי שם חומרים הקשורים לעבודה, ואל תתפתי להתיישב שם בשעות שאת לא עובדת.
  • תתלבשי! להתארגן, להתאפר ולנעול עקבים פועל על המח בדיוק כמו בטיפ הקודם: זה מפעיל את הרגלי העבודה ועוזר לנו להיכנס לשוואנג
  • אם יש לך שיחות טלפון שאת אמורה לבצע במשך היום, קבעי אותם לתחילת יום העבודה. המחויבות החיצונית תכריח אותך להיכנס לעניינים כבר בתחילת הבוקר.
  • ארוחות צהריים? שתחכה. כמו שהסתדרת טרום קורונה עם ארוחות הצהריים, ככה את גם יכולה להסתדר היום. זה אומר לא להשקיע חצי בוקר במטבח. (אלא אם כן החלטת שזה חשוב לך, ואת מודעת למחירים ובוחרת לשלם אותם במוצהר).
  • לרכז משימות דומות יחד, ככה אני נכנסת לשוואנג ויותר קל, כי נדרש פחות זמן מעבר ממשימה למשימה.
  • התחייבי לעצמך לא לפתוח את המייל האישי ורשתות חברתיות לפני השעה 1. אם זה קשה מדי את יכולה לבקש ממישהו שיחליף לך את הסיסמא ולא יגלה לך אותה עד הצהריים.
  • הפסקה זה לא בזבוז זמן. כדי להמשיך לעבוד במקסימום המח שלנו זקוק להפסקה בערך כל 90 דקות. אז ארגני לעצמך הפסקות יזומות קצרות, למתקדמות: בצעי בהן פעילות גופנית כלשהי.
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים