שיתוף
תגובות
כללי » עבודות ענק להרחבת הכור בדימונה
דיווחים זרים
בסוכנות AP פורסמו צילומי לוויין המתעדים, לפי הדיווח, את ההרחבה הגדולה ביותר מזה עשרות שנים בכור, כאשר בין היתר תועדו חפירות בעומק של מספר קומות
תגיות:
הכור בדימונה | צילום: ויקיפדיה

הכור הגרעיני בדימונה עובר בימים אלה עבודות בנייה נרחבות, ככל הנראה בהיקף הגדול ביותר זה עשרות שנים – כך עולה מתמונות לווייין שפרסמה הבוקר (חמישי) סוכנות הידיעות אי-פי. בצילום נראית בין השאר, חפירה בגודל של מגרש כדורגל בעומק של כמה קומות, סמוך למבנה הכור עצמו.

על פי הדיווח, דרומית-מערבית לכור, פועלים חפרו בור באורך של כ-150 מטר וברוחב של 60 מטר. ליד האתר ניתן לראות סימנים של החפירה. בנוסף, על פי הנטען ב-AP, ניתן לראות תעלה שאורכה כ-330 מטר שעוברת ליד חפירת הבור.

בדיווח צוין כי נסיבות הבנייה כמו גם מטרתה אינן ברורות, וכי בממשלת ישראל לא השיבו לפניית סוכנות הידיעות בנושא. בנוסף, בסוכנות ציינו כי במתקן פועלות כבר מעבדות חשאיות בנות עשרות שנים שמחוללות את תוכנית הפצצה הגרעינית של ישראל.

כשני קילומטר ממערב לכור, ניתן לצפות בקופסאות בשני בורות שנראים כמו בסיסי בטון. גם באזור זה נראות שאריות חפירה. בדרך כלל נעשה שימוש בבסיסי בטון כאלה לטובת קבורת פסולת גרעינית. תמונות לוויין קודמות מובילות להערכה כי החפירות החלו בתחילת 2019, והתקדמו באיטיות מאז.

סוכנות הידיעות ציטטה את דבריו של דריל קימבל, מנהל איגוד השליטה על התחמשות בוושינגטון שאמר: "מה שישראל עושה במתקן הסודי לנשק גרעיני דורש הבהרה של ממשלת ישראל בנושא". לפי טענות זרות, אותן ישראל מעולם לא אישרה או הכחישה, ישראל משתמשת במוטות פלוטוניום מועשר מהכור בדימונה על מנת לייצר נשק גרעיני.

שר החוץ האיראני מוחמד זריף תקף לפני כמה ימים בעקבות דיווחים על הרחבת הכור בדימונה. "ישראל מרחיבה את דימונה, מפעל הפצצות הגרעיניות באזור". זריף תייג את נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, את ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, את קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, את נשיא צרפת, עמנואל מקרון ואת הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית ושאל: "מודאגים מאוד? מודאגים? קצת? מעוניינים להגיב? חשבתי ככה".

דבריו של זריף מגיעים ברקע חידוש והשיחות בין ארצות הברית ואיראן על הסכם הגרעין. בשבועות האחרונים ישראל הגבירה את הלחץ על המדינות האירופיות החברות בהסכם הגרעין – צרפת, גרמניה ובריטניה – לקראת האפשרות של חידוש השיחות. המטרה: ניסיון למנוע חזרה להסכם הגרעין הישן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים