שיתוף
תגובות
משפט » עברה ניתוח בעין ללא הרדמה – והפכה לעיוורת כמעט לחלוטין
תביעה
תביעה נגד 'אסותא' אשדוד: עברה ניתוח בעין ללא הרדמה, שמעה את מריבות הרופאים – והפכה לעיוורת כמעט לחלוטין. תובעת מיליונים
עין | צילום: HQuality, שאטרסטוק

שלושה ניתוחים מיותרים בפרק זמן של שבוע – זוהי דרך הייסורים שנאלצה לעבור תושבת אשדוד (65) שלקתה בגלאוקומה – כך לפחות נטען בתביעה אותה הגישה לאחרונה האישה, באמצעות עו"ד מורן אברהמי יום טוב, נגד בית החולים 'אסותא' באשדוד. על פי התביעה, הניתוחים לא רק שלא שיפרו את מצבה של האישה, אלא אף החמירו אותו.

בתביעה נטען, כי עקב אבחנה של גלאוקומה (לחץ תוך עיני) בעין ימין, הופנתה האישה על ידי רופא העיניים בקופת החולים לבית החולים 'אסותא' באשדוד.

לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, הטיפול המקובל והנדרש לגלאוקומה הוא טיפול לייזר, אך בשל תקלה במכשיר, הטיפול לא בוצע. תחת זאת, כך נטען, הוחלט לבצע באישה ניתוח הסרת ירוד (קטרקט) והשתלת עדשה תוך עינית. עוד נטען, כי לאחר שמצבה של האישה לא השתפר ואף החמיר, בוצע בה, כעבור שלושה ימים, ניתוח נוסף.

על פי התביעה, הליך ההרדמה בניתוח השני היה כה לקוי, שהאישה שמעה את כל המתרחש בחדר הניתוח, הרגישה את הפעולות שבוצעו בעינה, נאנקה מכאבים, בכתה וצעקה.

"היא שמעה את אחד הרופאים מעיר לקולגה שלו שהצינור עקום, וזו השיבה לו שהיא לא מצליחה להוציא אותו", טוענת עו"ד אברהמי יום טוב, "רופא אחר שמע את המתרחש, נכנס לחדר הניתוח והחל להתווכח עם הרופאה באשר להליך הניתוחי. כל זה כאשר התובעת בהכרה מלאה".

לדברי עו"ד אברהמי יום טוב, לאחר שגם ניתוח זה לא צלח, הוחלט לבצע באישה ניתוח נוסף, שלישי במספר, שנכשל גם הוא.

כשמצבה של האישה הוסיף להידרדר, היא הופנתה לבקשתה לבית החולים איכילוב, שם אושפזה ונותחה. על פי התביעה, כאשר אושרה האבחנה כי היא סובלת מחסימת וריד הרשתית המרכזי, בוצע בה ניתוח נוסף. "כיום התובעת סובלת מאיבוד ראייה משמעותי בעין ימין עם פגיעה בעין שמאל, באופן שמשפיע על תפקודה הפיזי והנפשי", טוענת עו"ד אברהמי יום טוב.

לתביעה צורפה חוות דעתו של פרופ' שלמה מלמד, מייסד ומנהל לשעבר של מרכז הגלאוקומה על שם רוטברג בבית החולים שיבא תל השומר.

פרופ' מלמד קבע, כי הטיפול בגלאוקומה בעין ימין, שבוצע על ידי הרופאים בבית החולים 'אסותא', היה שגוי ורצוף טעויות קריטיות. בנוסף, קבע, כי במקום טיפול לייזר, שהיה מספיק במקרה הזה, בוצעו באישה ניתוחים מיותרים ולא מתאימים, שרק החמירו את מצבה. המומחה העריך את נכותה של האישה בשיעור של 35 אחוזים לצמיתות.

בחוות דעת נוספת שצורפה לתביעה, מאת ד"ר טניה אברט, מומחית לפסיכיאטריה, נקבע כי בשל הפגיעה הקשה בראייתה, הפכה התובעת מאישה עצמאית, המתפרנסת בכוחות עצמה, לשבר כלי, התלויה במשפחתה.

לדברי ד"ר אברט, האישה הפסיקה לנהוג ולעבוד, לא יכולה לצאת לבדה מהבית, מתקשה להתנייד באופן עצמאי, ומספר פעמים כבר נפלה ברחוב, לא מצליחה לבצע פעולות יומית שגרתיות, לקרוא או לצפות בטלוויזיה.

"בשל מצבה הגופני פיתחה התובעת תגובה רגשית חריגה עם ביטויי דיכאון וחרדה", קבעה ד"ר אברט, "היא נעשתה עצובה ומדוכאת, חסרת שמחת חיים, הנאה ואנרגיה, חרדה וחסרת ביטחון עצמי". המומחית קבעה לאישה 25 אחוזי נכות פסיכיאטרית והמליצה על טיפול תרופתי בנוגדי חרדה ודיכאון ומעקב פסיכיאטרי.

על פי התביעה, הטיפולים השגויים שבוצעו באישה בבית החולים אסותא הסבו לה סבל רב, נזקים בלתי הפיכים ואובדן הנאות החיים. "הפעולות שביצע הצוות הרפואי הצביעו על חוסר הבנה מוחלט של מצבה הקליני של התובעת ומהווים חריגה משמעותית מהפרקטיקה הרפואית המקובלת", טוענת עו"ד אברהמי יום טוב.

בתביעה שהגישה האישה, באמצעות עו"ד אברהמי יום טוב, נגד בית החולים אסותא באשדוד, היא מבקשת מבית המשפט להורות ל'אסותא' אשדוד, ולחברה המבטחת אותה, לפצות את התובעת בסכום המקסימלי הנתון לסמכות בית המשפט (2.5 מיליון שקלים).

התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בבת-ים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים