שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "עדיפה ממשלת לפיד-בנט על ממשלה עם רע"מ"
סמוטריץ' מצהיר
סמוטריץ' נועד עם סער לפני שבועיים וניסה לשכנע אותו להצטרף לממשלת נתניהו, בניגוד להצהרותיו. מאז נמשכו המגעים, בין היתר דרך ח"כ סטרוק: "התרשמותי שזה אפשרי"
בצלאל סמוטריץ' | צילום: אתר הכנסת

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' נפגש לאחרונה עם יו"ר מפלגת תקווה חדשה ח"כ גדעון סער, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו – כך דווח ב'וואלה'. לטענת השניים, הפגישה התקיימה לפני כשבועיים. עם זאת, השיח ביניהם נמשך גם לאחר מכן.

עוד דיווח יקי אדמקר כי לאחרונה אף נפגשה חברת מפלגתו של סמוטריץ', ח"כ אורית סטרוק, עם ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה. סטרוק אמרה כי "התרשמותי היא שזה אפשרי", בכוונתה לכך שסער יצטרף לממשלת נתניהו, אך סירבה להרחיב על פרטי הפגישה.

בציות פומבי בטוויטר כתב היום סמוטריץ' שעדיפה ממשלה עם לפיד ובנט על ממשלת ימין בתמיכת רע"מ. בתגובה לציוץ של העיתונאי הימני שמעון ריקלין שתומך בהקמת ממשלה בסיוע רע"מ, כתב סמוטריץ': "גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו".

ריקלין כתב כי "לא אמרתי שהוא (מנסור עבאס) סאדאת. אמרתי שגם סאדאת תמך בנאצים ובסוף השתנה. אני חושב שקורה אירוע גדול בחברה הערבית. אפשר לדחות אותו על הסף ולהיות צודק ואפשר לנסות להקשיב ולהיות חכם. אפשר לפצל פה את הערבים ולהחליש את השמאל. אפשר להקים ממשלה בהמנעות כי הוא לא חזר בתשובה. תזכור מה האלטרנטיבה".

"האלטרנטיבה היא ממשלת ימין על מלא", הגיב יו"ר מפלגת הציונות הדתית, "רק שבמקום להתאמץ עליה אתם רצים לזרועותיהם של תומכי טרור. גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו. ואתה יודע מה, גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות".

ח"כ אורית סטרוק מהציונות הדתית אמרה הבוקר בריאיון לבן כספית וינון מגל ב-103FM בתשובה לשאלה האם יצביעו נגד כל ממשלה כזאת, השיבה: "אתה שואל טכני אם האצבעות יהיו במליאה? ודאי לא נצביע בעדו, אתה שואל אם לא נהיה במליאה, בחניון, נמנע, נצביע נגד? אני לא יודעת להגיד לך. וודאי ממשלה כזאת לא תקבל את תמיכתנו אי אפשר לתמוך בממשלה שיושבים בה תומכי טרור. עד לרגע זה באמת לא שמעתי שנתניהו רוצה להקים ממשלה עם תומכי טרור, לא שמעתי את נתניהו אומר את זה בשום מקום וחיפשתי הרבה. הדבר היחיד שמצאתי זה שהוא לא יעשה את זה", אמרה.

"תימנעו בהצבעה?", נשאלה לבסוף והדגישה: "אנחנו לא נאפשר לממשלה כזאת לקום. לא רק שלא נתמוך בה, לא נאפשר לממשלה כזאת לקום כי אנחנו חושבים שממשלה כזו היא נזק אסטרטגי למדינת ישראל ואנחנו כאן כדי למנוע את הנזק הזה. עוד לא שמעתי עד לרגע זה את בנימין נתניהו אומר שזה מה שהוא רוצה לעשות, ההפך. אני סומכת עליו שהוא יעמוד בהבטחות שלו".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח״כ איימן עודה, כתב הסוקר: "התייחסותו של סמוטריץ' אל חברי רע"מ כ"תומכי טרור" היא אמירה גזענית ומסוכנת, שהיא חלק ממסע ההסתה אותו מוביל נתניהו- בין אם מסית בעצמו ובין אם מספק לגיטימציה לפוליטיקאים מסוכנים דוגמת סמוטריץ' ובן גביר. אני קורא לחברי מחנה המרכז-שמאל להצטרף לגינוי ולהוקיע אמירות מסוג זה בכל תוקף".

מקורבים ליו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' שצוטטו ב'חדשות 12' אמרו אתמול: "אנחנו מוכנים נפשית גם לאפשרות שבעקבות ההתנגדות של סמוטריץ להקמת ממשלה בתמיכת רע"ם, תוקם ממשלה בתמיכת רע"ם, או מפלגה ערבית אחרת, בצד השני".

בסרטון שפרסמה הציונות הדתית נאמר כי ב-1993 השמאל הלך שולל אחרי ערפאת ושנה לאחר מכן "זה התפוצץ לנו בפנים". עוד נאמר כי ב-2021 "הימין הולך שולל אחרי מנסור עבאס וזה עוד יתפוצץ לנו בפנים". אחרי השמעת עמדותיו לגבי הנכבה, נאמר: "אתם השתגעתם? לא יושבים עם תומכי מחבלים".

סמוטריץ' אמר כי "בפעם הקודמת כשהיו כאן מי שהלכו שולל אחרי מתק שפתיים דו פרצופי (זוכרים איך עראפת דיבר שלום באנגלית ומלחמה בערבית?) זה התפוצץ לנו בפנים. לא נאפשר לחזור על הטעות המסוכנת הזו שוב. לא מקימים ממשלה שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים".

ביום שישי כתב סמוטריץ' בטוויטר: "מי שמכיר קצת את החברה הערבית יודע שברמה האסטרטגית ארוכת הטווח התנועה האסלמית מסוכנת הרבה יותר מהתנועות הלאומיות החילוניות. לתת לה כח ותקציבים זה לחזק את הכוחות הדתיים קיצוניים בחברה הערבית על חשבון הכוחות המתונים שאיתם יש סיכוי להגיע לדו-קיום על בסיס זניחת השאיפות הלאומיות שלהם ‏ויצירת שיח אזרחי".

"נתניהו מבין את זה ולכן בניגוד לאלה המתיימרים לדבר בשמו ומציגים עצמם כמי שרוצים בטובתו, עד כה הוא לא רמז אפילו שבכוונתו להקים ממשלה שתתבסס עליהם ותחזק אותם בחברה הערבית (כמו שחיזקנו בשנות השבעים את התנועה האסלמית בעזה והקמנו במו ידינו את ארגון הטרור חמאס)".

"‏נתניהו התחייב שוב ושוב במהלך מערכת הבחירות לא להקים ממשלה שתישען על עבאס ואני לא מעלה בדעתי שהוא חושב אפילו לפעול בניגוד להתחייבות הזו ולהקים ממשלה שתתבסס על תומכי טרור אנטי ציוניים ומסוכנים. נמשיך ביחד לפעול להקמת ממשלת ימין עם כל המחנה הלאומי ובעזרת השם נצליח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים