שיתוף
תגובות
משפט » עובדי בית המשפט הודיעו על שביתה
בצעד מפתיע
הסיבה לכך לטענתם היא "אות מחאה על התנהלות הנהלת בתי המשפט באופן הפוגע בזכויותינו". הצעד נעשה לאחר ששלחו מספר התראות למערכת
תגיות:
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

עובדי בתי המשפט בצעד מפתיע פתחו הבוקר בשביתה. הסיבה לכך לטענתם היא "אות מחאה על התנהלות הנהלת בתי המשפט באופן הפוגע בזכויותינו ובנהלי העבודה התקינים באופן חמור וחד צדדי". לפי העובדים הצעד נעשה לאחר ששלחו מספר התראות למערכת על הפגיעה המתמשכת בהם.

במכתב שנשלח מטעם וועד עובדי בתי המשפט למנהלת משאבי האנוש נכתב: "מכתבך הבוקר לכלל העובדים במערכת המשפט, בנוסף להיותו נועד לסכסך בין וועד העובדים לבין העובדים, נועד כדי להרתיע, לאיים בהורדת שכר ולפגוע באמון העובדים בוועד העובדים הנבחר. זהו מהלך נפסד, פחדני, אשר לא יעלה יפה, ואף אינו עולה בקנה אחד עם החובה המוטלת עלייך לנהל דיאלוג בנושא זה עם וועד העובדים וההסתדרות. לא נאפשר פגיעה בנו ובזכויותינו".

בתוך כך, שר המשפטים בני גנץ הגיע הבוקר ללשכתו לאחר מינוי הקבע שלו בממשלה, וקיים סדרת פגישות עם בכירי המשרד, ובהם מנכ"לית המשרד סיגל יעקבי והיועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

גנץ ביצע שורה של פעולות שעוכבו במהלך החודש האחרון בהעדר שר משפטים, ובהן חתימה בקשות חנינה והעברת אסירים. עוד קיים גנץ דיונים בנושא קידום מיצוי זכויות והנגשתן לציבור, מינויים שממתינים לאישור בזמן הקרוב, וכן בנושא הסיוע המשפטי לנכי צה"ל.

התייחסות הנהלת בתי המשפט לפניות בעניין שביתת העובדים שהוכרזה על ידי ועד העובדים: "היום הוכרזה על ידי ועד העובדים של הנהלת בתי המשפט שביתה פראית של חצי יום. במסגרת זו הורתה יו"ר הועד לעובדים באופן פזיז ועל אף ניהול מו"מ מתמשך עם ההנהלה, לעזוב את מקום העבודה. פעולה זו נעשתה באופן חד צדדי ובניגוד גמור להסכמות ולהבנות של ההנהלה עם ועד העובדים הארצי. והכל בתקופה מאתגרת גם כך, בה מתמודדת המערכת עם משבר הקורונה והיציאה ממנו על כל המשתמע מכך".

"ככלל מדיניות הנהלת בתי המשפט הנה קיום שיח קבוע ומתמשך מול ועד העובדים הארצי במטרה להיטיב עם העובדים, למצוא פתרונות לבעיות שעולות ולקיים יחסי עבודה תקינים ומועילים. בחודשים האחרונים התקיימו מספר רב של פגישות בין נציגות העובדים, לרבות מול נציגי הממונה על השכר, ביחס לדרישות הוועד הארצי לקדם מו"מ לטובת הסכם חדש לעובדים".

"פעולות אלו כולן נעשו כאמור בשיח משותף ומתוך רצון לקדם את העובדים וליצור סביבת עבודה מיטבית. הנהלת בתי המשפט מקווה לשוב במהרה לשיח מועיל מול נציגי הוועד הארצי".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים