שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » עובד שעות ארוכות? יתכן ואתה וורקהוליק
מדריך
מומחים ממליצים לאבחן הבדל בין אדם שעובד שעות ארוכות כי זוהי עבודתו לבין אדם שעובד שעות ארוכות כי הוא פשוט "לא יכול אחרת" ובצורה כפייתית המוגדרת וורקהוליזם
וורקהוליק | צילום: Minerva Studio, שאטרסטוק

אויש, זה מוזר….אבל כן יש אנשים שמכורים לעבודה שלהם, קוראים לזה 'וורקהוליק', המונח "וורקוהוליזם" שימש לראשונה בשנת 1971 על ידי הפסיכולוג וויין אוטס , והוא הגדיר זאת כפייה או צורך בלתי נשלט לעבוד ללא הפסקה. מאז התפתחו פסיכולוגים וחוקרי בריאות הנפש על ההגדרה.

למרות שלא מדובר בהפרעה שניתנת לאבחון רשמית במהדורה החדשה של המדריך האבחוני והסטטיסטי להפרעות נפשיות (DSM-5) , דבר אחד ברור: זה מאוד מצב נפשי אמיתי וזה יכול להיות בעל השפעה ממשית מאוד. על חייהם של אנשים.

"התמכרות לעבודה היא מצב מורכב שבו אדם מפתח תלות פסיכולוגית, רגשית וחברתית בעבודה", מסביר מאט גלוביאק , יועץ מקצועי קליני מורשה באילינוי. "זה כרוני ומתקדם."

ד"ר בריאן ווינד, פסיכולוג קליני ומנהל קליני ראשי במרכז לטיפול בהתמכרויות , מסכים עם ההנחה ואומר "אנשים עם התמכרות לעבודה עובדים לרוב באופן כפייתי על חשבון היבטים אחרים בחייהם", הוא מסביר. "הם עשויים לעבוד שעות ארוכות גם כשאין צורך בכך, להקריב את השינה כדי לבצע את העבודה, ולהיות פרנואידים לגבי ביצועי העבודה שלהם. הם עשויים להיות אובססיביים לחשוב על דרכים לפנות זמן רב יותר לעבודה ולהיות לחוצים אם הם מפסיקים לעבוד. "

שעות ארוכות לעומת התמכרות לעבודה

התמכרות לעבודה אינה זהה לעבודה של שעות ארוכות בלבד, וזה הנקודה שמתקשים לאבחן בין השניים.

כבר בשנת 1998, האמינו כי בארצות הברית יש שיעורים מהגבוהים ביותר בקרב אנשים העובדים יותר מ -50 שעות בשבוע, זאת בשל העובדה כי ישנם מקצועות מסוימים שפשוט מסתמכים על שעות עבודה ארוכות. זה לא אומר שזה שמישהו עובד אחת מאותן עבודות לא אומר שהוא מכור בהכרח לעבודתו

עם זאת, "התרבות שלנו מתגמלת אנשים שעובדים קשה", מסביר ווינד. פירוש הדבר שאם יש לנו בעיה, ייתכן שלא בהכרח נבין אותה.

"יתכן שאנו מקבלים שבחים והכרה ממפקחים וחברי צוות, מה שמעודד אותנו לעבוד קשה יותר מבלי שנכיר שיש לנו התמכרות", אומר ווינד. "אנו עשויים להצדיק את התנהגותנו באמירה שיש לנו שאיפה ופועלים להשגת הצלחה."

אז מה ההבדל בין מישהו שעובד רק שעות ארוכות לבין וורקוהוליק אמיתי? האדם המכור לעבודה נאבק בניתוק פסיכולוגי מהעבודה, גם כשהוא רחוק מהמשרד.

מחקר קבע כי כשאתה מתקשה להתנתק מהעבודה, זה יכול להוביל לרמות גבוהות של לחץ, חרדה, דיכאון ובעיות שינה. המתח כרוני מתחיל להשפיע על הגוף, וישנם תופעות של  לחץ דם גבוה ורמות קורטיזול גבוהות, וזה יכול להביא אף למצבים מסכני חיים כגון מחלות לב וכלי דם, סוכרת ואפילו מוות.

בנוסף, התמכרות לעבודה יכולה להשפיע על מערכות היחסים בבית עם הילדים, ולהוביל לבדידות ולדיכאון בסופו של דבר, בנוסף, לעיתים, וורקוהוליזם יכול להתקיים יחד עם מצב בריאותי נפשי אחר, כגון הפרעה טורדנית כפייתית (OCD) או הפרעה דו קוטבית.

הדרך לטפל בהתמכרות לעבודה היא בראש ובראשונה עליך להכיר בכך שיש לך בעיה.

"לעתים קרובות אני אומר ללקוחות שלי 'קשה לקרוא את התווית מתוך הבקבוק'", אומר טרי מקדוגל , סופר ומאמן אישי, "פשוט אין להם מספיק מרחק מעצמם כדי לראות מה קורה בפועל. הם כל כך ממוקדים להשיג קידומים בעבודה שהם עלולים להיכשל לראות את העלות למערכות יחסים או לבריאותם", אומר מקדוגל.

"לעיתים קרובות בעלי הישגים גבוהים יכולים להתמכר לעבודה, וזה בגלל שהם זכו לתגמול במשך שנים רבות על עיכוב הסיפוק, וזה הופך להרגל", הוא ממשיך. "אנשים שהביאו את עצמם להצטיין דרך הלימודים והקריירה שלהם – ושזכו לתגמול על כך – יתקשו להבין שהם לא יימצאו בסכנה אם יאטו".

וורקוהליזם יכול להתפתח גם מתוך טראומה, מכיוון שעבודה יכולה להפוך למנגנון התמודדות שיעזור להם לעבור. "אם הטראומה לא תיפתר, זה יכול להיות קשה לעצור את ההתנהגות בה הם נהגו להתמודד עם הטראומה", אומר מקדוגל.

התמודדות עם התמכרות לעבודה

ברגע שאתה מזהה שאולי יש לך בעיה, יש דברים שאתה יכול לעשות כדי לנסות לפתח מוסר עבודה בריא יותר:

1. קבעו 'זמן עצירה' לעבודה ודבקו בו

"זה מכריח אותנו לעצור לזמן מסוים ולהמתין למחרת להתחיל מחדש," מסביר ווינד. "זה יכול לעזור לנו לפנות זמן להירגע ולהירגע."

מומלץ לגרום גם לעצמכם לעצור לארוחת הצהריים. אמנם, עבור אדם שמרגיש צורך כפייתי לעבוד, זה לרוב הצעד הקשה ביותר. אך נסה לזכור שאתה יכול לעבוד בצורה חכמה יותר כדי לקצר את יום העבודה שלך.

אדם המכור לעבודה אולי נוטה לחשוב שהזמן מכתיב הצלחה, אך המציאות היא שאם ניתן לבצע עבודה זו בפחות זמן בצורה יעילה יותר, זו הדרך הטובה יותר לעבוד. לכן, קביעת מגבלות זמן לעצמך יכולה לכפות על יעילות העבודה.

2. קבעו פעילויות לאחר סיום יום העבודה שלכם, למשל, מתכננים לצאת לטייל, להכין ארוחת ערב אחרי העבודה. יצירת שגרה

3. פנו זמן לחברים ולמשפחה – אם זה עוזר, קבע תחילה את השעה בלוח השנה שלך כדי שלא תשכח. לקחת את הזמן בשבילם יעזור לתקן מערכות יחסים ולעזור לך להתאושש.

4. פנה לעזרת מטפל או יועץ אם אתה מתקשה- הם יכולים לעבוד איתך כדי להבין את הצורך הכפייתי שלך בעבודה ולעזור לך לעבוד כדי למזער את ההשפעות השליליות של עבודת יתר. אם יש לך גם מצב בריאותי נפשי, כמו OCD או הפרעה דו קוטבית, זה יכול לסייע בפיתוח תוכנית טיפול שמתאימה לך.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים