שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » עוברים של חולות קורונה מפתחים נוגדנים
מחקר
ויכוח עז ניטש בקרב חוקרים ומדענים במהלך המגיפה בנוגע לשאלה האם תינוקות נדבקים בקורונה במידה והאם חולה? • מחקר מצא כי חלק מהתינוקות מפתחים נוגדנים ברחם
חיסון | צילום: Numstocker, שאטרסטוק

מחקר חדש שנערך בבריטניה מצא כי חלק מהתינוקות שנולדו לנשים שנדבקו בקורונה, באו לעולם עם נוגדנים נגד הנגיף. מי שפרסם את הממצאים הוא אחד הרופאים המובילים בבריטניה, ד"ר פטריק אובריאן, סגן נשיא הקולג' המלכותי למיילדות וגניקולוגיה. 

נוגדני IgM מופקים בגוף בשלב מוקדם, והם אלה שלמעשה מפעילים את המערכת החיסונית ומורים לה להשמיד את הנגיף שתוקף את הגוף. סוג אחר של נוגדנים  – IgG – הוא זה ששומר את זיכרון ה'תוקף' או המחלה למשך שנים, על מנת שהגוף יוכל לזהות אותו במידה שתהיה הידבקות נוספת ולפעול נגדו ביעילות.

נוגדנים מסוג IgM שהגוף מייצר לאחר מפגש ראשוני עם גורם זיהומי כלשהו לא יכולים לעבור מהאם לעובר דרך השיליה. לכן, הימצאותם של נוגדנים כאלה בגופם של חלק מהתינוקות מעידה שהתינוקות פיתחו אותם בכוחות עצמם.

לממצאים יש משמעות נוספת, לפיה אין בכוחה של השיליה להגן על העובר מפני הדבקה, ולכן אם האם חולה, היא מעבירה לעובר את המחלה. זוהי סוגיה שעליה ניטש ויכוח בקרב חוקרים ומדענים שונים במהלך המגיפה הנוכחית. חלק מהחוקרים סברו שתינוקות נדבקו בנגיף מהאימהות שלהם או מאנשי סגל רפואי במהלך הלידה או אחריה.

הממצא התגלה במסגרת המחקר המקיף הראשון שנערך בבריטניה כדי לבדוק את ההשפעות של נגיף הקורונה על נשים בהיריון, שכלל 427 נשים שנדבקו ב-Covid-19  מכל רחבי בריטניה, והוא התפרסם בסמיכות מצערת לידיעה על מותו של תינוק בן 13 יום מנגיף הקורונה, שהפך לקורבן הצעיר ביותר של המחלה בממלכה. בשלב זה לא ידוע כיצד נדבק התינוק בנגיף. המחקר המלא התפרסם בכתב העת הרפואי British Medical Journal.

נכון לעכשיו לא ידוע שהקורונה פוגעת בנשים הרות יותר מאשר באוכלוסייה כללית ולכן אין חשש ספציפי לגביהן, אלא הזהירות הנדרשת זהה אצל כולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים