שיתוף
תגובות
כלכלה » קריירה » עודד שמיר ימונה למנכ"ל משרד האוצר
כץ החליט
שמיר כיהן בעבר במספר תפקידים בכירים בממשלה ובמגזר העסקי. עד לאחרונה מילא את תפקיד יו"ר חברת נתיבי ישראל במשך 6 שנים. כיום שמיר משמש כדירקטור בחברות ציבוריות
עודד שמיר | צילום: ראובן (רובי) קסטרו - דוברות נתיבי ישראל

שר האוצר ישראל כ״ץ החליט למנות את עודד שמיר לתפקיד מנכ״ל משרד האוצר. שמיר יחליף את ערן יעקב, מנהל רשות המסים, שיסיים את תקופת תפקידו כממלא מקום זמני כמנכ"ל משרד האוצר בעוד מספר ימים.

עודד שמיר בן 65, נשוי ואב ל-2 ילדים, והוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן. שמיר כיהן בעבר במספר רב של תפקידים בכירים בממשלה ובמגזר העסקי. במסגרת תפקידיו בממשלה כיהן שמיר, בין היתר, כמנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת וכמ"מ המזכיר הצבאי לשר הביטחון.

כמו כן, במגזר העסקי, כיהן שמיר כמנכ"ל של חברות ציבוריות רבות ובהן חברת מבני תעשייה, נכסי אזורים, אספן וכלכלית ירושלים. בנוסף לכך, כיהן שמיר כיו"ר תש"ן ואנגל משאבים, ועד לאחרונה מילא את תפקיד יו"ר חברת נתיבי ישראל במשך 6 השנים האחרונות. כיום שמיר משמש כדירקטור בחברות ציבוריות שונות.

השר כ"ץ מסר כי "בתקופה מאתגרת זו יש לעודד שמיר את הכישורים, הניסיון העסקי והניהולי הנדרשים בכדי למלא את התפקיד החשוב של מנכ״ל משרד האוצר על הצד הטוב ביותר, וזאת במסגרת המדיניות אותה אני מוביל, של מתן סיוע מירבי לנפגעי הקורונה לצד שמירה על יציבותו וחוסנו של המשק הישראלי ולקראת חזרה לפעילות מלאה וצמיחה מחודשת של המשק הישראלי. אני מודה לערן יעקב על ההירתמות למילוי מקום המנכ״ל בשלושת החודשים האחרונים, ומאחל לו הצלחה בהמשך פעילותו כמנהל רשות המיסים במשרד האוצר, בפרט בתקופה מאתגרת זו".

ב-21 בינואר 2015 החל שמיר לכהן כיושב ראש מועצת המנהלים של החברה הלאומית לתשתיות תחבורה – נתיבי ישראל. בנובמבר באותה שנה נחשפו אירועי שחיתות בחברה והחברה הייתה בסכנת סגירה. הנהלת החברה בראשות שמיר הוביל להבראתה וליציאתה מהמשבר.

במהלך כהונתו הסתיימו פרויקטים רבים והחלו עבודות פיתוח של המסילה המזרחית החדשה, המסילה הרביעית באיילון, מסילת העמק, כביש 531, כביש 16, ועוד ולאחר מכן שימש יו"ר מועצת המנהלים של חברת 'אנגל משאבים' למשך שנה. החלו גם תכנונים של פרויקטים רבים דוגמת מסילת הרכבת לאילת, מסילת מנשה, שדה תעופה חליפי ועוד. הייתה התקדמות רבה גם בתחזוקה השותפת של החברה בנושאי ניהול התנועה, שיפור מערך המחשוב והמחקר והפיתוח של החברה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים