שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עו"ד חושף: "במח"ש ניסו לשבש חקירה"
מותו של אהוביה ז"ל
עו"ד אמר: "מכתב שהגיע לידינו, מכתב דרמטי שמספר לנו את מה שקרה מאחורי הקלעים במח"ש, ברור לדרג המקצועי במח"ש שיש כאן ניסיון לשבש את החקירה"
משפחת סנדק עם עוה"ד | צילום: באדיבות המצלם

משפחתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל מקיימת היום (א') מסיבת עיתונאים בביתה, בתגובה על החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לסגור את תיקי החקירה נגד השוטרים המעורבים באירוע בו מצא את מותו.

בפתח ההצהרה אמר עורך דינם של המשפחה: "הגענו לכאן היום בשל צירוף של שתי נסיבות. אחת היא המכתב של היועמ"ש, בו הודיע על החלטתו לסגור את התיק נגד השוטרים. הסיבה האחרת, והחשובה יותר, היא מכתב שהגיע לידינו, מכתב דרמטי שמספר לנו את מה שקרה מאחורי הקלעים במח"ש".

"טענו במשך שנה נגד המעורבות של ראשת מח"ש בהעמדתם לדין של החוקרים. טענו שהיא אפשרה את שיבוש החקירה על ידי השוטרים המעורבים במותו של אהוביה. כעת, מתוך מכתב פנימי שקיבלנו, קיבלנו את הראיות שלהן נזקקנו כל הדרך", הוסיף.

לדבריו, הייתה חשיבות גדולה לכך שהחקירה תתקיים בצורה מיידית. "החקירה לא בוצעה כי לא היה ברור שנגרם ניגוח, אך בסופו של דבר אנחנו יודעים שלמח"ש היה ידוע שהשוטרים ניגחו את הרכב. מאוחר יותר החוקרים שמונו לחקור את הפרשה החלו להבין שהשוטרים עושים הכל כדי לא למסור גרסה".

"בהמשך הם מזומנים לחקירה, ובאותו שלב ברור לדרג המקצועי במח"ש שיש כאן ניסיון לשבש את החקירה. ראש צוות החקירה נערך לחקור אותם, אך בשעת לילה מאוחרת, מתערבת ראשת מח"ש ומנחיתה הוראה יוצאת דופן. היא אומרת להם לשחרר את השוטרים. הם הלכו הביתה למשך שלושה ימים, ואין לנו ספק שתיאמו עדויות. כשהגיעו שוב למשרדי מח"ש היה כבר מאוחר מדי", המשיך.

עוד אמר כי "נקודה נוספת ומטרידה לא פחות היא מה שאין במכתב של היועמ"ש. השוטרים עמדו במרחק 15 מטרים מאהוביה ולא ניגשו להגיש לו עזרה. היועמ"ש יודע שבחוק יש עבירות של המתה בקלות דעת, והוא לא עושה את הבחינה המינימלית. הוא הולך הביתה ומשאיר אותנו בהרגשה מאוד קשה. ברור לנו מה הם ראשי התיבות של מח"ש היום בעיניו. המחלקה לחיפוי על שוטרים. חבל שזה המסר שהוא שולח לעם כשהוא הולך הביתה".

אברהם סנדק, אביו של אהוביה, הוסיף: "אם בניגוח נהרג גופו של אהוביה, אז כאן נועצים חרב של חוסר אמת בנשמתו. דמי בנינו אהוביה זועקים מן האדמה. לא על דמיו הוא בלבד, אלא על דמי הצדק. על דמי שאיפתנו לבנות כאן חברה מתוקנת. אנחנו, ההורים של אהוביה, נלחמים על דמי ילדי ישראל כולם. נעשה כל שנוכל כדי שבנינו יהיה ההרוג האחרון מאלימות משטרתית ושנאת חינם. דרישתנו – משפט יושר".

עוד אמר אביו: "מדוע נסגרה הזירה לשעות רבות? מדוע הרחיקו חבר כנסת? איפה המצלמות של הרכב? מה קורה במח"ש? מדוע לא מגיעה לנו זכות שהתיק שלנו יגיע לבית משפט? היועמ"ש עשה משפט בעצמו בלי לשמוע את טענתנו. לא נשתוק עד שדמו של בננו יידרש כי נבלה נעשתה בישראל".

כזכור, בשבוע שעבר מנדלבליט אימץ את עמדת פרקליט המדינה ומח"ש וקבע כי לא ניתן לייחס אחריות פלילית למי מהשוטרים המעורבים באירוע שאירע בדצמבר 2020, ולפיכך תיק החקירה בעניינם ייסגר.

זאת, בתמצית, משום שלפי חומר הראיות הייתה הצדקה למרדף אחר הרכב שבו היה מצוי סנדק ז"ל וכי אין ביסוס בחומר הראיות לטענה שהשוטרים ביקשו לפגוע במכוון ("לנגח") את הרכב הנמלט, ולא ניתן לקבוע איזה מהרכבים סטה וגרם להתנגשות במהלך העקיפה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים