שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עוד יום דיונים סוער בוועדה המסדרת
"בריון, אפס"
הדיון היה סוער ומ"מ יו"ר הוועדה ח"כ בועז טופורובסקי הוציא מהדיון את חברי הכנסת דוד ביטן, דוד אמסלם, אורית סטרוק ויעקב אשר
יעקב אשר | צילום: דני שם טוב דוברות הכנסת

הוועדה המסדרת קבעה היום בדיון, כי ועדת החוקה חוק ומשפט תדון בהצעת חוק-יסוד: הכנסת, והצעת חוק הכנסת, ותכין אותם לקריאה שניה ושלישית. כ"כ, הוועדה אישרה את בקשת הממשלה להקדמת הדיון (פטור מחובת הנחה) להצעת חוק הדיינים לפני הקריאה הראשונה.

הדיון בוועדה המסדרת היה נינוח עד אשר החל הדיון בערעור של ח"כ אורית סטרוק על החלטת יו"ר הכנסת שלא לאשר את ההצעה לסדר של ח"כ אורית סטרוק בנושא "טיפול המשטרה בתקיפת בתי יהודים בשכונת שמעון הצדיק בירושלים".

הדיון היה סוער ומ"מ יו"ר הוועדה ח"כ בועז טופורובסקי הוציא מהדיון את חברי הכנסת דוד ביטן, דוד אמסלם, אורית סטרוק ויעקב אשר. כאות מחאה, חברי הכנסת מהאופוזיציה יצאו מהדיון תוך קריאות מחאה וצעקות. ח"כ מאיר פרוש קרא לעבר טופורובסקי, תפסיק עם ההשתוללות שלך – בועז בוז בושה! ח"כ דוד אמסלם קרא לטופורובסקי בריון ואלים, אתה צריך אשפוז, אתה בושה לכנסת.

ח"כ אורית סטרוק נימקה את בקשתה ואמרה, הגשנו הצעה דחופה לסדר בנושא ביטחון המשפחות בשמעון הצדיק בירושלים שחיות תחת טרור יום יומי שמסכן את חייהם. סגן היו"ר, שהוא גם ראש הממשלה בפועל, צריך להסביר לנו למה ההצעה נדחתה.

במהלך הדיון, ח"כ מנסור עבאס נכנס לדיון כנציג נשיאות הכנסת, לנמק את החלטת הנשיאות לדחות את הצעת ח"כ סטרוק. חברי הכנסת מהאופוזיציה קראו לעבר עבאס, הוא הא, ראש הממשלה נכנס. שנקום לכבודך? ח"כ אוסאמה סעדי השיב לסטרוק, הם מפעילים טרור. אנחנו נמשיך לעמוד לצד המשפחות. יש לנו ביקורת קשה על בית המשפט העליון. בכל מה שקשור לשטחים הכבושים, בג"ץ תמיד אישר את ההריסות. יש כאן ניסיון של טיהור אתני של אוכלוסייה שלימה.

ח"כ מנסור עבאס שכאמור ייצג את הנשיאות השיב, אנחנו חייבים לבחור מספר מצומצם של נושאים. מתוך 30-40 נבחרים רק כחמישה. אם יש מספר חברים שמגישים בקשה לנושא ספציפי זה מסמן שיש דעה רווחת שיש לדון בסוגיה. לכן בסופו של דבר שיקול הדעת הוא ענייני וממלכתי. עבאס אמר לסטרוק, תני עוד הזדמנות להעלות את הנושא לנשיאות בשבוע הבא, ואני מאמין שיהיו עוד חברי כנסת שיעלו את ההצעה.

ח"כ עופר כסיף מהרשימה המשותפת אמר, הכיבוש הוא טרור יומיומי שמתעלל ורוצח בשטחים הכבושים ועושה טרנספר ופשעי מלחמה שדינם צריך להיות נידון בהאג. הצתת שדות, עקירת עצים, שיסוי כלבים ברועים פלסטינים את זה עושים ארגוני טרור באביתר בתפוח ביצהר ובשיח ג'ראח. זאת פעם ראשונה שאני רואה קוזאק נגזל עם דמעות של תנין. אמר כסיף.

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת אמר, "יש שם מתנחלים יהודים קיצונים שפלשו למקום. הם מתגרים בעצם הנוכחות שלהם בבתים של פלסטינים שסולקו משם. הטענה היא שיש קושאן, בעלות. ובית המשפט הישראלי קיבל את הטענה. אבל אותו בית משפט מסרב לקבל אלפי קושאנים של פלסטינים בבקעה בטלביה ובחיפה. לכן הדרך הטובה ביותר לשמור על חיי אנשים, זה לסלק אותם".

ח"כ מאיר פרוש מיהדות התורה אמר, "כיהודי מאמין, אני לא מקבל את הטענה של שטחים כבושים. אנחנו יהודים ויכולים לגור בכל הארץ. הבן שלי נפצע בפיגוע במקום שגם אתם לא קוראים לו שטח כבוש".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' ממפלגת הציונות הדתית שאל, "איך תומכי טרור יושבים פה בכנסת? יושבים פה ח"כים שתומכים בזריקת בקבוקי תבערה ואבנים". סמוטריץ' הציע להרחיב את מסגרת ההצעות הדחופות, עד שיוקמו הוועדות ותחל החקיקה. כלים פרלמנטריים רבים עדיין לא פועלים בכנסת הנוכחית.

ח"כ ניר ברקת מהליכוד אמר, "בירושלים יש יותר ערבים שגרים בשכונות יהודיות מיהודים שגרים בשכונות ערביות וההבדל הוא, שהם לא זקוקים לשמירה. כל מקום שתחפור בירושלים, תמצא שורשים יהודיים. אתם חייבים להגן על זכות היהודים לגור בירושלים. העידן שיהודים לא יכולים לגור בירושלם או ביש"ע נגמר!".

ח"כ אופיר סופר ממפלגת הציונות הדתית אמר, "ירושלים בירת הנצח של עם ישראל שניתנה לעם ישראל. האלימות הערבית היא רעה חולה. כל השנים היה נוח לכם לייצר אלימות. כעת זה גלש אליכם. זו תוצאה של עצימת עיניים של הפשע אצלכם. תמיד הייתם ותישארו כך. סופר קרא לעבור לדמוקרטיה מתגוננת".

ח"כ אופיר כץ מהליכוד אמר, "משרד הבט"ב ביקש לבנות תחנות משטרה במגזר הערבי. ומי התנגד? סיעות מרצ והרשימה המשותפת שדואגים לביטחון האוכלוסייה הערבית".

ח"כ איתמר בן גביר ממפלגת הציונות הדתית אמר, "אני פונה לסיעות ימינה ותקווה חדשה, זה לא קשור לפוליטיקה זה חיי אדם תתמכו בעד העלאת הנושא לדיון. האם על המצפון שלך ילד יפגע? ח"כ שירלי ביטון, בשביל זה באת לכנסת?".

הוועדה לא הצביעה על ערעורה של ח"כ סטרוק. הוועדה החליטה להעביר את הצעת חוק-יסוד: הכנסת, והצעת חוק הכנסת לדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט. 17 ח"כים תמכו בהצעה מול 16 חברי כנסת שהתנגדו.

ח"כ דוד אמסלם מהליכוד "החוק אנטי דמוקרטי. אני לא מאשים את נפתלי בנט אני מאשים את אלקין וסער הם אנשים מתוחבלים הם חושבים שהם חכמים. הם עושים דברים שפלים. החלטה אנטי דמוקרטית הרעיון היה שאנשים לא יערקו. אנשים הצביעו למפלגה, לדרך ולא שאנשים יערקו. אתם מעודדים בוגדנות וחתרנות. זה החוק הראשון בהסכם הקואליציוני יחד עם חוק הקנאביס. יום אחד מנסור עבאס עוד יבין שאין לו שקל אחד מה-53 מיליון שהבטחתם לו".

ח"כ מיקי מכלוף זוהר מהלכוד: "האופוזיציה החדשה הייתה שנים רבות בקואליציה, אנחנו בסיטואציה לא נעימה, עדיין לא התרגלנו. אבל העולם הפוליטי עגול. לא משנה מתי, אבל לעולם כף רגלו של גדעון סער לא תדרוך בליכוד אני מבטיח!".

ח"כ יעקב מרגי מש"ס: "החיפזון לחוקק כשאין ועדות כשהכנסת חבולה ופצועה, מה הבהלה? תקימו את כל הוועדות ונקבל החלטות מושכלות".

ברוב של 17 ח"כים שתמכו מול התנגדותם של 14 ח"כים, הוועדה אישרה פטור מחובת הנחה להצעת חוק הדיינים.

ח"כ יעקב מרגי מש"ס אמר, "אני ישמח שתעבירו את החוק הזה, אתם משתמשים בדורסנות, ואנחנו נעשה בה שימוש כנגדכם. עשינו טעות שתמיד דאגנו למינוי דיינים מהמגזר של הציונות הדתית. מרגי קרא לח"כים מהמפלגות הערביות להתנגד להצעה. מרגי אמר, אם תתמכו בהצעה, אנחנו נמנה אישה איממית מש"ס".

ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס אמר, "הרב עובדיה יוסף תמיד הורה לנו לתת ייצוג לציונות הדתית. החוק נועד להדיר ציבורים גדולים מהוועדה וממינוי דיינים. אני פונה למפלגות הערביות, תמיד התחשבנו במפלגות הערביות ובצרכים הדתיים שלכם, תהיו איתנו בנושאים הדתיים".

ח"כ ניר ברקת מהליכוד: "אתם חוצים קו אדום לא נוהגים כך. (it's not done) איצ נוט דאן. לא מוציאים בצורה סיטונאית כזו חברי כנסת מהדיון. באותה מידה לא מדירים הרבה מפלגות ממינוי דינים. צריכים לעבוד ביחד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים