שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עו"ד של הבחור דורש מיצוי הדין עם התוקף
התקיפה בסילוואן
התקיפה האנטישמית במעין השילוח בירושלים שפורסמה ב'בחזית': עו"ד חיים בלייכר מחוננו דורש "לעשות הכול כדי להעמיד בהקדם את החשוד לדין בגין תקיפה ממניע גזעני"
מתפרע ערבי בסילוואן, ארכיון | צילום: dominika zara, שאטרסטוק

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו, שמסייע לבחור הישיבה שהותקף בשבוע שעבר בשכונת סילוואן בירושלים, שיגר הבוקר מכתב אל 'חקירות שלם' במשטרת ישראל בדרישה להעמיד את החשוד לדין בהקדם. במכתב תיאר את פרטי האירוע, שפורסמו לראשונה ב'בחזית': "מרשי הותקף קשות בצורה אנטישמית בעת שעלה עם חברו מטבילה במעיין השילוח. מרשי וחברו תלמידי ישיבה בעלי חזות חסידית מסורתית", ציין.

"בעת שמרשי וחברו עלו ברחוב הסילוואן במעלות עיר דוד, הבחינו בחבורה של בני מיעוטים מסתכלת לכיוונם. מרשי וחברו המשיכו בהילוכם. או אז ניגש אחד מבני החבורה לעבר מרשי וללא כל סיבה נתן מכה בראשו של מרשי, כשהוא מנסה להעיף את כובע המגבעת של מרשי, תוך שהוא מקלל ומחרף את מרשי בקללות גסות", סיפר במכתב עו"ד בלייכר.

על פי המכתב, המתלונן ביקש מהתוקף לא לגעת בו ואז החל התוקף להכות אותו באגרופים ובעיטות. המתלונן צעק לחברו שיזמין משטרה ובתגובה אחז בו התוקף והעיפו על רכב שהיה במקום, תוך שהוא נותן לו מכות רבות בעוצמה, וצועק עליו שלא יעז לקרוא למשטרה.

האירוע הסתיים על ידי התערבות של אדם נוסף "מרשי ניצל מהתקיפה אודות לבן מיעוטים, מבוגר, שהתערב ומנע מהחשוד להמשיך להכות עוד במרשי", טען עו"ד בלייכר.

במכתב ציין כי הנפגע הגיש תלונה במשטרה, וכי שנחשף ב'בחזית', נעצר חשוד בגין התקיפה. בעקבות זאת דרש עו"ד בלייכר "אבקש לעשות הכול כדי להעמיד בהקדם את החשוד לדין בגין תקיפה ממניע גזעני בטרם תאלץ המשטרה לשחרר את החשוד המסוכן".

עו"ד חיים בלייכר מסר כי הוא מקווה שתשוב ההרתעה ומקרים אלו לא יחזרו: "לצערנו אנו חווים שוב אירוע אנטישמי בירושלים. אנו דורשים שימוצה הדין עם התוקף עד תום כדי להביא להרתעה ומיגור האירועים הקשים והחומרים האלו".

במשטרה אישרו בשבוע שעבר את פרטי האירוע ומסרו במענה לפניית 'בחזית' כי "אנו רואים בחומרה אלימות מכל סוג שהיא, ובהתאם עם קבלת התלונה במשטרה נפתחה חקירה במהלכה נעצרו חשוד במעשה ומעצרו הוארך בבימ״ש. נמשיך לחקור את המקרה ביסודיות ולבצע את כל הפעולות הנדרשות במטרה להגיע לחקר האמת ולמצות את הדין עם החשוד".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים