שיתוף
תגובות
משפט » עוה"ד הציגו אלפי מקרים של סיקור שלילי
עסקת שוחד?
פרקליטו של ראש הממשלה, עוה"ד בן צור, הציג דוגמאות רבות לכתבות שליליות על נתניהו ולכתבות אוהדות על יריבים פוליטיים דוגמת בנט, יחימוביץ' ולבני
תגיות:
אתר וואלה | צילום: Sokuya, ויקיפדיה

שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת תיק 4000 נמשך גם היום (שלישי), מנכ"ל וואלה לשעבר ישועה נחקר על ידי עו"ד בועז בן צור, סנגורו של נתניהו, שמצידו מנסה להוכיח שנתניהו לא קיבל סיקור חיובי על ידי האתר, אלא בדיוק ההיפך. הסנגור טען כי האתר לא עניין את נתניהו מכיוון שהיה כלשונו, "כמו אתר פורנו – נטול חשיבות".

"עשינו בדיקה של הסיקור שהיה באתר (ערב בחירות 2013) וברובו הוא היה סיקור נגטיבי", אמר עו"ד בן צור, שהציג בבית המשפט סדרת כתבות שהציגה את נתניהו באור שלילי וביקורתי, ולעיתים אף ללא קבלת תגובה מצידו או מטעם מפלגת הליכוד. "אני רוצה לעמת את העד עם הטענות האלה – זה השוחד שטוענים שהתקבל ולא בדקו את זה. הדברים האלה צריכים להתלבן".

בן צור: "ראש הממשלה לא העלה על דעתו שהוא מקבל מתת מהאתר הזה. זה אתר שלא עניין אותו. רק את העוזרים של שרה. יש הירככיה של כלי תקשורת שחשובים לראש הממשלה. זה אתר שלא קובע סדר יום. אתה לא יודע אם שאול פונה על דעת עצמו או על דעת עוזר או על דעת נתניהו".

נתניהו כתב בפייסבוק בתום הדיון היום כי "בימים האחרונים הוכח בבית המשפט שבניגוד לטענת של הפרקליטות, העד ישועה פעל לטובתם של פוליטיקאים רבים, אנשי עסקים וחברות מסחריות, ודאג להם לסיקור חיובי. היום התגלת האמת לגבי טענה יסודית שלהם".

"בניגוד לטענת הפרקליטות להיענות חריגה של ישועה ו-וואלה לפניות דוברי נתניהו, הסתבר היום שלא רק שהעד ישועה דחה פניות של דוברי נתניהו והתעלם מקומץ בקשות מקובלות שהופנו אליו, אלא שבאותו הזמן הוא נענה היענות חריגה לבקשותיהם של יריביו הפוליטיים של ראש הממשלה, והעניק להם סיקור חיובי".

"לדוגמה, הפרקליטות טענה שההבנות עליהן נשענת טענת השוחד, שלא היה ולא נברא, התגבשו בארוחת ערב שנערכה בין ראש הממשלה ואלוביץ׳ בתאריך 27.12.12. אבל במשך שעות רבות הציג פרקליטו של ראש הממשלה את הכמות האדירה של הסיקור השלילי שנכתב בוואלה על ראש הממשלה נתניהו, החל מהיום שאחרי אותן הבנות דמיוניות שהושגו לטענת הפרקליטות באותה ארוחת ערב, ועד למועד בחירות 2013".

"לדוגמה, כבר ביום שאחרי אותה ארוחת ערב העלה וואלה את הכותרות השליליות הבאות נגד ראש הממשלה נתניהו: ״ביבי הפראייר״, ״בניגוד לקריאות במערב: הממשלה הקפיאה הסכם כלכלי עם הפלסתינים״, ״יחימוביץ: מתאפשר סיכוי שאעמוד בראש הממשלה הבאה״".

"הסיקור השלילי נמשך גם בימים הבאים: 29.12.12. ציפי לבני ובנט בדברי ביקורת על ראש הממשלה נתניהו. 30.12 הנשיא פרס באתר וואלה: מבקר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו. 5 ימים לפני בחירות 2013, נקודת זמן שהפרקליטות מגדירה ״קריטית״, הכותרת הראשית בוואלה הייתה: ״נתניהו – סכנה לדמוקרטיה״".

"רוצים דוגמה נוספת? פרקליטו של ראש הממשלה הציג היענות חריגה לטובת יריביו הפוליטיים של נתניהו: סרטונים רבים של יחימוביץ, לפיד ואחרים שעלו באתר וואלה לקראת בחירות 2013 כחלק מכתבות תוכן. עשרות סרטונים של יריבים פוליטיים של ראש הממשלה לעומת אפס סרטונים של נתניהו באתר, שלא נמצאו".

"זה רק קמצוץ מהדוגמאות שהוצגו מתוך אלפי ידיעות בהן וואלה לעג לראש הממשלה נתניהו ועדיין לא הוצגו-כל זאת ערב הבחירות ב-2013, בתקופה שהפרקליטות טוענת שקיימת ״עסקת שוחד״ בינו לבין וואלה. כלומר, לא רק שלא היה סיקור חיובי – היה סיקור שלילי – ובענק".

נתניהו מוסיף: "היום הוכח מעל לכל ספק שבתיק התקדימי הזה, שאין לו דוגמה בשום דמוקרטיה בעולם, התביעה בכלל לא טרחה לבדוק את האתר. במקום זה, היא הזמינה את העד ישועה כעד מרכזי שיעיד על סיקור מוטה בעד נתניהו, כשהמציאות הפוכה לחלוטין".

"לסיכום היום הזה, כדאי לשים לב לכמה נקודות דרמטיות שעלו בדיון: העד ישועה חוזר ואומר על מופעי התקשורת שמוצגים לו- ״לא מכיר״. אם העד ישועה ״לא מכיר״, אז על מה מתבססת עדותו?"

"נחשף שבתיק תקדימי של סיקור חיוב, התביעה כלל לא טרחה לבדוק את האתר. במקום זה, היא הזמינה את העד ישועה כעד מרכזי שיעיד על סיקור מוטה בעד נתניהו, כשהמציאות, כמו הסתברה היום, הפוכה לחלוטין. הטענה שהאתר היה משועבד לטובת ראש הממשלה נתניהו בבחירות 2013- נמצאה כוזבת", טוען נתניהו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים