שיתוף
תגובות
משפט » עוזר השר דאג להקלות לתנובה בסימון המוצרים
החשד לשוחד
בכיר בתנובה ובכירה לשעבר נחקרו לצד בכירים בחברה לשירותים רפואיים. בלהב 433 חושדים כי תנובה ביקשה הטבות ובאמצעות תרומות העבירה כספים לעמותות
תגיות:
מוצרי בריאות מסומנים באדום | צילום: everythingforall, שאטרסטוק

לאחר שהבוקר נעצרו עוזר שר ושלושה מעורבים נוספים, משעות הצהריים נחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 עוד חמישה חשודים – בהם שני בכירים בתנובה. אחת מהן כבר אינה עובדת בחברה.

דיון בהארכת מעצרם של חלק מהחשודים מתקיים בבית משפט השלום בראשון לציון, והמשטרה מבקשת להאריך את מעצרו של עוזר השר בחמישה ימים. בבקשה להארכת מעצרו נכתב כי עוזר השר פעל על פי החשד לקידום או שניסה לקדם מטרות עסקיות של גופים שונים אגב לקיחת שוחד ופעולה תוך מרמה והפרת אמונים.

אחד החשדות שנחקרים ביחידה הארצית לחקירות הונאה הוא שבכירים בתנובה שיחדו לכאורה את עוזר השר על מנת שידאג להסיר סימונים אדומים (המעידים על רמות גבוהות של סוכר, שומן רווי או נתרן) ממספר מוצרים של תנובה, על מנת להגביר את המכירות שלהם. בנוסף, תנובה העבירה על פי החשד תרומות בהיקפים כספיים גדולים לעמותות המקושרות לעוזר השר, במטרה לקדם את הסרת סימון המוצרים.

ב'ווינט' דווח כי המשטרה האזינה במשך תקופה ארוכה לחלק מהמעורבים. במקביל חושדים במשטרה כי תנובה ביקשה הטבות רגולטוריות ובאמצעות תרומות העבירה כסף לעמותות הקשורות לעוזר השר. בכירים נוספים צפויים אף הם להיחקר.

בין היתר בודקים בלהב את כל נושא סימון המוצרים כחלק מרפורמת המזון הבריא, ואם מי מהחשודים פעל לעזרה בתחום זה. מלבד אותם שני בכירים בתנובה, נחקרים בלהב 433 גם שני בכירים בחברה לשירותים רפואיים.

עורך הדין אייל בסרגליק, המייצג את אחת החשודות בפרשה, מסר: "בשלב זה מרשתנו מעוכבת בלבד. הגם שמדובר בשלב מאוד מקדמי של החקירה, אין כל ספק כי למשרתינו אין כל קשר לעבירה פלילית כלשהי ולא דבק בה רבב. החשד שבגינו עוכבה היום הוא המיוחס לאחרים ולא לה, כאשר שמה שורבב לפרשה. בחלוף הזמן יתברר כי למשרתינו אין כל קשר לחקירה שנפתחה היום", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים