שיתוף
תגובות
לאישה » אופנה וסטייל » עולם מופלא של קוסמטיקה בהכנה ביתית
שתהיי בריאה
ברוכה הבאה לעולם של 'עשי זאת בעצמך' • כאשר אנחנו מכינות את מוצרי הקוסמטיקה, יש לנו שליטה על החומרים, הכמויות וידע נרחב יותר מה נכנס לגוף
תגיות:
קוסמטיקה | צילום: Natalia Mir, שאטרסטוק

אנחנו רגילות לרכוש את הקוסמטיקה שלנו מוכנה בשבילנו. רגילות לשמוע המלצות למוצרים ולקחת את הסיכון שיתאימו גם בשבילנו. באופן כללי חשבנו שהתרגלנו להיות צרכניות חכמות יותר, אבל בתחום של עור הפנים – אנחנו בפיגור. אנחנו מוכנות לנסות כמעט כל דבר חדש על העור שלנו. הרי בינינו, רובנו לא מבינות בשמות החומרים ולא בהשפעה שלהם על הגוף שלנו. אז אנחנו רוכשות, ומנסות. אבל האמת היא, שבמוצרי קוסמטיקה רבים קיימים כימיקלים וחומרים רעילים שבקלות רבה נכנסים למחזור הדם שלנו.

אתן חושבות עכשיו על קוסמטיקה טבעית כחלופה ראויה, משום שהיא כבר קיימת על המדפים. אז נכון, קוסמטיקה טבעית משתמשת בחומרי גלם טבעיים, אבל הבעיה שלא כל מוצר שכותב על עצמו שהוא טבעי – באמת עומד במילה שלו. בשביל להיות מוצר טבעי באמת אחוז החומרים הטבעיים במוצר חייב לעלות על אלו הלא-טבעיים וגם אופן הייצור שלו צריך להיעשות בצורה טבעית. לכן, הדרך היחידה להבטיח לעצמכן מוצר טבעי היא פשוט להכין אותו בעצמכן.

לא רק שמדובר בתהליך יצירתי ומהנה, היתרונות שלו הם ההתאמה של חומרי גלם מדויקים לצרכים ספציפיים. לדוגמא סוגי עור שונים או בעיות עור כאלה ואחרות. אם את או מישהו מבני ביתך אלרגי לחומר מסוים, ישנה גם האפשרות להימנע ממנו בוודאות. בנוסף, קיימת האפשרות להתאמה של אריזת המוצר, גודלו ושל הריח האהוב עליך ביותר.

אנשים רואים רוקחות טבעית כטרנד של אורח חיים בריא, אבל האמת היא שהשורשים שלו נעוצים במצרים העתיקה – שם נמצאו בקברי פרעונים מוצרי קוסמטיקה שנוצרו ברוקחות טבעית. אבות אבותינו הבינו כבר מזמן את כוחו של הטבע, ואנחנו שכחנו ממנו בדרך. שילוב בין הידע הישן לבין אמצעים מודרניים שיש לנו היום – מסוגל להוות תחלופה טובה ובריאה יותר בשביל הגוף שלנו.

מעבר לכל הסיפורים היפים, חשוב לציין כי לרוקחות טבעית יש גם יתרון כלכלי. אישה ממוצעת מוציאה מאות שקלים על מוצרי קוסמטיקה שונים ומגוונים (מספיק שתחשבי לרגע איך נראה הארון שלך במקלחת), במקום להתאים לעצמה מספר מצומצם של מוצרים מדויקים. חומרי גלם הם לרוב זולים יותר מאשר מוצרים מוגמרים, והשימוש בהם להכנת התכשירים שלך, פשוט יחסוך לך כסף.

המעבר לרוקחות של קוסמטיקה טבעית אולי לא נראה לך כזה ״טבעי״, אבל זה רק בגלל שחינכו אותנו אחרת. שיווק הוא כוח עצום שפועל כדי לגרום לך לקנות מוצר מסוים, רק בגלל שלמישהו אחר יש צורך שתקני אותו. במקום זה, כדאי לך פשוט מאוד להכיר לעומק את העור האישי שלך וללמוד אילו חומרים יהיו הכי נכונים עבורו.

את כל חומרי הגלם ניתן להשיג באתר של יאלי הוד.

מתכון להכנת פילינג ידיים – סוכר חום וגרגרי משמש

חומרים:

150 גרם סוכר חום דמררה

25 גרם גרגרי משמש טחונים

125 גרם שמן שקדים מתוקים

40 טיפות של שמן ארומתי אהוב (תפוז/מנדרינה/לבנדר/גרניום)

אופן ההכנה:

לערבב את החומרים היבשים בקערה, להוסיף את השמן ולבסוף את התמציות. למזוג לצנצנת זכוכית. לשימוש אחת לשבוע לשימור עור הידיים.

מתכון להכנת פילינג רגליים ביתי לטיפול בעור קשה

2 כפות שמן זית חמים.
1 כפית סוכר.
1 כפית מלח.

לערבב את החומרים יחד ולשפשף עם התערובת את כפות הרגליים במשך מספר דקות. לשטוף במים ולנגב היטב. למרוח קרם לחות לרגליים.

מתכון להכנת משחה לטיפול בעור גס וסדוק

80 גרם חמאת שיאה אורגנית גולמית.

10 גרם שמן זית.

10 גרם שמן אבוקדו.

10 טיפות תמצית שמנים אתריים – כגון לבנדר.

ההכנה:

להמיס את חמאת השיאה, להוסיף את שמן הזית והתמציות ולהניח להתקרר. לעסות היטב את כפות הרגליים לאחר המקלחת.

מתוך הספר החדש של יאלי הוד, "לעשות נפלאות עם קוסמטיקה מן הטבע". הספר בנוי בסגנון ספר מתכונים מעוצב, המוקדש כולו לעולם הקוסמטיקה והרוקחות הטבעית ומלמד את יסודות הקוסמטיקה והרוקחות הטבעית. הספר מתאים למתחילים ומלמד כיצד להכין בבית מוצרי קוסמטיקה טבעיים מחומרים בריאים.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים