שיתוף
תגובות
חדשות » עוצרים את גל התפטרויות: מענקים של מיליונים לשוטרים
שיפור תנאים
נושא גיוס השוטרים מסרב לרדת מסדר היום הציבורי, ובמשטרת ישראל עושים מאמצים רבים לגבש פתרונות שיעודדו את המתגייסים למשטרה.
תגיות: ,
קובי שבתאי ועמר בר לב | צילום: דוברות המשטרה

במסגרת הסכם שנחתם בין המשרד לביטחון פנים, משרד האוצר ומשטרת ישראל, סוכם על מתן מענקים שנתיים לשוטרים בסכום של כ-34 מיליון שקלים. ולדברי המפכ"ל קובי שבתאי "יש במענקים הללו בכדי לעודד אותם להמשיך לשרת, ולעודד אחרים להצטרף תחת האלונקה".

המענקים יהיו בסכומים שבין 2,500 שקל ל-12,000 שקל בשנה ויקבעו בהתאם לאופי התפקיד ולוותק השוטרים. כ-4,200 שוטרים יהיו זכאים למענקים אלו, ובעיקר אלו המשרתים ביחידות ובתפקידים קשים ומסוכנים, כמו תחנות המשטרה בחברה הערבית, באזור עיר העתיקה, אופנוענים, ומוקדנים במוקד 100. התקווה במשטרה היא, שהמענקים יאפשרו לתגמל את השוטרים המצטיינים, וישמרו את מצבת כוח האדם במשטרת ישראל ביחידות ובתפקידים מאתגרים, כך שהשוטרים ירגישו שיש הערכה לפועלם. 

הסכם זה, הושג לאחר מאבק של חודשים רבים על שכרם ותנאי העסקתם של השוטרים, שכן שוטרים רבים עזבו את השירות בשל השכר הנמוך, תנאי העבודה הקשים והסיכונים הכרוכים בתפקיד. ראש הממשלה יאיר לפיד עודד את ההסכם וקבע "השוטרות והשוטרים שלנו הם אבן יסוד בשלטון החוק, בביטחון הלאומי שלנו ובהגנה על כולנו, ולשם כך אף מסכנים לא אחת את חייהם. הם ראויים להוקרת התודה שלנו, אבל גם לתגמול הולם על המחיר האישי שהם משלמים. אני מברך את השר לביטחון הפנים עומר בר לב, שר האוצר אביגדור ליברמן והמפכ"ל רב ניצב קובי שבתאי, על עבודה קשה ומאומצת שבסופה הצליחו להגיע להסכם. נמשיך לפעול לשיפור התנאים במשטרת ישראל".

השר לביטחון הפנים עומר בר לב מסר בתגובה "אני שמח שההסכם נחתם והמענקים יועברו כבר בקרוב לשוטרים ולשוטרות, שמשרתים בתפקידים שוחקים וקשים מאוד. הם ראויים להוקרה הזו. נמשיך לפעול לשיפור תנאי השוטרים והשוטרות, שניצבים בחזית המאבק בטרור ובפשיעה".

גם שר האוצר אביגדור ליברמן הסכים כי "עבודתם של השוטרים והשוטרות במדינת ישראל ראויה להערכה, לא רק במילים אלא גם במעשים ובתקציבים. מתן המענקים בגובה אלפי שקלים יוסיף למוטיבציה של כוחות המשטרה, ויעודד מצוינות בארגון".

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי ברך על ההסכם ואמר "הסכם המענקים שנחתם הוא עדות חשובה להערכה ולהוקרה שזוכים לה משטרת ישראל ושוטריה, בפעילותם הנחושה למען ביטחון אזרחי ישראל. אלו שהתגייסו להגן ולשרת לא עשו זאת ממניעים כלכליים, אך יש במענקים הללו בכדי לעודד אותם להמשיך לשרת, ולעודד אחרים להצטרף תחת האלונקה. נמשיך לפעול למען שיפור השכר של שוטרי משטרת ישראל, כי זו חובתנו כפיקוד המשטרה כלפיהם וכלפי בני משפחתם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים