שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עימותים עם הח"כים בשייח ג'ראח – ביהמ"ש פונה
סוער בירושלים
כוחות משטרה נאלצו להפריד בין חברי הציונות הדתית שהגיעו לשכונה לבין חברי הרשימה המשותפת ותושבים ומפגינים. ביהמ"ש המחוזי, שסמוך לשייח ג'ראח, פונה

עימותים פרצו היום (שני) בשייח ג'ראח בירושלים לאחר שחברי כנסת מהציונות הדתית הגיעו לשכונה, אז החלו חיכוכים עם תושבי השכונה וחברי הרשימה המשותפת שקראו להם לעזוב את המקום. כוחות משטרה הגיעו למקום להפריד בין הצדדים.

בעקבות הערכת מצב, התקבלה בצהריים החלטה לפנות את בית המשפט המחוזי בירושלים, שסמוך לשכונת שייח ג'ראח. לפנות בוקר אירעה סמוך לבית המשפט תקרית של השלכת אבנים. כמו כן נתלה דגל פלסטין על שער הכניסה. במקביל, בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור אוגדת עזה בכוחות נוספים.

סמוטריץ' אמר בסיור בשכונת שמעון הצדיק (שייח' ג'ראח): "ההיסטוריה חוזרת. בכל פעם שמדינת ישראל מנהלת משא ומתן ושיחות כניעה עם הערבים שכופרים בזכות קיומנו – הטרור, שנובע מתקווה, משתולל. כך היה בהסכמי אוסלו שהתפוצצו לנו בגל טרור, וכך גם היום כשתומכי הטרור הופכים ללשון מאזניים ולממליכי מלכים במדינת ישראל".

"הלגיטמציה שנותנים ממש כעת לעבאס ותומכי הטרור מתהפכת על אזרחי ישראל. אזרחי ירושלים נמצאים במצור וזו בושה וחרפה. דווקא ביום ירושלים, היום בו חזרנו לחבלי המולדת בירושלים, בשומרון וביהודה ירושלים תחת מתקפה".

"מי שנותן לתומכי המחבלים לגיטמציה להיות חלק ממשלת ישראל- שלא יתפלא שהמחבלים מרימים ראש נגד עם ישראל. גדעון, נפתלי אל תזרקו את האידיולגיה הימנית בחבירה למי שממש היום משלהב את ההמונים ומעודד את האלימות המטורפת נגד יהודים. גדעון, זאב, שרן, יועז, נפתלי, איילת, מתן, עידית, ניר. תסתכלו על טובת מדינת ישראל- תעצרו את החרפה".

ח״כ עאידה תומא-סלימאן בשייח ג׳ראח: "ממשלת ישראל מנסה לצייר את מה שקורה בשייח ג׳ראח כויכוח נדל״ני. הוא לא. מדובר בטיהור אתני. הקהילה הבינלאומית חייבת לנקוט עמדה ברורה נגד מה שקורה בשכונה ובאל אקצה. כל מי שתומך בדין הבינלאומי חייב לעמוד נגד הכיבוש הישראלי כולו ובירושלים המזרחית בפרט – ולהפעיל לחץ על ממשלת ישראל".

ח"כ עופר כסיף בשייח ג'ראח: "התמונה הכוללת היא הכיבוש שהתחיל כאן ב1967 שבמסגרתו מציתים עכשיו נתניהו וחבורתו את התבערה הנוכחית. כיבוש ברוטאלי, נפשע ואלים שתומך בעליונות יהודית. המאבק שלנו הוא המאבק נגד הכיבוש בירושלים המזרחית ובכל השטחים שישראל כבשה ב- 1967, אבל במיוחד כאן, בסילוואן, ובאל אקצא הממשלה נוקטת עכשיו צעדים אכזריים במיוחד שמטרתם טיהור אתני. המאבק איננו בין יהודים לערבים אלא בין מי שתומך בכיבוש למי שתומך בשחרור, בין מי שנותן ידו לדיכוי למי שנאבק לחופש, בין מי שמצדד בעליונות יהודית למי שנלחם על שוויון. ובצד השחרור, החופש והשוויון נמצאים פלסטינים וגם אלפי יהודים. נמשיך להאבק יחד למען שלום ושגשוג לכולם".

יו״ר הרשימה המשותפת, חה״כ איימן עודה, בשיח׳ ג׳ראח: ״מה שקורה בירושלים, בשיח ג׳ראח ובאל אקצא זה חלק מהכיבוש הנפשע. החוקים הקיצוניים בכנסת הם חלק מהכיבוש. יש כאן עם ככל העמים שמגיעה לו מדינה פלסטינית עצמאית לצד מדינת ישראל. זה הפתרון הצודק היחיד שיביא שלום ובטחון לשני העמים".

"הגדרות בשער שכם, כיבוי הרמקולים באלאקצא, גירוש התושבים בשיח ג׳ראח – בכל המוקדים האלה תושבי ירושלים מתנגדים לכיבוש ונתניהו מלבה את האווירה למען מטרותיו האישיות והפוליטיות. אני פונה לציבור היהודי, למי שרוצה שלום ושוויון, כל אחד מכם צריך לראות את עצמו חלק מהמאבק הצודק של העם הפלסטיני נגד הכיבוש, למען מדינה עצמאית, למען שלום צודק ולמען ביטחון לשני העמים״.

ח"כ אחמד טיבי היום במסיבת העיתונאים בשייח' ג'ראח בעקבות האלימות בימים האחרונים: "בישראל שתי מערכות חוק, לפיהן הטאבו הישראלי בתוקף, בזמן שהפלסטיני מבוטל בשם חוק נכסי נפקדים. גם הבית של ההורים של נתניהו בירושלים המערבית הוא בית ערבי".

"ירושלים היא עיר תחת כיבוש וכפופה לדין הבינלאומי. נתניהו ואוחנה מסלימים ונותנים הוראות לירי בפלג גוף עליון ובראש במתפללים. את פלישת השוטרים למסגד אל אקצא היום, פלישת המתנחלים לשכונה ופלישת סמוטריץ' ושות' חייבים לעצור", דברי טיבי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים