שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עימות חריף בנושא אביתר בין השרים שקד ופריג'
הממשלה בסכנה?
השר עיסאווי פריג' אמר בראיון לרשת ב' כי הוא וחברי מפלגתו לא ייתנו לממשלה להקים על השטח "לא יישוב ולא ישיבה", השר שקד אמרה מנגד: "הממשלה תעמוד במתווה"
השר היוצא לשיתוף פעולה אזורי עיסוואי פריג | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

הממשלה מגיעה לנקודת רתיחה בנושא אביתר: השר לשיתוף פעולה אזורי עיסאווי פריג' ממרצ התייחס הבוקר (ב') בראיון לרשת ב' למתווה שגובש עם תושבי מאחז אביתר שבשומרון שפונה בחודש אוגוסט ואמר כי הוא וחברי מפלגתו לא ייתנו לממשלה להקים על השטח "לא יישוב ולא ישיבה".

שרת הפנים איילת שקד (ימינה) אמרה בתגובה לדבריו של פריג' כי "זו עוד אחת מהאמירות חסרות המשמעות של 'מרצ'. הממשלה תעמוד במתווה שהיא התחייבה אליו".

כזכור, המאחז פונה לאחר שגובשו הבנות ביון תושביו לבין הממשלה, לפיהן פלוגת חיילים תגיע למקום עד לסיום סקר הקרקעות, ולאחר שייקבע כי מדובר באדמות מדינה תקום במקום ישיבת הסדר ומאוחר יותר התיישבות על פי חוק.

השר פריג' אמר כי הוא וחברי הממשלה מטעם מפלגתו יתנגדו לכל מתווה שיקים את המאחז מחדש: "לא נסכים שממשלת בנט תהיה ימנית יותר מממשלת נתניהו", קבע.

בראיון התייחס פריג' גם לתיקון החוק להרחבת סמכויות החיפוש של המשטרה, כחלק מהניסיון להילחם בפשיעה, ובפרט זו שבמגזר הערבי. הוא הביע פריג' התנגדות עקרונית לרוח החוק, אולם אמר כי בעת הזאת אין מנוס מלהעבירו בעקבות מצב הפשיעה בחברה הערבית: "במדינה נורמטיבית דבר כזה לא צריך לקרות, אבל האנרכיה והפשיעה הגואה בחברה הערבית מחייבת אותנו לנקוט במהלכים לא נעימים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים