שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » עימות על ועדת חקירה לפרשת הצוללות
סער VS גנץ
שר הביטחון הודיע כי העביר טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשה, שר המשפטים הגיב: "לא קיבלנו". דיווח: ימינה העבירה מסר לגנץ – מתנגדים
בני גנץ וגדעון סער | צילום: לשכת העיתונות הממשלתית

שר הביטחון בני גנץ, העביר אתמול למשרדי האוצר והמשפטים טיוטת הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן את תהליכי הרכש של ספינות המגן והצוללות. מלשכתו נמסר כי בכוונת גנץ להניח את הצעת ההחלטה בממשלה לקראת ישיבת הממשלה ביום ראשון, זאת לאחר הטמעת וקבלת הערות המשרדים הרלוונטים.

מלשכת שר המשפטים גדעון סער נמסר בתגובה להודעת גנץ כי "בלשכת שר המשפטים לא התקבלה, לא אתמול ולא היום, טיוטת הצעה להקמת ועדה חקירה ממלכתית לעניין הצוללות".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה לטענת שר המשפטים: "הצעת ההחלטה בנוגע לוועדת החקירה לצוללות הועברה אתמול (ג') בשעה 16:46, באמצעות הייעוץ המשפטי למערכת הביטחון, לגורמי המקצוע הרלוונטיים במשרד המשפטים, לאחר שיחת תיאום בנושא. שיחות בנוגע להצעה התקיימו גם בין לשכות השרים".

בלשכת סער מסרו ב"המשך לטענות לשכת שר הביטחון" כי "ס׳ 4 (ו) לתקנון עבודת הממשלה קובע כי לא תוגש ע״י שר הצעת החלטה לממשלה הנמצאת בסמכות שר אחר, ללא עמדת השר האחר. לפי סעיף 31 לחוק ועדות חקירה תשכ״ט-1968 השר הממונה על החוק הנ״ל הוא שר המשפטים".

"עוד במוצ״ש – לאחר שלשכת שר הבטחון פרסמה הודעה לתקשורת בנושא – הודע לה מלשכת היועמ״ש כי יש להעביר כל פניה בנושא דרך שר המשפטים. ההתנהלות לפיה ממהרים להוציא לתקשורת הודעות על הצעות מחליטים, לפני קיום דיון, תיאום ועבודת מטה אינה מקצועית ואינה מקובלת".

"הקמת ועדת חקירה ממלכתית הוא נושא כבד משקל. החפזון והעדר דיון מסודר עוד בטרם מונתה ועדת החקירה הממלכתית הקודמת עליה הוחלט רק ביום א׳ השבוע אינם מקובלים. שר המשפטים מתכוון לשמור על נוהלי עבודה מתוקנים", לשון הודעת דוברו של סער.

ב'חדשות 12' דווח כי אנשי ימינה, ובכללם השרה איילת שקד, הבהירו לגנץ שהנושא לא נמצא בהסכמים הקואליציוניים – ולא בכדי. מפלגתו של בנט העבירה את המסר שהיא "מתנגדת לתרבות של ועדות חקירה", ושמקרה האסון במירון הוא יוצא דופן – שלא כמו פרשת הצוללות, שנחקרה ואף הוגשו בה כתבי אישום.

גם שר המשפטים, גדעון סער, אינו שש לקבל החלטה שתומכת בהקמת הוועדה – אם כי בסביבתו אומרים כי הוא "טרם החליט". בסביבת שר הביטחון מתעקשים שבכוונתם "ללכת עד הסוף" בעניין, שכזכור היה בין הדגלים המרכזיים של שיתוף הפעולה בין גנץ ללפיד, משהוקמה כחול לב

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים