שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » עינוי הדין – הגופות לא שוחררו לפני שבת
מחדל
כל גופות הנפטרים עברו תהליך ראשוני של מיון וזיהוי בתחנת ריכוז החללים במירון. מנכ"ל זק"א: "היחס הנורא שקיבלו המשפחות ואנשי זק"א היה חסר אמפטיה"
מסע הלווית אחד ההרוגים באסון | צילום: באדיבות המצלם

ברקע האסון הנורא שפקד את העם היהודי בארץ ובעולם ונלקחו לבית עולמים 45 נשמות קדושות וטהורות. אנו רוצים לעלות לסדר היום את התנהלות אנשי המכון לרפואה משפטית באבו כביר.

מתנדבי זק"א העושים את מלאכת הקודש הקשה מכל בטיפול בכבוד המת, פעלו בשיתוף מלא עם מחלקת זיהוי של המשטרה במחוז הצפוני. כל גופות הנפטרים עברו תהליך ראשוני של מיון וזיהוי בתחנת ריכוז החללים במירון תוך כדי שמירה על כבוד המת. לאחר הזיהוי המקצועי בשטח ולבקשת המשטרה מתנדבי זק"א העבירו את 39 גופות הנפטרים למכון לרפואה משפטית תוך כדי ליווי משטרתי צמוד בחשש המשטרה שקיצונים ינסו לחבל בהעברת הנפטרים למכון.

הנפטרים הגיעו בשעה 12:00 בצהרים למכון לרפואה משפטית ועד השעה 17:00 בצהרים שוחררו רק 7 מהנפטרים.

דובי ויסנשטרן מנכ"ל זק"א, אמר" "לאחר לילה קשה שעברנו עם האסון המזעזע בכל קני מידה, מתנדבי זק"א העבירו את גופות הנפטרים למכון המשפטי באבו כביר, אני הייתי גם במלאכת הזיהוי וגם באמבולנסים שהגיעו למכון, לצערי היחס הנורא וחסר הלב שקיבלו משפחות הנפטרים ואנשי זק"א מצוות המכון ואנשיו היה חסר אמפטיה ורחמים".

"המכון ללא שום סיבה לא שיתף פעולה עם אנשי זק"א שהיו בשטח במירון וסייעו במלאכת הזיהוי בתר"ח במירון. שיחרור הגופות התעכב למרות שחלק מגופות הנפטרים עבר זיהוי מקצוע של המז"פ והיה צורך רק בזיהוי פנים ע"י נציגי המשפחות. הדברים גרמו צער נוסף למשפחות היקרות שאיבדו את יקיריהם. וחלקם הגדול לא הצליחו לקבור אותם לפני שבת", אמר המנכ"ל בכאב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים